בחירות 2019: הקמפיין שגייס כ-100 אלף שקלים בשעתיים

הליכודניקים החדשים העלו קמפיין גיוס בהדסטארט וצברו יותר ממחצית מהסכום שביקשו בתוך קצת יותר מיממה ● 19 ימים לסיום הקמפיין, נראה שהצלחתו מובטחת, כדי לאפשר לשישה מהם להתמודד בפריימריז במפלגת השלטון

רק הליכודניקים החדשים יכולים? צילום: מתוך הקמפיין של התנועה

הבחירות בפתח ואתם קמפייני מימון ההמונים של מועמדים שלא יכולים להרשות לעצמם את הריצה היקרה בטירוף לפריימריז, או רוצים שהציבור יעזור להם לממן אותה. אחד מאותם קמפיינים הוא זה של הליכודניקים החדשים, שאולי לא כל כך אהודים בצמרת ובמוסדות הליכוד, אבל נראה שיש להם אהדה בציבור הכללי: התנועה גייסה 94 אלף שקלים בשעתיים בלבד.

הליכודניקים החדשים העלו את קמפיין מימון ההמונים שלהם רק אתמול (ג') להדסטארט וכבר הגיעו ל-54% (נכון לשעת פרסום שורות אלה) מהסכום שאותו הם מבקשים: הם גייסו עד כה כ-174 אלף שקלים מתוך 320 אלף. עד כה תמכו בקמפיין 564 איש ועד לסיומו נותרו 19 ימים.

"הליכודניקים החדשים במקום טקס החשכת האינטרנט"

בהודעה לעיתונות שהוציאו טוענים חברי התנועה שכדאי לציבור לתמוך בהם במקום בקמפיינים כמו "טקס סגירת אגף האבולוציה במוזיאון המדע, הסרת אבן פינה לבית המשפט העליון, טקס החשכת האינטרנט בחסות מיקי זוהר, סדנת שמאות מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו (הרפרנס: משפט שאמרה מירי רגב – יה") או תקיעת מזוזה במונית", ומכריזים: "במקום קבלני קולות יש לנו אתכם". "במקום ללכת לאירועים של קבלני קולות, תמכו בנו כדי שנוכל לאתר את (המועמדים – י"ה) הליברליים" מהסוג של בני בגין, דן מרידור ומיכאל איתן, הוסיפו.

בסרטון שהופץ היום מסביר ליאור מאירי, מראשי הליכודניקים החדשים, את המהלך: "הפריימריז בליכוד בפתח ואנחנו רוצים להכניס כמה חברי כנסת משלנו לרשימה במקומות ריאליים. כידוע, יש רק שתי דרכים להכניס חברי כנסת למקומות ריאליים בליכוד, אפילו כשמגיעים עם 10,000 מצביעים מאושרים (מתוך 15 אלף מתפקדים לליכוד באמצעות התנועה – י"ה). הדרך הראשונה והמקובלת להשיג עוד מצביעים היא להתחנף לקבלני קולות כאילו אין מחר. הדרך השנייה היא אתם, מתפקדי הליכודניקים החדשים. אם כולנו נתמוך, נוכל לגייס מספיק כסף כדי להשיק קמפיין דיגיטלי חכם, בעזרתו נאתר אלפי ליברלים אמיתיים ורדומים מתוך מתפקדי הליכוד".

יצוין כי בתנועה קבעו את הסכום שהם רוצים לגייס על 320 אלף שקלים, מאחר שכל חבר כנסת מכהן מקבל סכום דומה מקופת המדינה כדי לממן לעצמו קמפיין לפריימריז.

עם פתיחת הקמפיין הכריזה הקבוצה על שישה מועמדים מתוכה שירוצו בפריימריז הקרובים בליכוד: הדר ויסמן שמחוני, ניר הירשמן, ליאור מאירי, דן קלארמן, אסף רותם ויניב טוירמן.

הליכודניקים החדשים מכנים את עצמם "הלובי הדמוקרטי-ליברלי בליכוד", ורוצים להיות משקל נגד ליוזמות ולח"כים אחרים, פחות מתונים, במפלגה. אלא שבקרב חוגים וח"כים רבים במפלגת השלטון דווקא דוחים אותם ואת הצטרפותם לתנועה, בטענה שהם "שמאלנים" ולא תואמים את ערכי המפלגה. ביקורת אחרת נשמעה עליהם מהצד השני של המפה הפוליטית, בטענה שהם לא באמת יכולים להשפיע ושהם מצטרפים למפלגה ש-"מדרדרת את ישראל".

כך או כך, הקמפיין של התנועה מצליח ויסייע לה רבות בהתמודדות בבחירות המקדימות בליכוד, שצפויות להתקיים בינואר או בראשית פברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים