הדרך אל הטלנטים – שיתוף פעולה פורה בין משאבי אנוש לשיווק

בעולם כבר רואים את זה בקרב מגוון מגזרים, אבל בארץ, המחסור בכוח אדם איכותי, מנוסה ומומחה מורגש יותר מכל במגזר ההיי-טק - רק שיתוף הפעולה בין משאבי האנוש לשיווק יביא לארגונים את הטלנטים שהם כל כך צריכים

23/10/2018 13:44

מחלקות ה-HR בחברות ההיי-טק כבר לא כתמול שלשום. היום הן מחפשות את קרבתן של מחלקות השיווק יותר מאי פעם, ומבינות כי המפתח לגיוס הטלנטים הבאים של הארגון, ולעיתים גם השימור של אלו הקיימים, טמון בשילוב כוחות של שתי המחלקות.

בעולם כבר רואים את זה בקרב מגוון מגזרים, אבל בארץ, המחסור בכוח אדם איכותי, מנוסה ומומחה מורגש יותר מכל במגזר ההיי-טק. הסיבות לכך מגוונות: הטכנולוגיות שמשתנות חדשות לבקרים מייתרות תפקידים קיימים ומייצרות תפקידים חדשים, תחומי ההתמחות מתיישנים ומתחדשים בכל רגע, מדי שנה נפתחים מאות סטארט-אפים בישראל, ואלו מחייבים ידיים עובדות, חברות בינלאומיות שעדיין מתחברות לקונספט של סטארט-אפ ניישן מקימות כאן מרכזי פיתוח ומגייסות לעיתים מאות משרות חדשות, וכן הלאה.

וככל שהביקוש גדל – מרחב המשחק של המועמד גדל, והמיתוג של החברה הוא אחד השיקולים המרכזיים בבחירה של העובד. זה מחזיר אותנו לפסקה הראשונה ולשיתוף הפעולה הבלתי נמנע בין משאבי אנוש לשיווק, בעידן שבו המועמדים שלכם הם לא פחות חשובים מהלקוחות.

מנהלי השיווק, פנימיים או חיצוניים, ייפרסו בפניכם ארסנל של כלים, אסטרטגיות וטקטיקות הנהוגים בעולם השיווק, שאותם ניתן לאמץ כעת במטרה למתג את החברה בהתאמה לצרכים ולרצונות של קהל יעד ישן-חדש  – קהל העובדים, הקיימים והעתידיים.

להלן, 5 טיפים, לבניית אסטרטגיית מיתוג מעסיק, לפי הספר.

1.
בהתאמה לצרכים של מועמד הספציפי. שפה זו תמצב את החברה בצורה כזאת שתגרום לעובדים הרלוונטיים לשים לב אליה, ואף לשאוף לעבוד בה. כדי ליצור שפת מותג מתאימה מומלץ לשתף את העובדים בתהליך המיתוג ועיצוב המסרים של החברה, שכן הם יודעים להגדיר בצורה המדויקת ביותר מה הם מוצאים בחברה, ומה שהם מוצאים, כנראה מועמדים אחרים מחפשים.

2.
מומלץ להכיר באופן מעמיק את קהל היעד שלכם ולמיין אותו לפרסונות השונות שתרצו לראות אצלכם בחברה, בדיוק כפי שנהוג בעולם הפרסום והשיווק. אחרי שתדעו מי הפרסונות, תוכלו לבנות פרופיל לכל עובד, בהתאמה לתפקידים ולמשרות השונות, ולהבין מה יכול להניע טיפוס כזה להצטרף לחברה. מה המוטיבציה שלו, ואיפה החברה יכולה לפגוש אותה.

3.
כעת כדאי לפתח תוכן איכותי ורלוונטי, שיפתה את המועמדים הרלוונטים להגיע לנכסים הדיגיטליים של הארגון (אתר אינטרנט, חשבון פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב וכן הלאה). כתבות, פוסטים, בלוגים או סרטונים ידרגו את החברה במקומות גבוהים יותר בחיפוש בגוגל, ויעזרו לכם להדהד את המסר שלכם להמונים. תוכן ויזואלי איכותי אף יאחד את כל ערכי המותג שלכם תחת ויז'ואל אחד, קל לזיהוי, מובן, מושך וזכיר. אל תהססו להשקיע גם בקידום ממומן של התוכן שלכם, כדי שיזכה לחשיפה מקסימלית – כמובן תוך טרגוט מדויק של  קהל היעד שלכם.

4.
בשלב הבא חשוב להעמיק את האינטראקציה עם המועמדים הפוטנציאלים שלכם. קחו את התוכן מהטיפ הקודם וצרו על בסיסו אינטראקציות חווייתיות עם המועמדים, תוך שימוש ברשתות החברתיות כפלטפורמות לטיפוח הקשר הזה. בנוסף, שפרו את דפי הקריירה באתר החברה, כדי לספק מידע רלוונטי. שמרו על קשר עם מועמדים פוטנציאלים, גם אם תהליך הגיוס הנוכחי לא צלח. אפשרו למועמדים להשאיר את פרטיהם כדי לקבל התראות על משרות עתידיות, או הקלו עליהם עוד יותר באמצעות שירות הודעות דחיפה עם עדכונים מהאתר. ככל שתצרו ערוצי תקשורת רבים יותר וידידותיים יותר עם המועמדים, אלו ישפרו את הרושם של המועמדים לגביכם, וידבקו במותג.

5.
לבסוף, חשוב לזכור כי מיתוג מעסיק, כמו כל מהלך שיווקי, הוא משימה מתמשכת. לכן, השקיעו בכלי עיבוד וניתוח מידע שיעזרו לכם להבין איך המועמדים הפוטנציאלים שלכם רואים אתכם – איזו פעילות 'מיתוג מעסיק' שלכם עובדת, ומה טעון שיפור. גם אם זכיתם בהצלחה ראשונית, אל תנוחו על זרי הדפנה, כי מיתוג, בעולם ההיי-טק, ממש כמו טכנולוגיה, מתיישן בחטף.

הכותבת היא מנכ"ל משותף ב-Xtra Mile, המובילה את כנס מיתוג המעסיק השנתי הראשון בישראל

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים