פולקסוואגן מבטלת את השקעת הענק ב-Gett

החברה החליטה לבטל את ההשקעה בסכום של 300 מיליון דולר, ככל הנראה לאחר שהגיעה למסקנה שכדי להתחרות מעמדה טובה בשוק, יהיה עליה להשקיע עוד מיליארדים – כך על פי דיווח בדר שפיגל

מסתמן: הגיוס הנוכחי - האחרון לפני ההנפקה. Gett

לפני כשנתיים וחצי דיווחה Gett בחגיגיות כי פולקסוואגן תשקיע בה סכום ענק של 300 מיליון דולר, לטובת התרחבות השירותים שלה באירופה ובארצות הברית. אלא שענקית הרכב הגרמנית החליטה "להתגרש" מהחברה הישראלית ולבטל את ההשקעה – כך דיווח בסוף השבוע הדר שפיגל.

מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון כי בפולקסוואגן סבורים שההשקעה ב-Gett לא סייעה ולא תסייע לה בתחרות מול חברות גדולות מהחברה הישראלית, כמו אובר וליפט, וכי על מנת להתחרות מולן היא תצטרך להשקיע מיליארדי דולרים נוספים.

מדובר בחדשות רעות במיוחד עבור Gett, שכן פולקסוואגן היא המשקיעה הגדולה ביותר בה. עם זאת, על פי הדיווח, החברה מחפשת בימים אלה משקיע אחר.

סימנים למה שעומד לקרות נראו כבר ביוני האחרון, בסיבוב הגיוס האחרון ל-Gett, כשפולקסוואגן השקיעה בחברה 80 מיליון דולר בלבד ולא חצי מיליארד, כפי שהיה צפוי. מאז הקמתה גייסה חברת התחבורה השיתופית כ-700 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה ב-2010 על ידי שחר וייסר ורועי מור, מתמודדת עם תחרות קשה מאוד בפעילותה בחו"ל והיו הערכות שהיא בוחנת לצאת מהשוק בארצות הברית. בנוסף, מספר הערים שבהן היא פועלת ירד בשנים האחרונות מהשיא שלה, שעמד על 120 – ברוסיה, בריטניה, ארצות הברית וישראל.

יצוין כי פולקסוואגן אולי מחסלת את השקעותיה ב-Gett, אך לא בישראל, שכן היא הקימה מיזם תחבורה שיתופית מבוסס אפליקציה עם צ'ק פוינט ומובילאיי, ופתחה מרכז חדשנות בארץ, כדי לקדם שיתופי פעולה של חברות הקבוצה עם חברות מקומיות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    עד כמה אפשר להיות שקופים שמי שעומד מאוחרי הפצת המידע השקרי והלא מבוסס הזה זה יאנדקס.... אפליקציה שדורשת מהמשתמשים שלה הרשאות מרחיקות לכת ואוספת מידע שמאוכסן במדינה שלא חתומה על אמנות להגנת הפרטיות...חייבים להתרחק !!

אירועים קרובים