ערב הבלק פריידי: אמזון בישרה ללקוחות על "שגיאה טכנית"

בהודעה מטעמה בישרה ענקית הקמעונות למשתמשיה אתמול (ד') כי שמות וכתובות דוא"ל שלהם נחשפו בגלל מה שכינתה "שגיאה טכנית" ומעטה להרחיב על ההפרה ● האם העיתוי, ערב אירוע המכירות הענק, יפגע במכירות החברה?

אמזון. צילום: BigStock

אתמול (ד'), רק יום לפני חג ההודיה ויומיים לפני אירוע המכירות הענק בלק פריידיי, אמזון מכבה שריפה שלא ברור מה גודלה והשלכותיה. הקמעונאית הענקית הודיעה למשתמשים מסוימים כי שמותיהם וכתובות הדואר האלקטרוני שלהם נחשפו עקב "שגיאה טכנית". החברה בחרה לשלוח דואר אלקטרוני למשתמשים המושפעים, אך ציינה בו כי על אף חשיפת השמות וכתובות הדוא"ל שינוי סיסמאות לא הכרחי.

חלק מהלקוחות של אמזון, שמגדירה עצמה כ"החברה ממוקדת הלקוח ביותר בתבל", התעוררו ומצאו את הדואר האלקטרוני המטריד והזדרזו לפנות לרשתות החברתיות, בעיקר לטוויטר, ולשתף את המסר של אמזון עם העולם. למשתפים ולמגיביהם היו הרבה שאלות בנוגע ל"שגיאה הטכנית", אבל אמזון סיפקה מעט מאוד תשובות.

"אין צורך 'לנקוט בשום פעולה' לצורך הגנה בדיעבד מפני התופעה"

בדוא"ל שנשלח ללקוחות כתבה אמזון כי הכשל, שאודות מקורותיו והשלכותיו לא פירטה, "תוקן" וכי האירוע לא התרחש באשמת הלקוח ואין צורך "לנקוט בשום פעולה" לצורך הגנה בדיעבד מפני התופעה.

חלק מהמשתמשים שקיבלו את ההודעות מאמזון התלוננו כי החברה לא סיפקה מספיק פרטים על הפרת הנתונים וציינו שהם תוהים האם אמזון כל כך בטוחה שרק שמות משתמש וכתובות דוא"ל הם שנחשפו, ולא מידע על חשבון המשתמש או סיסמאות. מומחים שונים המליצו ללקוחות להחליף בכל זאת סיסמאות "ליתר ביטחון".

בהצהרה רשימת לתקשורת אמרה אמזון רק כי "תיקנו את הבעיה והודענו ללקוחות אשר עשויים היו להיות מושפעים".

ברשתות החברתיות עלה שפע של ספקולציות על מה גרם לתקלה – או מי עומד מאחוריה – אבל דבר אחד בטוח: אירוע הפרת האבטחה הגיע ממש לפני ה-Black Friday ופתיחת העונה הקמעונאית העמוסה ביותר בשנה. המקרה, וכן חוסר השקיפות של ענקית הקמעונות אונליין בנוגע אליו, עלולים להרתיע ולהשפיע על הלקוחות ביום הקניות הזה ואולי אף בבאים אחריו. אבל בהחלט אפשר גם שלא, וששוב נראה שיאי מכירות נשברים. נדע יותר בתום סוף השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים