מטומי מוכרת את מובפוקס לטדי שגיא ב-7.5 מיליון דולר

החברה מוכרת את פלטפורמת הפרסום באפליקציות שלה כחלק מתכניתה לצאת מעסקים לא רווחיים ולהתמקד בתחומים מעוררי צמיחה

טדי שגיא.

עסקה כל ישראלית: קבוצת מטומי מדיה, שנסחרת בלונדון ובתל אביב, הודיעה היום (ה') על מכירתה של פלטפורמת הפרסום באפליקציות המובייל מובפוקס לטייטליין אחזקות, שמהווה חלק מקבוצת טדי שגיא. סכום הרכישה עומד על 7.5 מיליון דולר במזומן. העסקה כפופה לתנאים מסוימים כדי להשלימה, שבמטומי מסרבים לגלות אותם, אולם מוסרים שהם ייכללו בדו"ח של החברה לרבעון השלישי של השנה, שיפורסם בסוף החודש.

מכירת מובפוקס היא הצעד האחרון של מטומי במטרה שגיבשה לעצמה – לצאת מעסקים לא רווחיים וכאלה שדורשים השקעת הון משמעותי, ולהפנות את מלוא תשומת הלב לצמיחה. הקבוצה מעוניינת למקד את המאמצים והאמצעים שלה בפעילות של טים אינטרנט – חברה ש-48 מיליון דומיינים חונים אצלה.

במטומי, שבראשה עומד ליעם גלין, אומרים שהמכירה תאפשר להם הקטנה בהוצאות התפעול והורדה משמעותית בהוצאות התקורה, הגדלת הרווחיות ויצירת ערך לבעלי העניין שלה. הם מבטיחים שהדבר יבוא לידי ביטוי, לאחר תקופת מעבר קצרה, בתוצאות הכספיות של החברה ל-2019.

רכישת מובפוקס תתרום לפעילות הפרסום הדיגיטלי והמסחר האלקטרוני של קבוצת טדי שגיא, שמחזיקה בחברות בתחומי הנדל"ן וההיי-טק. בין היתר, הוא הבעלים של הקמדן מרקט הפופולרי בלונדון, שאותו רכש ב-2014 מאנשי העסקים בבו קובו (שמוכר לישראלים כבן זוגה של מירי בוהדנה) וריצ'רד קרינג. שווי העסקה הוערך אז בסכום שנע בין 2.3 ל-2.6 מיליארד דולר. כמו כן, שגיא הוא בעל השליטה בחברת התשלומים אונליין וניהול הסיכונים SafeCharge, בחברת האי-קומרס קרוסריידר ובסטוקו מדיה, שמפתחת טכנולוגיות לאתרים בתחום זה. באחרונה פתח שגיא במגדל עזריאלי שרונה בתל אביב את המתחם הראשון של רשת מתחמי העבודה Labs.

גלין ציין כי "היום השלמנו את התכנית האסטרטגית של מטומי. כפי שהודענו מאז הצטרפותי למטומי בתחילת השנה, התמקדנו בפעילויות שמייצרות תשואה גבוהה, במטרה לבנות ערך לבעלי המניות. מהלך זה מגדיל באופן משמעותי את פוטנציאל הצמיחה של עסקיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים