חופשה חורפית קולינארית "בין ים והר"

קרן גביש יצאה לחופשה קסומה במלון חוף נחשולים, טעמה מהחוויה קולינארית שמציע המלון, מאגף בוטיק עם החדרים המעוצבים, ומהבריכות המזמינות ליד חוף הים - וכל זה במרחק של חמש דקות מביתה

20/12/2018 14:22

נפתח בגילוי נאות: אני, עורכת המדור, זיכרונאית וותיקה, קיבלתי את שליחות הסיור הקולינארי באדיבות עמותת תיירות כרמלים ברגשות מעורבים. הפניית זרקור לקולינריה המשובחת באזור זיכרון יעקב וחוף הכרמל- 'הטוסקנה של ישראל'- היא עניין חשוב, אבל חופשה רומנטית במרחק חמש דקות הקפצה קצרות מהילדים ומהסבתא, נשמעה לי כמו נטילת סיכון מיותרת, ואת נקודות החן הפרוסות לאורכה של רצועת חוף הכרמל דגמתי אינספור פעמים.

"לחדש ולרגש זה לא עניין של גיאוגרפיה"

ואולם, עבודה זו עבודה שיש לבצע, בנחישות וברגישות, וכמי שמצוידת בבעל הייטקיסט המתאים ככפפה ליד לפרופיל מדור ההייטקיסט המטייל, אכן נשמעתי כמועמדת הקלאסית למילוי המשימה העיתונאית הקשוחה. נסעתי, וחזרתי עם מסקנה: לחדש ולרגש זה לא עניין של גיאוגרפיה.

נקודת המוצא של הסיור הקולינארי הייתה מלון חוף נחשולים ריזורט בהשראה יוונית השוכן על רצועת חוף לבנה בסמוך לחוף דור, למרגלות הכרמל. מפרץ טבעי, לגונות של מים צלולים, איים קטנים סמוכים לחוף, דגים, ציפורים ושקיעות עוצמתיות- כל אלו באמת שם, מתנת הטבע. בשנות ה-70' הקים קיבוץ נחשולים את בית ההארחה שלו כמעט על קו המים, ולאחרונה הוא התחדש בחדרי בוטיק במרחק פסיעה מהחוף.

אגף הבוטיק של מלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק

אגף הבוטיק של מלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק

אגף הבוטיק כולל שני מבנים דו קומתיים חדישים, הכוללים 24 חדרים הפונים אל הים ומתאימים ברובם לזוגות בלבד. הקומה העליונה מציעה נוף פנורמי מרהיב על הסביבה והקומה התחתונה כוללת שורת בריכות מרובעות פרטיות המשקיפות אל הים. הבריכות אינן מחוממות ומתאימות לשימוש בחורף לאמיצים בלבד. בחדר ספות מעוצבות, מיטת קינג סייז מפנקת ומכונת אספרסו. לחדר האמבטיה, ובו אמבט רחב ידיים ומקלחון "גשם", קיר שקוף הצופה לחדר השינה. במרפסת הפרטית, קו ראשון לים התיכון, מיטות שיזוף. עוד בחדר מסך לד 46 אינץ', חלוקי מגבת ונעלי בית, מערכת בקרת אקלים ו-Wi-Fi חופשי.

הבריכה במלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק

הבריכה במלון חוף נחשולים. צילום: אסף פינצ'וק

האדריכלים יהודה ויואל פייגין עצבו מלון קלאסי מבפנים, המתכתב עם הנוף מבחוץ. מעצב הפנים ניר גלעד השתמש בנוף המקומי כמקור השראה: הארון וראש המיטה דמויי אצות ים; השטיח בהדפס צורות תת-ימיות, שולחנות הקפה מדמים חלוקי נחל, ומנורות השולחן עשויות עצי סחף. על הקיר פרחים מזכוכית מורנו כמחווה ל-"מזגגה", בית החרושת והמוזיאון לזכוכית הסמוך למלון.

אש ותמרות עשן: עוד בטרם יצאנו לסייר בין מרכזי המבקרים והגלריות, מבשלות הבירה והיקבים, המסעדות ובתי הקפה, סיפק שף הבית של מלון נחשולים- השף מוריס הנלדר – חוויה קולינארית מתובלת בפירוטכניקה של מעשי כשפים.

על הסירים: השף מוריס הנדלר. צילום: יח"צ

על הסירים: השף מוריס הנדלר. צילום: יח"צ

מלון נחשולים כולל שתי מסעדות- מסעדת החוף החדשה הממוקמת על קו החוף עצמו, במבנה אלגנטי מחופה זכוכית, המתאים גם לאירועים משפחתיים או עסקיים, ומסעדת רוזמרין הוותיקה. מסעדת החוף משרתת את אורחי חדרי הבוטיק ובה מגיש השף מוריס הנדלר ארוחות בופה יצירתיות. ארוחת הבוקר הים תיכונית מבוססת חומרי גלם עונתיים, בצלייה בתנור אבן או על גריל, אותם מגדיר הנדלר כ"אוכל של שמש וים".

בתפריט משולבים ירקות ועשבי תבלין, גבינות צאן ובקר, דגים מהים התיכון, טחינה ופירות הדר. בין המנות המיוחדות: בריוש ממולא בגינת שמנת וביצה עלומה; רביולי סלק; רושטי עם שמנת חמוצה וסלמון מעושן; הרינג הולנדי ועוד. לקבוצות וארגונים, ניתן לתאם בהזמנה מראש סדנאות קולינריות שונות שייערכו על ידי השף הכריזמטי- סדנת הכנת גלידה עם חנקן נוזלי; סדנת דגים; סדנת חגים, הכנת פרלינים או פיסול בירקות. אל השובבות והיצירתיות הקולינארית של השף הנדלר התוודענו כבר בקבלת הפנים למלון, שם ארב לעדת העיתונאים עם עוגיות מקרון ממולאות פטה כבד, הפתעה מסעירה לחיך שציפה לפגוש טעמים אחרים.

אותה קריצה שובבה המתינה גם בחדר, עם ערכה להכנה עצמית של קוקטייל קמפרי תפוז צבעוני בשלושה שלבים. בארוחת הערב החגיגית כבר עלה השף מדרגה, הגיש קדירת פויקה מהבילה עמוסת בשר נימוח וירקות שורש מנחמים, צלה ערמונים בניחוח שוק אירופאי מעל חבית פחמים, וקינח בלהטוטי הכנת גלידה תחת מסך עשן של חנקן נוזלי. על כל אלו ניצח תוך שיתוף הקהל, פיזור טעימות וקסם אישי. פעילות מושלמת ומסירה חסמים לערבי חברה וימי כיף.

מיוון – ליפן

אם לינה בנחשולים בואך חוף דור מרגישה כמו יוון, הרי שבמרחק 5 דק' פתלתלות למרומי סמטאותיה של עין-הוד, ממתינה יפן. אל בית "החוויה היפנית" בעין הוד, הצופה אל נוף פנורמי מרהיב של רכס הכרמל המיוער, מגיעים אחרי שיטות קצר בין סמטאותיו הקסומות של כפר האמנים. עבור מי שחפץ להעמיק בהיכרות עם הפן האמנותי והיצירתי של הישוב, מזמן המקום שלל גלריות מרתקות, ובצדן מוזיאון ינקו דאדא המוקדש כולו לאמנות מודרנית. במוזיאון תצוגת קבע המוקדשת ליצירתו של האמן מרסל ינקו, מייסד כפר האמנים עין הוד ומחברי תנועת "דאדא" – אמנות רב תחומית. בחללי תצוגה נוספים מוצגות תערוכות מתחלפות. בקומת המרתף של המוזיאון נמצאת המעבדאדא – מרחב יצירה חווייתי המתאים לכל המשפחה (מגיל 4) בו מוזמנים המבקרים לפרוץ את גבולות האמנות המקובלים, לתת לדמיון לפרוש כנפיים ולחוות יצירה בין-תחומית.

החוויה היפנית מזמנת מפגש ייחודי, על קצה המזלג וכוס התה, עם תרבות יפן- בבית משפחת ימגוצ'י. במהלך המפגש, עליו מנצחת שיר הישראלית הנשואה לימגוצ'י היפני, היכרות עם מבנה הבית היפני המסורתי ומנהגיו המיוחדים, הדגמה של לבישת הקימונו המסורתי, על המשמעויות התרבותיות הסימבוליות האצורות בין כפלי המשי שלו, היכרות עם הכתב היפני ועם אמנות קיפולי הנייר- האוריגמי. לקינוח, טקס תה מסורתי לצלילי נגינתו של נוביה ימגוצ'י, אב המשפחה, אמן, חרש ברזל ומוסיקאי. בעוד שהפעילות והביקור בבית המיוחד מתאימים לכל המשפחה, הרי שקבוצות וארגונים מוזמנים למפגש מסוג אחר, "שלווה בכוס תה", להיכרות עם הזן בודהיזם והאומנויות הקשורות אליו. התוכנית כוללת מדיטציה מודרכת, השתתפות בטקס תה מסורתי והתנסות בכתיבת שירי הייקו- תכנית שמבטיחה, עם או בלי קימונו, עובדי הייטק רגועים וממוקדים…

אני בכניסה לבית המלון. צילום עצמי

אני בכניסה לבית המלון. צילום עצמי

נשמע רגוע מדי? מלון חוף נחשולים מציע לשוחרי החופשה האדרנלינית גם אופציה לחוות את נחשולים "על רטוב". חופשת ספורט ימי הכוללת פעילויות כגון: קיאקים, סאפים, גלשני גלים, גלשני רוח. בשיתוף מועדון הצלילה "אקווה דור"- צלילות היכרות, צלילות בעקבות אוצרות אבודים וצלילות לתעודת כוכב אחד. המפרצים שלאורך רצועת החוף מאפשרים אימון מוגן כמעט בכל מזג אוויר.

מחירי חדרים חורף 2018-2019 (עד 18 באפריל 2019): חדרי אירוח כפרי – החל מ-680 שקלים לזוג, תוספת ילד – 220 שקלים. חדרי ים בוטיק – החל מ-1,100 ועד ל-1,600 שקלים לזוג. תוספת ילד לחדר – החל מ-275 שקלים. סוויטות עם בריכה (למבוגרים מגיל 18) – עד 1,800 שקלים לזוג. המחירים ללילה, על בסיס לינה וארוחת בוקר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים