חוק הפורנו המרוכך עבר בוועדת הכנסת – ויועלה לקריאה ראשונה

החוק לא כולל צנזורה על תכנים פורנוגרפיים, אולם מחייב את הספקיות להציע ללקוחות סינון שלהם, ומתגמל אותן על כל לקוח שיסכים

אבטחת המידע של פנקס הבוחרים והפרטיות - בין האתגרים המרכזיים של מערכת הבחירות. מקור: BigStock

חוק הפורנו של הח"כים מיקי זוהר ושולי מועלם-רפאלי עבר היום (ד'), בנוסח מרוכך, בוועדת הכנסת, שבראשה עומד ח"כ זוהר עצמו. הוא יועלה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת בקרוב. החוק, שלא כולל צנזורה על תכנים פורנוגרפיים באינטרנט וניתוקים, מחייב את ספקיות הרשת להודיע למנויים שלהן שביכולתם להפעיל סינון של אתרי אינטרנט, כך שהם או ילדיהם לא יוכלו לצפות בפורנו. אלה מהם שיחליטו שלא לקבל את הסינון יקבלו שתי הודעות נוספות, וכן, אחת לרבעון, הודעה על כך שהם יכולים להפעיל את השירות.

החוק עבר דרך ארוכה עד שהגיע היום לוועדה. בתחילה הוא היה הרבה יותר נחרץ, וכלל סינון של פורנו ושל "כל תוכן פוגעני" אחר, אולם הוא נוסח מחדש ארבע פעמים ובסופו של דבר רוכך, לאחר התערבותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מטרתו של נתניהו, שנפגש אתמול עם ח"כ זוהר, הייתה שלא להפעיל צנזורה על האינטרנט.

בהצעה שעברה בוועדה נקבע כי ספקיות האינטרנט יציעו ללקוחות שלושה מסלולים – חסימת אתרי פורנו, חסימה עם אפשרות לעקוף אותה באמצעות סיסמה או אי חסימה, ועליהם יהיה להשיב בתוך שבוע באיזה מהם הם בוחרים. ספקיות האינטרנט יקבלו שני שקלים לשנה, למשך עשור, על כל לקוח שלהן שיבחר לחסום אתרי פורנו. עוד קובע החוק כי הסכום המקסימלי שספקית אינטרנט תוכל לקבל במסגרתו עומד על חמישה מיליון שקלים.

ח"כ זוהר הביע סיפוק מהחלטת הוועדה, שהתקבלה ברוב של ארבעה מול שלושה. למרות הריכוך, הוא איים במהלך הדיון כי ייתכן שלאחר שיעבור קריאה ראשונה, ולפני שיועלה לקריאות הסופיות – שנייה ושלישית, החוק יחזור להיות נחרץ יותר, וייתכן שחסימת אתרי הפורנו תשוב להיות ברירת המחדל, כפי שהיה בנוסחים קודמים שלו.

מאיגוד האינטרנט נמסר כי "בעקבות לחצים שהפעלנו, יחד עם פעילי חופש רשת נוספים, הצעת החוק במתכונתה הנוכחית שונה בתכלית מהכוונה לבצע סינון גורף לכולם כברירת מחדל – שהופיעה בנוסח המקורי. עם זאת, אנחנו עדיין דורשים שהנוסח שעליו תתקיים הצבעה לקראת הקריאות השנייה והשלישית יציין מפורשות כי הסינון שיוצע למשתמשים יהיה רק על מכשירי הקצה – ולא ברמת ספקית הגישה". כמו כן, אמרו באיגוד כי ידרשו שגם אם משתמש לא השיב להצעות של ספקית השירות לקבל סינון תכנים – השירות הזה לא ייכפה עליו ללא הסכמתו המפורשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים