ארבע ישראליות – ברשימת הנשים הבולטות בהיי-טק העולמי

תמר ברקוביץ', ד"ר טל רבין, דנית פלג וגליה בן ארצי נכללות בין 100 הנשים ברשימה של פורבס, בהן בולטות וחזקות כג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ, ואורסולה ברנז, יו"רית ומנכ"לית זירוקס

נשים בהיי-טק. צילום: BigStock

ארבע ישראליות, או ישראליות לשעבר, כלולות בין 100 הנשים הבולטות ביותר בהיי-טק, ברשימה השנתית של פורבס. הארבע הן תמר ברקוביץ', ד"ר טל רבין, דנית פלג וגליה בן ארצי. פורבס מחלק את הרשימה לשניים: 50 הנשים הבולטות בארצות הברית ו-50 הבולטות באירופה. ברקוביץ' וד"ר רבין נמצאות ברשימה האמריקנית, ופלג ובן ארצי – בזו האירופית.

הנשים הישראליות נמצאות ברשימות לצד נשים מפורסמות וחזקות בעולם ההיי-טק, בהן מנכ"לית יבמ, ג'יני רומטי; מנהלת נטפליקס, אן אהרון; דיאן גרין, לשעבר מנהלת ענן בגוגל; ליסה סו, מנכ"לית AMD; ואורסולה ברנז, יו"רית ומנכ"לית זירוקס, שהיא האפרו-אמריקנית הראשונה המשמשת כמובילת חברה מהפורצ'ן 500. מעניין לציין שלא נכללת בה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול ומספר 2 בפייסבוק – אולי בעקבות שורת הפרשיות שבהן הסתבכה החברה, ובמרכזן פרשת קיימברידג' אנליטיקה והמעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית.

הישראליות ברשימה

ברקוביץ' בת ה-36, בוגרת הטכניון, מובילה את תחום הנתונים המבוזרים, ומנהלת את הצוות האחראי על מאגרי הנתונים ותשתיות המחשוב של Box. הנימוק לבחירה הוא שכמנהלת אגף בכירה, בנתה ברקוביץ' את ניהול התוכן בענן ואת שירותי שיתוף הקבצים של החברה, כך שיצליחו בטיפול במיליוני שאילתות לשנייה, שנשלחות במהלך החיפוש אחר מאות מיליארדי רשומות. כמו כן, היא מובילה את ההאקתון השנתי של Box.

ד"ר רבין בת ה-56 היא מדענית מחשב וראשת קבוצת המחקר לתחום הקריפטוגרפיה במרכז המחקר של יבמ בארצות הבהית. המחקר של ד"ר רבין, שנולדה במסצ'וסטס וגדלה בירושלים, מתמקד בקריפטוגרפיה ובאבטחת רשתות, בפרט בתכנון של אלגוריתמי הצפנה יעילים ומאובטחים יותר. בנוסף, היא חוקרת פרוטוקולים מבוזרים מאובטחים ואת היסודות התיאורטיים של ההצפנה, וחיברה יותר מ-100 מאמרים, ביניהם אחד עם אביה, זוכה פרס טיורינג למדעי המחשב, מיכאל רבין. היא פועלת למען קידום נשים בעולם ההיי-טק, ובמסגרת זו יזמה ב-2014 ומנהלת את סדנת Women in Theory, שמיועדת לנשים שלומדות מדעי המחשב.

פלג, מנהלת קריאייטיב ומנכ"לית 3D Printing for Fashion, בת 30 מתל אביב, היא הראשונה שהשיקה ליין אופנה שכולו הודפס בתלת ממד. היא בוגרת שנקר ומעצבת שמלות מותאמות אישית. הליין האחרון שלה מבוסס על הולדת ונוס – התמונה המפורסמת פרי מכחולו של הצייר האיטלקי סנדרו בוטיצ'לי מסוף המאה ה-15. בעתיד היא מתכננת למכור בגדים באמצעות קבצים, כך שהלקוחות יוכלו להדפיס אותם בבית.

בן ארצי בת ה-36 היא המייסדת השותפה ואחראית הפיתוח העסקי של בנקור – פלטפורמת מסחר במטבעות קריפטוגרפיים, שנוסדה ב-2016 על ידי ארבעה יזמי היי-טק ישראליים. מנכ"ל החברה הוא גיא בן ארצי, בן זוגה של גליה ואחיינה של שרה נתניהו. החברה גייסה אשתקד 153 מיליון דולר וביצעה עד כה המרות של 120 מטבעות את'ריום. היא חוותה השנה פריצת סייבר, שבמסגרתה נגנבו ממנה 13.5 מיליון דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים