"הרפואה הדיגיטלית מאפשרת להציב את המטופל במרכז"

"ניתן לתת באמצעותה חוויית שירות אישית ואנושית", כך אמר ניסים אלון, מנכ''ל לאומית שירותי בריאות, ופירט את הפרויקטים הדיגיטליים שמבוצעים בקופת החולים

ניסים אלון, מנכ''ל לאומית שירותי בריאות, מציג את "הרופא הצמוד אליו". צילום: ניב קנטור

"כבר לפני עשור קיבלנו החלטה להיות ארגון רפואה שהוא 100% דיגיטלי. במסגרת זו אנחנו פועלים לכך ששירותי הרפואה שלנו יציבו את הלקוח במרכז, כי רפואה דיגיטלית מאפשרת לעשות זאת. החלטנו לאפשר לעשות את השינוי, כחלק מהרצון לתת חוויית שירות אישית ואנושית", כך אמר ניסים אלון, מנכ"ל לאומית שירותי בריאות.

אלון דיבר בכנס dHealth2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים מתחום הבריאות הדיגיטלית ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי אלון, "בדקנו את עולם הרפואה והבנו שהדבר הכי חשוב הוא הקשר האישי בין המטופל לרופא האישי – רופא הילדים, רופא המשפחה. 76% מהממשקים של רופא-מטופל בקהילה הם מול הרופא האישי. הוא זה שמכיר את המטופלים והחשוב ביותר למערכת, ובשל כך – התמקדנו בו. לפני כחודש עלינו לאוויר עם שירותי רפואה לשיחה בווידיאו מול הרופא האישי. מדובר בפרי פיתוח פנימי שלנו, שבמסגרתו ניתן לשוחח עם הרופא, להתכתב אתו, לקבל הפניות לטיפול, לקבל מרשמים, ולהתייעץ ולקבל מענה לשאלות רפואיות". "ההטמעה", אמר המנכ"ל, "מחייבת הרבה עבודה. נדרש להדריך הן את הרופאים והן את המטופלים".

על פי אלון, "אנחנו בעיצומו של מכרז לאספקת תרופות עד הבית. בתוך שלושה עד ארבעה חודשים, כל התרופות שנמכרות בבתי המרקחת של לאומית שירותי בריאות יינתנו עד לבית המטופל, במחירי קופת חולים, כאילו המטופל שהה בבית המרקחת, ותמורת דמי משלוח של 29 שקלים".

עוד ציין אלון שלאומית מספקת רפואה מרחוק גם למטופלים שנמצאים בחו"ל. הוא דיבר גם על הטיפול בחולי סוכרת והטכנולוגיה: "לטובת ניטור מרחוק שלהם, אנחנו עובדים עם הסטארט-אפ Datos, שפיתח תוכנה שמאפשרת להתחבר לכל המכשירים ולהציג את הנתונים בצורה מקצועית".

הגישה הרב ערוצית של לאומית

"לאומית דוגלת ברפואה דיגיטלית בגישה רב ערוצית: זימון תור לביקור פרונטלי או בווידיאו; ביקור בווידיאו; התכתבות עם רופא; ביקור פרונטלי; הפניות למרשמים; התחייבויות בחתימה דיגיטלית; משלוח תרופות עד הבית; ותיק רפואי באפליקציה", פירט.

הוא ציין כי "חוקרים אמרו לנו שהמידע הרפואי שיש לנו הוא מכרה זהב. לא השתמשנו בו עד היום וכעת התחלנו במחקרים מתקדמים, מבוססי נתונים. כיום אנחנו עורכים מחקר לבקרת הריון, מחקר מתקדם בנושא סוכרת ומחקר שעוסק בחולה המורכב".

לסיכום אמר אלון ש-"עשינו כבר צעדים משמעותיים בדרך למימוש החזון שלנו. זו רק תחילת הדרך. בשנה הבאה נבצע צעדים נוספים, עם עוד הטמעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים