טוויטר: תוצאות כספיות טובות; ירידה במספר המשתמשים

החברה הציגה אמנם עלייה גדולה בהכנסות ומעבר לרווח נקי, אך גם ירידה של תשעה מיליון במספר המשתמשים, שאף עלתה על תחזית האנליסטים

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

טוויטר רשמה רבעון שלישי טוב אם מסתכלים על התוצאות הכספיות, אך רבעון לא טוב בכלל אם הקריטריון הוא מספר המשתמשים. הדו"חות שפרסמה החברה אמש (ד') מצביעים על עלייה גדולה בהכנסות ומעבר לרווח נקי, אך גם על כך שמספר המשתמשים החודשיים הקבועים ברשת החברתית ירד ברבעון בתשעה מיליון – ל-326 מיליון.

הרשת המצייצת מקרטעת כבר תקופה ארוכה מאוד, אלא שאם עד עכשיו היה מדובר בעלייה קטנה במספר המשתמשים או בקיפאון, ברבעון המדווח נרשמה ירידה. יתרה מזאת, המגמה השלילית הייתה גדולה מהערכות האנליסטים: הם דיברו על קיטון של חמישה מיליון במספר המשתמשים בעוד שכאמור, היא עמדה על תשעה מיליון. הדבר מעורר חשש לגבי העתיד של טוויטר.

ייתכן שהחשש הזה יבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הנוכחי, אך בינתיים, הביצועים שהיא רשמה ברבעון השלישי טובים מאוד: ההוצאות אמנם גדלו ב-14.41% ל-686.24 מיליון דולר, אבל ההכנסות עלו הרבה יותר – ב-28.57% ל-758.11 מיליון. סעיף נוסף שבו טוויטר יכולה לסמן לעצמה וי ענק ברבעון המדווח הוא סעיף המס: בעוד שברבעון השלישי של השנה שעברה הייתה לה חבות של 3.56 מיליון דולר, ברבעון המדווח היא קיבלה החזר מס של 701.18 מיליון. משמעות הדבר היא שסעיף המס הוסיף לחברה רווח נקי של 698.36 מיליון דולר. על רקע זה, טוויטר עברה מהפסד נקי של 21.1 מיליון דולר לרווח נקי של 789.18 מיליון. בהתאם, הרווח הנקי למנייה עמד על 1.02 דולר בהשוואה להפסד של שלושה סנט ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ב-16% ל-243.64 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-35.52% ל-514.47 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 67.86%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 13.5% ל-422.6 מיליון דולר והרווח הסתכם ב-91.87 מיליון – גידול של פי 12.62 לעומת 7.28 מיליון ברבעון השלישי של 2017.

מגמות דומות בתשעת החודשים הראשונים

המספרים לתשעת החודשים הראשונים של השנה מראים כי גם כאן, בעוד שההוצאות אמנם גדלו ב-5.83% ל-1.87 מיליארד דולר, ההכנסות עלו הרבה יותר – ב-24.64% ל-2.13 מיליארד. החברה עברה בתקופה זו לרווחים: מהפסד תפעולי של 71.36 מיליון דולר לרווח תפעולי של 246.421 מיליון ומהפסד נקי של 199.14 מיליון דולר לרווח נקי של 950.29 מיליון.

האם ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, מוטרד הירידה במספר המשתמשים? סביר להניח שהנושא טורד את מנוחתו, אבל זה לא בא לידי ביטוי בדבריו לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות. הוא אמר כי "אנחנו מצליחים לקדם את המשימה שלנו – להפוך את טוויטר לגורם בריא יותר ומשמעותי יותר כספק שירותים. אנחנו מצליחים יותר ויותר להסיר חשבונות חשודים בעת הרישום וממשיכים להכניס שיפורים שמקלים על המשתמשים לעקוב אחרי נושאים שונים באמצעות חשבון הטוויטר שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים