אחרי שנתיים בלבד: הבאנה לאבס גייסה 75 מיליון דולר בהובלת אינטל

חברת עיבוד הבינה המלאכותית, שנוסדה ב-2016, השלימה סבב שני ועד כה גייסה 120 מיליון דולר ● הכסף ישמש אותה לפיתוח מעבדי בינה מלאכותית ב-7 ננו-מטר

מעבד ה-Goya של הבאנה לאבס. מקור: יח"צ

הסטארט-אפ הישראלי הבאנה לאבס, שעוסק בעיבוד בינה מלאכותית, הודיע היום (ה') כי גייס 75 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל. כמו כן, לקחו חלק בהשקעה הקרנות באטרי ונצ'רס, בסמר ונצ'ר פרטנרס, WRV Capital ומשקיעים נוספים. סבב זה הוא השני של החברה, שמאז הקמתה גייסה 120 מיליון דולר.

הבאנה לאבס נוסדה לפני שנתיים בלבד, ב-2016, במטרה למצות את הפוטנציאל של הבינה המלאכותית עם שיפורים עצומים בביצועי העיבוד, העלות וצריכת החשמל. החברה שמה לעצמה למטרה לפתח מעבדי בינה מלאכותית מההתחלה ולטייב אותם לצרכים הספציפיים של רשתות עצביות לצרכי אימון ופרישות היקשים בסביבות ייצור. הבאנה לאבס היא חברת מוליכים למחצה שיושבת בתל אביב ובסן חוזה, קליפורניה. היא מעסיקה יותר מ-120 עובדים, ומונהגת על ידי אנשי טכנולוגיה ויזמים שהקימו חברות מוליכים למחצה רבות.

החברה כבר החלה לייצר כרטיס PCIE למעבד ההיקשים (Inferencing) הראשון שלה, Goya, ולספק אותו ללקוחותיה ברחבי העולם. המבנה הסיליקוני של מעבד Goya נבדק מאז חודש יוני וכעת הוא מאושר לייצור. מוצר אחר של החברה, מעבד האימון גאודי, צפוי להיכנס לשלב הדגימות בעוד מספר חודשים, ברבעון השני של השנה הבאה.

מעבד Goya קבע שני שיאים בתעשייה: הספק של 15,012 תמונות לשנייה בזמן שיהוי של 1.3 אלפיות השנייה במבחן ResNet-50, ו-151 תמונות לשנייה לוואט – שיפור של עד פי שלושה סדרי גודל בקירוב לעומת הפתרונות הקיימים בדרך כלל בדטה סנטרים.

Goya נבנה עבור יישומי בינה מלאכותית, בהם דטה סנטרים פרטיים, אחסון בענן, כלי רכב אוטונומיים, רובוטים לתעשייה, רחפנים ועוד. הפתרון כולל את החומרה והתוכנה, ובכלל זה מלקט (Compiler) גרפים עתיר ביצועים, מאות ספריות קרנל והכלים הדרושים לשילוב במסגרות תוכנה המשמשות את הלקוחות לשיפור השימוש בהיקשי בינה מלאכותית.

"צוות דינמי עם הישגים מוכחים בתעשייה"

דוד דהן, מנכ"ל הבאנה לאבס, ציין כי "נותן בנו אמון צוות כה מובחר של משקיעים, בהם אינטל". הוא אמר ש-"המימון ישמש אותנו לביצוע מפת הדרכים שלנו לפתרונות היקשים ואימון, בהם מעבדי בינה מלאכותית ב-7 ננו-מטר, וכן להרחבת צוותי המכירות והתמיכה בלקוחות. אנחנו נחושים מתמיד להוביל את תחום עיבוד הבינה המלאכותית".

וונדל ברוקס, סגן נשיא בכיר באינטל ונשיא אינטל קפיטל, אמר כי "אנחנו משקיעים במקרה זה בצוות דינמי עם הישגים מוכחים בתעשייה. החדשנות של הבאנה לאבס ויכולת מימוש החזון של החברה יסייעו בקידום הבינה המלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים