הכירו את סמארטפון הבלוקצ'יין הראשון

HTC השיקה סמארטפון מבוסס בלוקצ'יין, בשם EXODUS 1 ● תוכנן כולו בהצפנת בלוקצ'יין, כולל דרך הרכישה שלו: צרכנים יכולים לרכוש אותו רק באמצעות תשלום בביטקוין או באת'ראום

EXODUS . צילום: מתוך אתר HCI

יצרנית הסמארפונים HTC השיקה אתמול (ג') סמארטפון מבוסס בלוקצ'יין, בשם Exodus 1, שלא יופיע על שום מדף בשום חנות. המכשיר תוכנן כולו בהצפנת בלוקצ'יין, כולל דרך הרכישה שלו: צרכנים יכולים לרכוש אותו רק באמצעות תשלום בביטקוין או באית'ריום. עלותו תעמוד על 0.15 ביטקוין או 4.78 אית'ריום, ורוכשיו יקבלו אותו בחודש דצמבר.

HTC מצטרפת עם המכשיר החדש שלה לסירין לאבס מקבוצת סינגולריטים שבבעלות משה חוגג, שמפתחת גם היא מערכת הפעלה סלולרית בשם Sirin OS, לצד טלפון נייד ומחשב אישי מבוססי בלוקצ'יין תחת השם Finney. מכשיר זה יושק רשמית בסוף החודש הבא, והחברה תספק אותו החל מה-15 בדצמבר.

גורם בסיסי מהותי באינטרנט קריפטוגרפי

לדברי פיל צ'ן, מנהל בכיר ב-HTC, "האקסודוס 1 הוא גורם בסיסי מהותי באינטרנט קריפטוגרפי כדי שנכסים דיגיטליים ואפליקציות מבוזרות יוכלו לממש את הפוטנציאל הטמון בהם, אנו מאמינים שמכשירי המובייל יצטרכו להיות נקודת ההפצה העיקרית".

במטרה להגביר את אבטחת הסמארטפונים על רקע פרצות האבטחה האחרונות, מנסה צ'ן לשכנע את הצרכנים, שכל הנתונים האישיים שלהם מצויים רק בבעלותם – החל מהיסטוריית הגלישה, נתוני הזהות, הנכסים, הארנק, האימיילים וכד' – מבלי להזדקק לסמכות מרכזית כלשהי.

הרעיון המרכזי לפי HTC הוא, שהאקסודוס 1 ישמש ככספת דיגיטלית וחומרת ארנק נישא, שמתחזה לכל סמארטפון נוצץ אחר בשוק.

באקסודוס 1 מובנית מעין מובלעת סגורה – אזור חסום במכשיר, שמוגן לחלוטין ממערכת ההפעלה אנדרואיד. האזור המאובטח ישמש לשמירת מפתחות מוצפנים – מטבעות, או אסימונים של כל דבר שהוא נכס.

עוד יציע המכשיר דרך קלה ומאובטחת לשחזר מפתחות הצפנה אבודים שאוחסנו בחומרה במקרה של אובדן או סתם שכחה, תוך אבטחה שכל משתמש ישמור על בעלות מלאה של כל פרטיו בלא כל התערבות של HTC.

HTC שואפת שהמכשיר החדש שלה יניע מקודדי הצפנה ומפתחים מכל העולם להצטרף לפיתוח כדי לסייע בשיפור ובחיזוק האזור המאובטח במכשיר. החברה גם מתכננת לשחרר ממשקים כדי לאפשר למפתחים מחברות צד שלישי להשתמש בחומרה הייחודית של האקסודוס 1 להגנה על מפתחות ולסימון טרנזקציות.

ניתן לרכוש את המכיר באמצעות אתר ייחודי לרכישה מוקדמת, והוא יהיה זמין ב-34 מדינות, בהן ארצות הברית, טאיוון, הונג קונג, סינגפור, ניו זילנד, בריטניה, אוסטריה, נורווגיה ועוד כמה מדינות אירופיות (ישראל לא ברשימה).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים