בעקבות מעצר הבכירה בוואווי: סין זימנה את שגריר ארה"ב לשיחת נזיפה

סגן שר החוץ הסיני הביע מחאה על מעצרה של סמנכ"לית הכספים של החברה, כינה את המעצר "גס ביותר" וקרא לשחרר אותה מיד ● בתוך כך, נחשפו עוד פרטים על הפרשה

נאבקות. סין וארצות הברית. אילוסטרציה: BigStock

סערת מעצרה של מנג ואנזו, סמנכ"לית הכספים של וואווי ובתו של מייסד התאגיד, מגיעה לדרגים הדיפלומטיים: במהלך סוף השבוע זימן משרד החוץ הסיני את שגרירי קנדה וארצות הברית בסין כדי למחות בפניהם על החזקתה במעצר של ואנזו, שנעצרה בתחילת החודש בשל חשדות להפרת הסנקציות נגד איראן.

לדברי משרד החוץ הסיני, פעולותיה של ארצות הברית "מפירות את הזכויות והאינטרסים החוקיים של אזרחים סינים ומזיקות ביותר". המשרד אף איים כי "סין תנקוט פעולות בתגובה לפעולותיה של ארצות הברית".

ואמנם, סוכנות הידיעות הסינית הממשלתית מסרה כי " סגן שר החוץ הסיני, לי יוצ'נג, הביע מחאה חריפה בפני השגריר האמריקני בבייג'ינג, טרי בראנסטאד. הוא כינה את מעצרה של ואנזו 'גס ביותר' ואמר כי ארצות הברית חייבת לתקן מיד את מעשיה הלא תקינים".

המשבר ביחסי ארצות הברית וסין על רקע מלחמת הסחר בין שתי המדינות התלקח עוד יותר בעקבות האיסור של הממשל הפדרלי להשתמש בציוד של וואווי על ידי גורמים ממשלתיים, וההמלצה לאמריקנים לא לרכוש מכשירי סלולר של החברה בשל חששות מפני ריגול, לצד קמפיין של סוכנויות המודיעין האמריקניות בקרב בנות בריתה, שקורא להן לא להשתמש בציוד של וואווי. כמה מדינות, ובהן יפן, נענו לקמפיין.

"לוואווי כבר אין מניות ב-Skycom"

בתוך כך, נחשפו עוד פרטים על ההאשמות של ארצות הברית הקשורות ל-ואנזו. בעיתונות הקנדית דווח כי בעקבות הפרסום ברויטרס על ניסיונה של Skycom שבשליטת וואווי למכור ציוד מחשבים מתוצרת אמריקנית לחברת תקשורת איראנית, תוך הפרה של האמברגו האמריקני על המסחר עם הרפובליקה האסלאמית, פנו כמה בנקים שהיו מעורבים בעסקה לוואווי, בכדי לברר האם הידיעות נכונות. ואנזו, כך נטען, הונתה את הבנק, ועל סמך דיווחיה השקריים ביצע אחד הבנקים העברות כספים בין Skycom לארצות הברית בשנים 2010 עד 2014, בסך מצטבר של 100 מיליון דולר.

עוד פורסם בעיתונות הקנדית כי פרקליטה של ואנזו טען בבית המשפט ש-Skycom לא נמצאת בשליטת וואווי. הוא אמר ש-"בעבר הייתה וואווי אחת מבעלי המניות של Skycom ו-ואנזו אכן הייתה בהנהלה שלה, אך וואווי מכרה את מניותיה לאחר 2009 ו-Skycom הפכה לחברה קבלנית עצמאית, נפרדת ממנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים