HP Zbook Studio X360 G5: מחשב נייד שהוא גם תחנת עבודה

הכירו את הנייד שמביא אל השולחן עוצמה רבה שבאמת יכולה לייתר שימוש במחשב שולחני ● צבי קצבורג בחן מקרוב את HP Zbook Studio X360 G5 ומביא את כל הפרטים

HP Zbook Studio X360 G5. צילום: יח"צ

זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו נפגשים כאן עם מחשב ש-HP מייעדת לשוק העבודה, אבל מול ה-Zbook 14u G5 שסקרנו לא מזמן, ה-Zbook Studio X360 G5 נראה כמו מחשב שמגיע מסקאלה אחרת. מעבר לכך שמדובר במחשב 2-ב-1 כפי שניתן להבין משמו, עם יכולת לסובב את המסך לחלוטין ב-360 מעלות לאחור עד יצירת 'טאבלט' – מה שזכה בצדק לכינוי מחשב הפיך – הוא מביא אל השולחן, תרתי משמע, עוצמה רבה שבאמת יכולה לייתר שימוש במחשב שולחני.

למעשה, במעין סוג של אמ"לק, אפשר לומר שמדובר במחשב שהצטייר כסוס עבודה על הנייר, ועד סוף הבדיקות שלו גם הוכיח את עצמו כמכשיר שיכול לסיים עבודות קשות בלי ממש להזיע.

אחת הסיבות לכך היא המעבד בו מצויד המחשב – Core i7-8850H מעבד מעדכון ה-Coffee Lake של מעבדי ה-Core מהדור השמיני של אינטל שבדרך כלל מוצאים בתחנות עבודה שולחניות, ולא במחשבים ניידים במיוחד לא כאלה שמציעים יכולות הפיכות כמו ה-Studio X360. מדובר במעבד 6 ליבות שתומך בעבודה בריבוי נימים, כלומר 12 ליבות לוגיות עם מהירות בסיסית של 2.6 גיגה-הרץ ועם מהירות טורבו מרבית של 4.3 גיגה-הרץ ועם תמיכה בזיכרון DDR4-2666. במחשב המסוים הזה יש 16 גיגה-בייט זיכרון RAM מהסוג המוזכר במשפט הקודם והם מלווים בכרטיס SSD של סמסונג מסוג NVMe בנפח של 512 גיגה-בייט.

למעבד יש צריכת כוח גבוהה יחסית, עם TDP של 45 וואט, אבל למרות זאת ההתחממות שלו אינה חורגת מגבולות הסביר, ובימי החורף היא אפילו נעימה משהו, אבל ממש לא מעבר לכך, גם ש-Studio X360 G5 הרץ באופן מסיבי לצורך הבדיקות, וזאת למרות פוטנציאל ההתחממות של האלמנט השני שמייחד אותו.

האלמנט הזה הוא כרטיס גרפי מקצועי חזק למדי בדמות Quadro P1000 של NVIDIA שמגיע עם זיכרון ייעודי מסוג GDDR5 בנפח של 4 גיגה-בייט וברוחב פס של 128 ביט.
השילוב הזה ביחד התברר כמעט מייד כעוצמתי במידה רבה מאוד, כמוזכר לעיל. כמעט בכל בדיקה הוא שלף תוצאות מרשימות מאוד, ולעיתים אף הרבה למעלה מכך.

מהירות תצוגה של כ-129 פריימים לשנייה

במבחן העבודה בריבוי ליבות של Geekbench 4 הגיע המחשב לתוצאה מרשימה מאוד של 17,153 נקודות שבדרך כלל מצפים לקבל ממחשב משחקים. הוא הרשים אפילו יותר בבדיקת ה-Compute של מבחן אמת המידה הזה, שמטרתו לבחון את ההיבטים הגרפיים, עם ציון מדהים של 55,274 נקודות כשה-Quadro P1000 נכנס לתמונה – ולא פחות מרשים עם 35,306 נקודות בשימוש עם השבב הגרפי המוכלל כברירת מחדל UHD Graphics 630 של אינטל.

