"העולם יילך לסביבת עבודה משותפת – זו לא מגמה חולפת"

"תפקידים ישתנו או ייעלמו כליל. מי שירצה להישאר רלוונטי יהיה חייב - במוקדם או במאוחר - להשתייך לקהילה יזמית-עסקית", אמרה שירי גרין-אלגביש, מנכ''לית רשת מתחמי היזמות OpenValley

שירי גרין-אלגביש, מנכ''לית OpenValley. צילום: ניב קנטור

"עולם העבודה העתידי הולך להשתנות. 47% מהגדרות התפקידים הקיימים כיום בארגונים עומדות בפני שינוי משמעותי, שיקרה בקרוב. תפקידים ישתנו או ייעלמו כליל. מי שירצה להישאר רלוונטי יהיה חייב – במוקדם או במאוחר – להשתייך לקהילה יזמית-עסקית. סביבות העבודה המשותפות מכילות ארגונים מסוגים שונים – ארגוני אנטרפרייז לצד סטארט-אפים, עמותות ומגזר ציבורי. עולם העבודה הולך לכיוונים האלה בקצב שיא – זו אינה מגמה חולפת", כך אמרה שירי גרין-אלגביש, מנכ"לית OpenValley.

גרין-אלגביש דיברה בפאנל שנערך במסגרת כנס Innov8work. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מנהלי משאבי אנוש ומומחי מתחמי עבודה משותפים. את הפאנל, שנושאו היה עבודה משותפת, שיתופיות ויצירתיות, הנחתה הדר פודה, מובילת פרקטיקת הסטארט-אפים בדלויט ישראל.

רשת מתחמי היזמות OpenValley, אמרה גרין-אלגביש, "עונה על הצורך הקיים בהקמת אקו-סיסטמים וזירות פעילות עסקית הממוקמים מחוץ למרכזי ערים גדולות. סביבות עבודה אלה מהוות קרקע פורייה ליזמים, המעוניינים לפתח את המיזמים שלהם ולהתחבר בזריזות לתעשיות מקומיות וגלובליות. זה בדיוק מה שאנחנו עושים. אנחנו פרוסים בשלושה ישובים: רמת ישי, יקנעם וקיסריה. נקים מתחמים נוספים באזור הצפון ולאחר מכן נדרים ליתר אזורי הארץ". היא ציינה כי החברה הוקמה על ידי יוסי אקרמן, לשעבר נשיא ומנכ"ל אלביט, ואופיר דובובי, ממייסדי קמינריו.

"כולם מדברים על עולם העבודה המתפתח במהירות", אמרה גרין-אלגביש. "לסטארט-אפים אין זמן. סביבת העבודה שלנו משתלבת ב-'אין זמן' הזה: אנחנו חוסכים זמן ליזמים, משתלבים בצורך המשמעותי שלהם, קשובים ומעניקים לכל אחד מהם גישה למנטורים, לרישות מקצועי ולמקורות מימון פיננסי".

"אנחנו משקיעים בחלק מהחברות היושבות אצלנו", ציינה. "חברות הסטארט-אפ מגיעות לשלב של הפוסט סיד וזהו עבורן 'עמק המוות'. משמע, בשלב ההמתנה להשקעה הראשונית, 93% מהן נסגרות. אנחנו עוזרים לחברות לצלוח שלב זה ומגדילים את סיכויי ההצלחה שלהן להגיע לגיוס ראשון משמעותי".

"לא במרכזי ערים ולא בערים מרכזיות"

"את המתחם הראשון הקמנו ברמת ישי ומיד אחריו פתחנו את מתחמי קיסריה ויקנעם, ובקרוב נפתח בנצרת", אמרה. "אנחנו רוצים לפתוח עוד מקומות, לא במרכזי ערים ולא בערים מרכזיות. גם כשנעבור מהצפון דרומה נשתדל להתרחק מתל אביב. מטרתנו היא למנוע מצב של נסיעה ארוכה לתל אביב". דבר מעניין, אמרה גרין-אלגביש, "הוא שאין סיבה שלא לנצל מפעלים ומבני תעשיה לבניית זירה משותפת. המגמה הזו גם נדרשת וגם תקרה".

היא אמרה כי "העובדים בני דור ה-Z מחפשים מקומות עבודה ליד הבית, משרד קרוב שימנע את בזבוז הזמן על פקקים – כי הם עובדים בטלפון ובמחשב". לדבריה, "כיום, סטארט-אפים ויזמים שמתגוררים באזורים המרוחקים מהערים הגדולות ושמעוניינים להתקדם ולהתפתח חייבים להעתיק את מקום מגוריהם מהצפון או מהדרום לתל אביב, או לנסוע שעות על גבי שעות מדי יום לעיר הגדולה וממנה. מדובר באבסורד, שכן אזור ייחודי כצפון הארץ, לדוגמה, שמרכז מפעלי תעשייה רבים, מוסדות אקדמיים מובילים, נותני שירות מהמעלה הראשונה ועוד – לא מהווה אבן שואבת ליזמים, שבאופן טבעי צריכים היו לרצות ולהתמקם בסמוך לסביבות אלה, ולהקים את חברות הסטארט-אפ שלהם שם".

"לכן", סיכמה גרין-אלגביש, "בחרנו להתחיל בהקמת מתחמי היזמות שלנו באזור הצפון, כדי לבנות מערך כולל מלא ליזמים, הנהנים מתשתית תפעול איכותית במתחמי היזמות והעבודה ובליווי צמוד מטעם רשת המנטורים הוותיקים שלנו. יזמים המצטרפים לרשת שלנו חוברים לקהילה עסקית ענפה, המנגישה את המיזמים השונים לשותפים פוטנציאליים, למשקיעים אסטרטגיים, חברות וקרנות הון-סיכון, ולרשת של קשרים, ידע והשראה. בימים אלה אנחנו עומדים להקים את האקדמיה לחדשנות ויזמות ביקנעם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים