ועדת השרים לחקיקה אישרה: חברות התקשורת יחויבו לחשוף מפיצי ספאם

ההצעה אושרה בכפוף להסכמת משרדי התקשורת, האוצר והמשפטים ● על פי ההצעה של ח"כ אורי מקלב, החברות יהיו חייבות לתת את הפרטים של מפיצי הודעות דואר הזבל, במקרים שהנמענים ירצו לתבוע אותם

הצעת חוק שתקל במשהו על תביעת מפיצי ספאם. אילוסטרציה: Tashatuvango, BigStock

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') הצעת חוק שהגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שעיקרה לחייב בחוק את חברות התקשורת הסלולרית לחשוף את שולחי הודעות הספאם ולאפשר לבעלי המכשירים לתבוע את אותם מפרי חוק. זאת, בכפוף להסכמת משרדי התקשורת, האוצר והמשפטים.

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי על אף שיש חוק שאוסר במפורש לשלוח הודעות פרסום ללא אישור בעל הטלפון, תופעת ההטרדות של אזרחים בהודעות ספאם – טקסטואליות או קוליות – ממשיכה להתקיים, ואף בקצב מוגבר.

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: אחיקם בן יוסף

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה. צילום: אחיקם בן יוסף

עוד נאמר בדברי ההסבר כי על אף שלכאורה רשאי כל מקבל ספאם לתבוע את שולחו אם הוא לא אישר את קבלת ההודעה, יש קושי לקבל את פרטי השולחים, כי חברות התקשורת לא מוסרות אותם. כדי לחייב את החברות לחשוף את הפרטים יש כיום צורך בצו שיפוטי – דבר שאינו נגיש ולא אפשרי לכל מנוי שרוצה לתבוע.

בהצעה מבקש ח"כ מקלב לחייב את חברות התקשורת שדרכן מגיעות הודעות הספאם להעביר לכל נמען את כל פרטי המפרסמים, או של שולח ההודעה, במידה שהוא משמש כמתווך שקיבל תמורה עבור שירותי המשלוח. הצעת החוק מטילה במקרים כאלה את האחריות גם על שולח הספאם, כדי ליצור הרתעה ולצמצם את התופעה.

יצוין כי תופעת הספאם מתגברת במיוחד בתקופות של בחירות. כך, למשל, בבחירות המוניציפליות האחרונות, אזרחים רבים מרחבי הארץ הוטרדו בהודעות טקסט וקול של מועמדים, מבלי שהם נתנו את אישורם. כמו כן, לא ברור מהיכן הגיעו אותם מספרי טלפון למטות הבחירות. עם זאת, יצוין ששליחות הודעות ספאם מטעם מפלגות ומועמדים מותרת על פי החוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים