גוגל מפתחת כלי שימנע השתלטות על כפתור החזרה בכרום

מכירים את המצב שבו כשאתם לוחצים על מודעה, אתם מועברים לאתר חדש וכל ניסיון לחזור לאתר הישן לא מצליח? המהנדסים של גוגל בונים כלי שמטרתו למנוע זאת

לא עוד "חטיפות" של כפתור החזרה בכרום? צילום אילוסטרציה: BigStock

הגלישה באמצעות דפדפן אינטרנט מעמידה לא מעט אתגרים בפני המהנדסים שאחראים לתפעול התקין לטובת הגולשים. כרום של גוגל אינו יוצא דופן בהיבט הזה, והאתגר הנוכחי עמו מתמודדים מהנדסי החברה הוא למנוע מאתרים "לחטוף" את היסטוריית הגלישה של הדפדפן, ודרכה להשתלט על כפתור החזרה (Back) של היישום.

מדובר בטקטיקה מוכרת היטב כמעט לכל גולש ברשת: כשלוחצים על מודעה עוברים לאתר חדש, ולחיצה על כפתור החזרה כדי לשוב לאתר הישן לא עוזרת. במקום זה, נקלעים ללולאה שטוענת את האתר שוב ושוב. במצב כזה, האתר מזריק פעם אחר פעם הפניה מחדש לעמוד, שנרשמת בהיסטוריה של הדפדפן, וכך לחיצה על כפתור החזרה אינה עוזרת ולא יכולה לעזור.

יש עוד דרך שבה מצליחים האקרים לזהם את היסטוריית הגלישה: על ידי הזרקה ישירה של כתובות שמפנות עמודים ישירות להיסטוריה, כך שלחיצה על חזרה שולחת את המשתמש לעמוד שהוא לא ביקר בו אף פעם.

המהנדסים של גוגל, לפי חלקי קוד שהופיעו ב-Chromium, מנסים לבנות מנגנון שיזהה האם הפריטים השמורים בהיסטוריית הגלישה של הדפדפן הוכנסו לשם במרמה או בידי המשתמש עצמו, בגלישה שהוא בחר בה. המטרה היא לחסום את הכתובות מהסוג הראשון או למנוע מעבר אליהן.

מתי תכונת האבטחה החדשה תשולב בכרום, אם בכלל? עוד לא ממש ברור. כרגע נמצא הפרויקט בשלב שבו הרשומות המרושעות הללו מזוהות ומועבר דיווח, כשהמטרה הזמנית היא לפענח את כל הדרכים שבהן זה קורה בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים