אינטל מתכננת להרחיב את פעילותה בישראל – ככל הנראה בקריית גת

החברה הודיעה על הרחבת הפעילות בארץ, כמו גם באירלנד ובאורגון ● היא לא ציינה בדיוק היכן, אולם נראה שמדובר בהרחבת המפעל שלה בקריית גת ● בנוסף, לא מן הנמנע שאינטל תקים בארץ מפעל נוסף

מפעל אינטל בקריית גת. הממשלה צריכה לפעול כדי שגם המפעל הבא של החברה יוקם שם. צילום: ארכיון קריית גת, מתוך ויקיפדיה

אינטל מתכוונת להרחיב את פעילותה בישראל, כמו גם באירלנד ובמדינת אורגון שבארצות הברית. בהודעה שפרסמה אמש (ב') ציינה החברה כי "אנחנו נמצאים בשלב מוקדם של תכנון הרחבת הייצור באורגון, באירלנד ובישראל. תהליך ההרחבה יהיה רב שנתי וצפוי להתחיל ב-2019".

בהודעת אינטל נמסר עוד שהיא מתכוונת להקים מפעל חדש לייצור מוצרים עתידיים, אולם החברה לא הבהירה מהם אותם מוצרים ומתי ואיפה היא מתכוונת להקים את המפעל החדש. לדבריה, "אנחנו מתמודדים עם מתחרים על שוק של כ-300 מיליארד דולר בתחום הסיליקון ויש צורך במפעל חדש כדי לייצר סט מוצרים רחב יותר לקהל לקוחות מגוון יותר".

על פי ההערכות, אחד המקומות שאליהם מתכוונת אינטל הוא קריית גת, שם היא מעוניינת להרחיב את המפעל שלה. זאת, בהמשך להרחבת המפעל ב-2014, בסכום של שישה מיליארד דולר. בנוסף, לא מן הנמנע שהמפעל החדש יוקם בישראל. הדבר תלוי רבות בתנאים שהממשלה תציע לחברה.

אינטל פועלת בישראל מ-1974 ופרושה על פני שלושה אתרים – קריית גת, חיפה וירושלים. היא החברה הרב לאומית שמעסיקה הכי הרבה עובדים בארץ – כ-11 אלף. על זה יש להוסיף את כ-1,000 עובדי מובילאיי, שאותה רכשה אשתקד. אינטל היא גם המשקיעה הזרה הגדולה ביותר בישראל. מאז שהתחילה את פעילתה בארץ בשנת 1974 השקיעה כאן החברה יותר מ-35 מיליארד דולר. בשנה שעברה, היצוא שלה מישראל הסתכם בכ-3.6 מיליארד דולר, וב-10 השנים האחרונות היא רכשה סחורות ושירותים בישראל בסך כולל של יותר מ-10 מיליארד דולר.

יצוין כי לפני כחצי שנה הודיעה אינטל על השקעה של חמישה מיליארד דולר בהרחבת המפעל בקריית גת. זאת, לאחר ששר הכלכלה, אלי כהן, הודיע שהיא מתכוונת להשקיע בישראל כתשעה מיליארד דולר – הודעה שאינטל הכחישה אז. אלא שנראה שכשיש עשן – יש גם אש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים