בכיר המשטרה לשעבר שרוצה להפוך את כפר סבא לעיר חכמה

לקראת הבחירות לשלטון המקומי, מערכת אנשים ומחשבים פנתה למועמדים ברשויות ושאלה אותם על התכניות שלהם בנושאי היי-טק וחדשנות ● הפעם, ניצב (דימ') יוסי סדבון, לשעבר מפקד מחוז תל אביב וראש אגף החקירות במשטרה, שפגש כמה ראשי ערים מהצד השני של שולחן החקירות

ניצב (דימ') יוסי סדבון, מועמד לראשות עיריית כפר סבא. צילום: דניאלה קונטיני

מערכת הבחירות בכפר סבא סוערת. מול ראש העיר המכהן, צביקה צרפתי, רצים שמונה מועמדים. אחד הבולטים שבהם, בעל סיכוי גבוה על פי הסקרים, הוא ניצב (דימ') יוסי סדבון, לשעבר מפקד מחוז תל אביב וראש אגף החקירות במשטרה. צרפתי נכנס לתפקיד בפברואר השנה, במקום ראש העיר הוותיק יהודה בן חמו, שנאלץ לפרוש עקב חקירות במשטרה.

סדבון, עורך דין בהשכלתו, כיהן מאז שפשט את מדיו ב-2005 בתפקידים ציבוריים שונים, ביניהם סגן נשיא מכללת רמת גן, ועסק רבות בפעילות ציבורית בעירו, כפר סבא, שבה גדל והתחנך. שימוש בטכנולוגיה כדי להפוך את כפר סבא לעיר חכמה, כזו שמושכת אליה הרבה יותר חברות היי-טק, ובעיקר שקיפות הם בין הנושאים הבולטים באג'נדה של סדבון.

מדוע החלטת להתמודד ולחזור לפעילות ציבורית?
"זו שאלה ששואלים אותי בכל מפגש. זה לא נולד אתמול. עד עכשיו דחיתי הצעות שהגיעו אליי בכל מערכת בחירות בשנים האחרונות. אבל לאור מה שקרה בעיר בשנה האחרונה, משבר האמון אליו נקלעה העירייה בעקבות האירועים השונים, שבמהלכם בפעם הראשונה בתולדות העיר נכנסו חוקרים למשרדי העירייה, הבנתי שמשהו קורה ואני צריך להתגייס למשימה להחזיר את כפר סבא למה שהייתה – עיר מרכזית בשרון, שמצטיינת בחינוך ובתרבות, עיר שקשובה לתושבים ובעיקר כזו שהכל מתנהל בה בשקיפות מוחלטת".

מהו הניסיון הרלוונטי שאתה מביא אתך להתמודדות?
"במסגרת תפקידיי במשטרה, כגון כמפקד מחוז תל אביב, עמדתי בקשר עם 18 רשויות, שהיו בהן 1.5 מיליון תושבים, ניהלתי ופיקדתי על למעלה מ-3,000 איש והייתי אחראי על תקציב של כמיליארד שקלים. לאחר סיום שירותי במשטרה כיהנתי כ-11 שנים כסגן נשיא מכללת רמת גן והייתי אחראי על כל המערך התפעולי. מעבר לזה, אני מעורב בלא מעט פעילויות בעיר, סייעתי לתכנן פרויקטים בצד הבטיחותי שלהם, כך שהעיר ומוסדותיה לא זרים לי. כמו כן, במסגרת תפקידי חקרתי כמה ראשי ערים, כך שאני יודע היטב היכן הכשלים בניהול עיר ואיך מנהלים עיר בשקיפות".

האם אתה מגדיר את כפר סבא כעיר של היי-טק?
"יש בה אזורי תעשיה של היי-טק, אבל לדעתי לא מספיק. אין ספק שיש לכפר סבא פוטנציאל גדול יותר בתחום, ואחת המטרות שלי היא להכשיר שטחים ולהביא לפה עוד חברות היי-טק – בדומה לשכנתנו, רעננה, שיש בה כמה חברות דגל כמו אמדוקס. הגדלת שטחי עסקים ומסחר, כמו היי-טק, היא דבר דחוף שהעיר צריכה לטפל בו. כיום, מקורות ההכנסה של העירייה נשענים על הארנונה של התושבים, ועיר לא יכולה להתקיים רק מזה. לכן, חייבים לטפל בזה בעדיפות ראשונה.

כעת יש גם תנאים טובים יותר, לאחר שסיימו לסלול את כביש 531, הוסיפו תחנות רכבת שמחברות את רעננה עם כפר סבא ועם הערים מסביב, והיתרון המובנה שלנו, שאנחנו נמצאים בין כביש 4 לכביש 6. כל אלה מקלים על הנגישות של עובדים לעיר. בנוסף, תחת הנהגתי העירייה תשקול הקמת עוד פארק תעשיה, על שטחים משותפים עם רשויות סמוכות לנו".

איך תהפוך את העיר לחכמה יותר?
"עיר חכמה בעיניי היא אחד היעדים המרכזיים, וזה לא רק Wi-Fi ברחובות. במסגרת תכניות העבודה של צוות למשיכת עסקים לעיר, אני רוצה לרשת את כל מקומות החנייה בכפר סבא, בגלל המצוקה הקיימת אצלנו. נפתח אפליקציה שתוכל להודיע לנהג היכן יש חניות פנויות, איפה לא כדאי להיכנס. יש דוגמאות כאלה בערים גדולות, כולל בתל אביב, וזו לא השקעה גדולה מדי. כמובן שבמקביל נשתתף במאמצים לשפר את התחבורה הציבורית, כי היא הפתרון לבעיית הפקקים, ולא משנה כמה חניונים או כבישים נוסיף. אפעל להנגשת התחבורה לתחנות הרכבת, בין היתר בעזרת הטכנולוגיה".

מה לגבי תקציבי המחשוב בעירייה?
"אני יודע שיש לעיריית כפר סבא אגף מחשוב מצוין, עם מנמ"ר שעושה דברים יפים, אבל זה לא מספיק. כשאבחר, אגדיל את תקציבי המחשוב וארחיב את המשאבים, כי המטרה שלי היא לא רק לתת כלים דיגיטליים לתושבים, אלא גם לאפשר להם להיות מעורבים ולהשפיע, לשמוע אותם. מעבר לזה, נשים דגש על שקיפות מלאה בכל הדיונים, כל ההחלטות תהיינה מנומקות, וכל אחד יוכל לדעת עליהן ולקרוא אותן. כפר סבא זקוקה לזה, במיוחד כעת, לאחר האירועים הלא נעימים שקרו בעירייה, שפגעו באמון הציבור".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונית

    חסר ניסיון בתחום המוניציפאלי. מבוגר . ילמד על חשבון התושבים . שכר לימוד שכפר סבא לא יכולה להרשות לעצמה. סוס עייף .בבחירות נרדם בכל מקום מה יהיה אחכ ? נקווה שהתושבים חכמים ולא יתנו לדרגות לבלבל אותם. להיות ראש עיר זה לא ניצב במשטרה זה דורש ידע וניסיון בתחום אחר לגמריי.

  2. שי

    יוסי סדבון המועמד המתאים ביותר לראשות העיר. אני בוחר סדבון וברשימת כפר סבא בראש.

אירועים קרובים