גם ב-Cinebench R15 השיג Studio X360 G5 תוצאות נהדרות, מהטובות ביותר אם לא הכי טובות, שהושגו בבדיקות המחשבים השונות עבור המדור הזה לאורך הזמנים. בעבודה בריבוי ליבות הוא הגיע ל-849 נקודות ואילו במבחן הגרפי הטהור של OpenGL הוא הגיע למהירות תצוגה של כ-129 פריימים/לשנייה. מרשים.

בכך הוא בעצם הוכיח שהוא מתאים למטרה הראשית שלו: מחשב שמיועד ליוצרי תוכן ברמה הגבוהה ביותר, כולל אמנים שיכולים להשתמש בעט האלקטרוני שמגיע בחבילה הצמודה למחשב כדי ליצור בנוחות עבודות ציור דיגיטליות, עם עבודה נוחה בזכות היכולת ההפיכה של מסך המחשב. מעבר לכך הוא מספק עוצמה שיכולה לעזור גם לעורכי סרטים, אודיו וכדומה.

סיבה נוספת שתומכת בכך היא מסך 15.6 אינץ' שמציע רזולוציית 4K. באופן טבעי מדובר כמובן במסך מגע, ואת חווית השימוש בהיבט הזה אפשר להגדיר כיותר מנוחה – היא גם מדויקת, כנדרש בשוק המסוים של העיצוב הגרפי.

המחשב עצמו מסיבי למדי, וגם בעיצוב חד שמחזק את ההרגשה הזו, וגם את ההיבט שמדובר במחשב קשיח משהו. המקלדת במרכז נוחה מאוד לשימוש, עם מקשים שיורדים היטב וגם לא שוקעים יותר מדי במרכז בזכות המבנה הקשיח משהו המחשב.

משטח שליטה ענק נוח למגע

יש גם משטח שליטה ענק נוח למגע וגם מדויק עבור מי שלא רוצה לחבר עכבר למחשב, או להשתמש באצבעות או בעט האלקטרוני, ובצד יש גם את חיישן טביעות הצבע הנדרש כיום במחשבים עסקיים עבור עוד היבט של אבטחה.

במקלדת, בדיוק כמו ב-14u G5 המוזכר בפתיח, יש את האלמנטים של 'המקלדת השיתופית' כמו שמכנים זאת ב-HP: כפתורים מהירים לשימוש עם Skype, כפתור שמאפשר מעבר מהיר ללוח הפגישות המבוסס על Outlook של מיקרוסופט, כפתור שמאפשר להכהות את המסך באופן מיידי כדי למנוע ככל האפשר הצצות מהצדדים ומאחור, וגם תאורת לד אחורית בארבע רמות שאחת מהן היא בלי תאורה בכלל. יש גם את האלמנטים הנוספים לתמיכה מוגברת באבטחה, החל ב- HP Sure Start ששומרת על ה-BIOS, דרך HP Workwise שעוזרת להשתמש בטלפון חכם כעוד אמצעי אבטחה ועוד.

HP מתגאה במעטפת האבטחה והטיפול שהיא מציעה עבור המחשבים העסקיים שלה, והיא לא שכחה כלום גם ב-Studio X360.

שורת המחיר, באופן לא מפתיע, מציגה מספר מאוד גבוה: למעלה מ-11,000 שקלים. לא זול אכן, אבל גם צפוי עבור תחנת עבודה שמציעה מפרט כזה.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איציק

    חרטה ברטה. אין שום סיבה להשקיע סכום כזה במחשב, טוב ככל שיהיה.

  2. דעה

    אני מחכה למחשב מסך 4K OLED עם HDR גודל 15 או 17 לראות סרטים באיכות סוף סוף

  3. שמואל

    כמה הוא שוקל, מה המידות שלו? איזה מין נתונים אלה ללא הפרטים הללו?

  4. DaSushi

    ממה אתם מתלהבים? יש לי איזה לפטופ ישן (2014) שיכל לעשות את זה גם...

אירועים קרובים