האם הוט מובייל מעורבת בניצול הפטור ממע"מ באילת במכירת טלפונים ניידים?

רשות המסים חוקרת חשד למעורבות של הוט מובייל ואקטיב מכירות במכירת טלפונים ניידים באילת תוך ניצול לרעה של הפטור ממע"מ בעיר ● המדובר במכירות לכאורה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים

הפגיעות החדשה אפשרה לתוקפים לפענח מידע שנשלח לטלפונים נגועים. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשות המסים חוקרת בימים אלה פרשה גדולה, שמעורבת בה, לכאורה, חברת התקשורת הסלולרית הוט מובייל ואקטיב מכירות, בחשד למכירת טלפונים ניידים באזור אילת בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, תוך ניצול לרעה של הפטור ממע"מ באילת. כדי ליהנות מהפטור ממע"מ במכירת טלפון נייד לאדם שאינו תושב אילת נדרש כי יימכר מכשיר בודד לרוכש בודד.

לבתי המשפט בחיפה ובאילת הובאו הבוקר (ג') ארבעה מעורבים בפרשה של ניצול לרעה של פטור מע"מ באילת משתי החברות – ששוחררו בתנאים מגבילים תוך הפקדת ערבויות כספיות.

החקירה נגד הוט מובייל החלה לאחר שיחידת יס"מ בבית מכס אילת תפסה ביציאה הצפונית מהעיר שני תושבי הצפון, כשניסו להבריח כמות גדולה של טלפונים ניידים, שנרכשו בדוכנים של הוט מובייל באילת. תפיסת השניים הובילה לחקירתם של עובדים ומנהלי דוכנים של הוט מובייל, המועסקים על די אקטיב מכירות.

טלפונים ניידים בכמויות מסחריות למבריחים

חקירה סמויה שניהלה רשות המסים העלתה, כי בדוכני הוט מובייל באילת נמכרו טלפונים ניידים בכמויות מסחריות למבריחים, ידועים ומזוהים, תושבי צפון ומרכז הארץ, וכדי להסוות את המכירות הללו ולאפשר את הברחתם של הטלפונים הניידים נרשמו המכירות על שמות אנשים מזדמנים, כגון עובדי קניונים באילת, שכלל לא רכשו את הטלפונים האלה. בחלק מהמקרים נרשמו בחשבוניות המכר של הוט מובייל שמות של קונים ללא פרטים מזהים שלהם. עוד הצביעה החקירה על כך שרוב המכירות לאותם מבריחים נעשו במזומן.

אתמול נפתחה חקירה גלויה של רשות המסים, שכללה חיפושים ותפיסת חומרים במשרדים הראשיים ובדוכני הוט מובייל באילת וכן חקירת מעורבים ועובדים.

החקירה הגלויה עדיין בתחילתה ורשות המסים צפויה לחקור עוד מספר רב של מוכרנים וקונים וכן בעלי תפקידים בהוט מובייל ובאקטיב מכירות, ועליה עוד לאתר ולתפוס חומרי הנהלת חשבונות וחומרי מחשב רבים נוספים.

מהוט נמסר, כי "הוט מובייל פועלת על פי חוק, ותשתף פעולה באופן מלא עם בדיקת רשות המס במטרה להביא לסיום מהיר של הבדיקה".

מאקטיב מכירות נמסר כי הם מנועים מלהגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים