"תעשיה 4.0 כאן והיא הנורמלי החדש"

"עולם זה כולל תריסר טכנולוגיות חדשות, ביניהן בינה מלאכותית, רובוטיקה, בלוקצ'יין, ענן, אינטרנט של הדברים, רחפנים, ביג דטה, ניתוח מעניק של הנתונים, צ'טים ובוטים, ומציאות רבודה. המשותף לכל הטכנולוגיות הללו הוא שהן כבר הבשילו" אמר רו''ח שלומי קוט, שותף באשכול הייעוץ של ארנסט אנד יאנג ישראל

רו''ח שלומי קוט, בעלים של חב' EZ-ROI, צילום: ניב קנטור

"יש לבחון את תפקידם של מבקר מערכות המידע ומנהל הסיכונים בארגון – בעולם המשתנה טכנולוגית. חלק מטכנולוגיות העתידיות כבר כאן. המהפכה התעשייתית הרביעית כבר כאן – והיא בבחינת הנורמלי החדש", כך אמר רו"ח שלומי קוט, שותף באשכול הייעוץ של ארנסט אנד יאנג ישראל.

קוט דיבר בכנס ISACA ישראל, האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז ווהל באוניברסיטת בר-אילן, תחת הכותרת TECHNOLOGY 4.0 – R U READY?

קוט, יו"ר ועדת הכנס וחבר הנהלת ISACA ישראל, אמר כי "עולם התעשיה 4.0, כולל תריסר טכנולוגיות חדשות, ביניהן בינה מלאכותית, רובוטיקה, בלוקצ'יין, ענן, אינטרנט של הדברים, רחפנים, ביג דטה, ניתוח מעניק של הנתונים, צ'טים ובוטים, ומציאות רבודה. המשותף לכל הטכנולוגיות הללו הוא שהן כבר הבשילו".

קוט הציג באירוע סיפור מתוך "הנסיך הקטן", שנכתב לפני 75 שנים: "הנסיך הגיע לפלנטה וראה את מדליק הפנסים מדליק ומכבה את הפנס בלא הרף. הוא שאל את מדליק הפנסים במה הוא מועיל, והמדליק השיב: 'אלו החוקים והם לא השתנו. כל סיבוב של הפלנטה, כשיש יום, אני מכבה את הפנס, ובלילה – אני מדליק. פעם, הפלנטה הסתובבה לאט, אז הייתי מדליק ומכבה כל 12 שעות. כעת, הפלנטה נעה מהר יותר'. כך גם אנו, המגמות החדשות זעזעו את העולם, ארגונים רבים יטבעו – בזמן שאחרים ירכבו על הגל".

הוא הביא כמה דוגמאות לחברות שלא שרדו את הינויים הטכנולוגיים – ושקעו. "המדענים של קודאק פיתחו מצלמה דיגיטלית לפני שנים רבות, וההנהלה אמרה 'זה דבר נחמד – אבל הוא יחסל את עסקי הפילם שלנו'. נוקיה איבדה יותר מ-90% מנתח השוק שלה, כי היא לא הבינה שהעולם עובר לטלפונים חכמים. המוזיקה הפיסית הצטמצמה ב-84% בעשור האחרון. הקסטות התקליטים והדיסקים הם עולם הולך ונעלם, בעידן בו ספוטיפיי ויוטיוב שולטות. בלוקבאסטר איבדה מיליוני דולרים בטרם נעלמה, כי היא לא הבינה שהעולם הולך לסטרימינג, וכך נטפליקס צמחה וצומחת. תחנות המוניות נעלמו לטובת אובר. נהגי אובר כיום, הורגים היום את עצמם, כי מנכ"ל אובר רוצה שתוך עשור צי המוניות של החבה יהיה מכוניות אוטונומיות", אמר.

"העולם גם משתנה בעולמות הנתונים אנו יוצרים מדי יום יותר מ-90% מהנתונים שנוצרו בשנתיים האחרונות. תחום המדיה החברתית עולה, האינטרנט של הדברים, IoT, הופך להיות האינטרנט של הכל, IoE. כל המגמות האלו מגדילות את היקף הנתונים ואת הצורך לטפל בהם. פעם, מה עניין אותנו, הוא לחקור את נתוני העבר, על מנת להבין מה קרה. היום, מה שעושים עם הנתונים זה לא רק לדעת מה היה, אלא בעיקר לקבל יכולות חיזוי", ציין קוט.

הוא סיכם באומרו כי "עולמות ה-IoT והמעבר לקבלת יכולות חיזוי הם כבר כאן ויש להם תועלות עסקיות. העולם משתנה בעוד ועוד מקומות. אנו עומדים כיום בפני נקודת מפנה של הצטברות של הטכנולוגיות, חדירתם לארגונים, מה שמביא לשינויים רבים. בשל כך, נדרש שינוי פרדיגמה משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים