"אתגרי המגזר הפיננסי: להוביל חדשנות ולעמוד ברגולציות"

"כניסתה של נס לעולמות הבלוקצ'יין והדיגיטל מאפשרים לנו לתת ערך ללקוחות ולעמוד באתגרי המגזר הפיננסי" אמר נתיב שמואלי, מנהל המגזר הפיננסי בנס

נתיב שמואלי, מנהל המגזר הפיננסי בנס. צילום: יח"צ

"המגזר הפיננסי נמצא במרוץ כפול: מחד, עליו לייצר חדשנות ובעזרתה להגדיל את הערך ללקוחותיו הקיימים ואמצעותה גם להביא לקוחות חדשים; מאידך, עליו לעשות זאת תוך כדי התייעלות, הפחתת הוצאות ועמידה ברגולציות. הכניסה של נס לעולמות הבלוקצ'יין והדיגיטל מאפשרת לנו להיות בקדמת המירוץ הזה", כך אמר נתיב שמואלי, מנהל המגזר הפיננסי בנס.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שמואלי כי "הגופים במגזר הפיננסי עושים שימוש עצום בטכנולוגיה, הרבה יותר מבעבר. הם עושים זאת משני טעמים. האחד, באמצעות הטכנולוגיה הם מעניקים ערך ללקוח הסופי והשני, שהטכנולוגיה מאפשרת ומאיצה חדשנות, גמישות, שקיפות וקיצור זמן הגעה לשוק".

לדבריו, "בשל המהפכה הדיגיטלית, הלקוחות במגזר הפיננסי רוצים את השירותים והמידע זמינים בכל מקום ובכל עת. הם רוצים עמלות נמוכות, או שירותים בלא עמלות. בראיית הלקוח, הטכנולוגיה היא שקופה – כפי שלא מעניין אותם איך החשמל מגיע הביתה. הם מצפים שכל השירותים שניתנים יעבדו 24/7 ויהיו מאובטחים ויגנו על הפרטיות. במקביל, הארגונים הפיננסיים רוצים לצמצם את ההוצאות התפעוליות שלהם, ועושים זאת על ידי מיקור חוץ של פעילויות, מיכון ומעבר לדיגיטל".

כל התמורות בשוק, ציין שמואלי, "חייבו אותנו בנס להביט על צרכי הארגונים ולקוחותיהם בצורה אחרת, ולראות כיצד אנו מעניקים מענה אג'ילי – המקצר תהליכים, שנותן פתרון ללקוח הסופי – בעלויות מופחתות ובלוחות זמנים קצרים".

שירות הפנסיה – דיגיטלי

הפעילות הראשונה, אמר שמואלי, "היא בעולמות הפנסיה: נס-פנסיה. שדרגנו את השירות הוותיק שלנו, התאמנו אותו לטכנולוגיות החדשות וכיום הוא נותן מענה מקיף לניהול כולל של פנסיות ותיקות וחדשות. יתרונו – במיכון תהליכי הליבה, כך שעבודת התפעול קוצרה ומאפשרת עבודה דיגיטלית ישירה מול הלקוחות הסופיים. המפקחת היוצאת על הביטוח, דורית סלינגר, קבעה שארבע קרנות תשמשנה כפנסיה ברירת מחדל: אלטשולר שחם, הלמן אלדובי, מיטב דש ופסגות. זה נותן להן יתרון עצום. שתיים מהן, פסגות ומיטב דש, הן כבר לקוחות נס ועושות שימוש בנס-פנסיה. בנינו פעילות דיגיטלית מול המשתמש הסופי והנגשנו את מערכות הפנסיה, כך שניתן לבצע את כלל הפעולות במקוון. נס מבצעת מיכון של התהליכים, המביא לקיצורם ומקטין את עלויות התפעול".

"פעילות נוספת נושקת לעולם הפנסיוני בעולמות הבלוקצ'יין: הפעילות משלבת אבטחה וחדשנות עם ידע שלנו בעולם החיסכון ארוך טווח, עבור ספקיות הטכנולוגיה. אחד המיזמים החדשים בתחום, הוא רובין – שמטפל בתהליך העברת הכספים מהמעסיק לחיסכון הפנסיוני של העובד. אנחנו שותפים לפיתוח שלו", הוא הוסיף.

"עוד אנו עוסקים", אמר שמואלי, "בניהול תיקים דיגיטליים, הנעשה בשיתוף עם דנאל-פתרונות פיננסים, חברה בת של נס. ניהול התיקים נועד לארגונים המנהלים תיקי לקוחות גדולים. הוא כולל מודלים דיגיטליים חדשים לעמלות, המאפשרים התאמה מירבית ללקוח, באמצעות שאלון ייעודי הממפה את צרכי לקוח ומתאים אישית לצרכיו". כך, אמר, "הפרויקט מאפשר ללקוחות VIDEA – חברה בת של לאומי, ניהול אישי של תיקים החל מ-50 אלף שקלים, תוך קפיצת מדרגה טכנולוגית עם פתרונות דיגיטליים".

הפעילות הרביעית, לדבריו, "היא בעולם הבדיקות במגזר הפיננסי. אנו אחראים על הבטחת האיכות בשניים מארבעת הבנקים הגדולים. נס מביאה חדשנות בתחום הבדיקות, עם שילוב כלים חדשים, הכוללים ביצוע שירותי בדיקות לעולמות המובייל, בדיקות בענן, שילוב מישחוק (גיימיפיקציה) בתהליכי הבדיקות ושילוב מתודולוגיית אג'ייל ואוטומציה. השילוב של כל אלה, מאפשר לתת ערך מוסף בבדיקות ללקוח, תוך יצירת עניין טכנולוגי לעובדים".

נס, הוסיף שמואלי, "מתמחה זה שנים רבות, בפיתוח, הקמה וניהול של מערכות למגזר הפיננסי, ביניהן: מערכות ליבה פיננסיות, הקמת מערכות ייעודיות, מערכות רב-ערוציות, אפליקציות מובייל ואינטרנט, פתרונות כוללים לשוק ההון ופתרונות בעולמות האנליטיקס והביג דטה וכן הטמעת מערכות ייעודיות למגזר הפיננסי מבית סאפ".

"אנו בנס מבינים שיש להמשיך להיות בקדמת הטכנולוגיה ובמקביל להבין את צורכי הלקוחות ולייצר ערך עם מוצרים ושירותים – הנותנים החזר השקעה מהיר ובעלויות מופחתות", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים