Mi Max 3: גדול יותר, אבל כבר לא הכי – ועדיין נוח לשימוש

המכשיר החדש של שיאומי אמנם גדל במעט לעומת הדור הקודם, אבל לא מספיק בכדי לשמור על תואר הסמארטפון הגדול ביותר ● ה-Mi Max 3 מציע שדרוג ראוי לציון וצמד מצלמות בגב המכשיר, אבל לא נראה שהוא יהיה הבחירה המועדפת על אוהבי הסלפי

ה-Mi Max 3 של שיאומי. צילום: יח"צ

טלפון הענק הקודם של שיאומי, ה-Mi Max 2, היה הגדול בדורו, ללא מתחרים. הסמארטפון שמחליף אותו בימים אלה ממש, ה-Mi Max 3, כבר לא נושא את התואר הזה. וואווי חטפה לשיאומי את התואר עם שני טלפונים שחצו את קו ה-7 אינץ', שפעם נחשב לקדוש. וזה לא ששיאומי שקטת על שמריה. ההיפך – כמו כל היצרניות האחריות בשוק, גם היא מתחה את המסך לסביבות אותו גודל מסגרת, וה-Mi Max 3 מתהדר במסך 6.9 אינץ'. אבל כאמור, זה לא מספיק כדי לשמור על התואר המסוים הזה.

אלא שזה לא רק הגודל של המכשיר. הפעם שיאומי, שלא כמו בגלגול הקודם, מציעה לדגם החדש שלה שדרוג של ממש. בצורתו הבסיסית, ה-Mi Max 3 מגיע, כמו קודמו, עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון. אבל, מתחת לכיסוי המסך, המתוח ליחס של 18:9 כדי לספק רזולוציה של 2160×1080 פיקסל, יש מערכת על שבב חזקה יותר, שבב גרפי שעבר שיפור קל וסוללה מעט גדולה יותר.

אולם, מה שמבדיל במיוחד בין מכשיר הענק הנוכחי לקודמו נמצא מאחור: צמד מצלמות שמשולבות זו מעל זו מהקצה השמאלי העליון של הגב, משמאל לחיישן טביעות האצבע ועם בליטה קטנה אל מחוץ לגוף. זו הפעם הראשונה שבה שיאומי מציעה מכשיר בסדרה הזו עם צמד מצלמות. אמנם, המצלמה הראשית עדיין מציעה חיישן בגודל של 12 מגה-פיקסל, כמו ב-Mi Max 2, אבל מפתח הצמצם שופר ל-F1.9 ויש גם תמיכה ב-PDAF. המצלמה השנייה, שמעניקה את אפקט העומק, גודלה 5 מגה-פיקסל, ואילו המצלמה הקדמית שופרה במקצת ומציעה חיישן 8 מגה-פיקסל.

אוהבים לצלם סלפי? ייתכן שכדאי לכם טלפון אחר

אפליקציית הצילום לא עברה שינוי מהשנה שעברה, וייתכן שזה מה שפוגע בתוצאה הסופית של התמונות. הן אמנם הרבה יותר איכותיות בהשוואה למה שיצא ממצלמת הדור הקודם, אבל אם הצילום בסמארטפון והסלפי נמצאים בראש מעיניכם, ה-Mi Max 3 לא יספק לכם מענה הולם. אולי ברגע שהממשק ישודרג לגרסה החדשה, MIUI 10, יהיה שיפור קל, עם תמיכה בבינה מלאכותית. בינתיים מדובר ב-MIUI 9.6. לפחות בהיבט הזה, המעבר מהמכשיר החדש לישן קל וחלק, כי כלום לא השתנה.

כאמור, שיאומי החליפה את המערכת על שבב. היא שילבה במכשיר את Snapdragon 636, שהיא מערכת שמיועדת למכשירי שוק הביניים. היא מבוססת על שמונה ליבות Kryo 260 – ארבע שפועלות במהירות מרבית של 1.8 ג'יגה-הרץ והאחרות עם מהירות מרבית של 1.6 ג'יגה-הרץ. כן שולב במערכת שבב גרפי משופר, Adreno 509, ומודם מעט טוב יותר. השילוב הזה מציע שיפור משמעותי ביותר לעומת מכשיר הדור הקודם, וזה בא לידי ביטוי במבחנים השונים.

המקום היחיד שבו לא הוצג שיפור, והאמת שהיה לשיאומי קצת קשה לעשות זאת, הוא במבחן זמן העבודה. הסוללה אמנם גדלה במקצת במכשיר הנוכחי ומציעה כעת 5,500 מילי-אמפר לעומת 5,300 מילי-אמפר ב-Mi Max 2, אבל בפועל – ובכלל שמדובר במסך בעל שטח נדלן גדול יותר, התוצאה זהה כמעט לחלוטין, וגם ה-Mi Max 3 עבר בגאון במבחן שביצעתי לו את קו 12 שעות העבודה הרציפה.

בחיי היום יום, ובעבודה רגילה, הטלפון הענק הזה מחזיק בקלות שני ימי עבודה בלי להזדקק ליניקה ממאגר החשמל. גם אם משחקים לאורך היום, אין לחשוש לצורך בהטענתו לפני רדת החשיכה, וכשהרגע מגיע, זה עובר יחסית מהר. כמו רוב מכשירי סדרת ה-Mi של שיאומי בשנתיים האחרונות, הוא תומך בטעינה מהירה בתקן Quick Charge 3.0 וטעינה מלאה שלו לוקחת קצת יותר משעתיים. אבל ממש קצת. זה בהחלט מרשים.

מה לגבי נוחות השימוש?

באופן מפתיע, מי שכבר רגיל להחזיק ביד או בכיס המכנס שלו מכשיר עם מסך גדול, במיוחד משני הדורות הראשונים של ה-Mi Max, ייתכן שירגיש יותר בנוח עם התוספת החדשה לפורטפוליו. המכשיר החדש אמנם ארוך בשני מ"מ מקודמו, ועוביו 8 מ"מ לעומת 7.6 מ"מ, אבל הוא צר יותר בקצת יותר ממילימטר, ולכן יותר קל לאחוז בו טוב יותר. בנוסף, השוליים שלו מעוצבים ומעט דקיקים יותר, כך שחוויית השימוש, במקרה הרע, נותרת זהה.

דבר נוסף שבא לידי ביטוי ב-Mi Max 3 הוא מדיניות השדרוג הזוחל של שיאומי. לא צריך לרוץ לגמרי קדימה, למה למהר? ובכל זאת, בהשוואה ל-Mi Max 2 המכשיר מציע שדרוג יותר ממספק, ומי שנהנה מקודמו ייהנה ממנו אף יותר.

ה-Mi Max 3 נמכר בארץ במחיר שמתחיל ב-1,250 שקלים ומשתנה בהתאם ליבואן ולאחריות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים