סטארט-אפ ההצפנה בענן קינדייט גייס ארבעה מיליון דולר

סבב ה-Seed הובל על ידי קרן RDC, שנמצאת בבעלות משותפת של רפאל ואלרון, והשתתפה בו גם קרן ההשקעות CE Ventures

מימין: אביעד להב ומאור כהן, מייסדי קינדייט. צילום: אסקף אברהם

הסטארט-אפ הישראלי קינדייט, שעוסק בתחום ההצפנה בענן, השלים גיוס ראשוני של ארבעה מיליון דולר – כך הודיעה החברה. הגיוס הובל על ידי קרן RDC, שנמצאת בבעלות משותפת של רפאל ואלרון, והשתתפה בו גם קרן CE Ventures.

קינדייט נוסדה אשתקד על ידי מאור כהן, מנכ"ל החברה, ואביעד להב, הטכנולוג הראשי שלה ויוצא 8200. משרדי החברה ממוקמים בתל אביב והיא מעסיקה 10 עובדים.

הגיוס יאפשר לקינדייט לקדם את המוצר שלה, שמציע הצפנת מידע ארגוני רגיש בענן. הטכנולוגיה שבבסיס הפתרון מאפשרת לנתח ולעבד מידע מוצפן מבלי לראות את תוכנו, ובעצם מבלי לפענחו כלל. הפתרון סולל את הדרך להעברת מידע ארגוני רגיש לסביבות ענן – מבלי לחשוף אותו לספקי השירות ומבלי לפגוע ביכולות מתקדמות הזמינות בענן.

בחברה מציינים שעם צמיחתו המרשימה של שוק הענן התגלו בו חסמי גדילה משמעותיים. ארגונים רבים משתוקקים להצטרף למהפכה, אך שיקולי פרטיות, הגנה על מידע עסקי רגיש ורגולציות מחמירות עומדים בדרכם. גם כיום, חלק הארי של המידע הארגוני שסביר היה לצפות שינוהל בענן – לא עבר אליו. על פי אנשי קינדייט, הפתרון נמצא אצלם, והוא הרמטי, יעיל ומגשר על הפער בין הפוטנציאל למכשולים העסקיים.

החברה נוסדה מתוך האבחנה כי עד כה, כל הניסיונות להתאים גישות הצפנה מיושנות לעולם הענן כשלו – עסקית וטכנולוגית. כך, מציינים אנשיה, חלק מהפתרונות בשוק משאירים את המפתחות למידע הרגיש בידי ספקיות הענן עצמן – גישה המזכירה את החתול השומר על השמנת. פתרונות אחרים משאירים את המפתחות בידי הארגון, אך מחייבים הטמעה פיזית סבוכה ושבירה, כך שהיתרונות הכלכליים והאופרטיביים של הענן מתבטלים בפועל. שתי גישות אלה, טוענים בקידנייט, למעשה מזניחות שיקולים מהותיים של הלקוחות – הארגונים הגדולים וספקיות הענן.

הטכנולוגיה של קינדייט מציעה פתרון המאפשר לתשאל ולנתח את המידע המוצפן בענן, כאשר גם המידע הרגיש וגם המפתחות אליו לא נגישים לאף צד – מלבד הבעלים האמיתיים שלו, דהיינו – הארגון עצמו. כל זאת ללא צורך בהטמעת אלמנטים חדשים ברשת מצד הארגון, הנדרש להזין פרטי תשלום ותו לא.

כהן אמר כי "הגיוס יאפשר לנו להגדיל משמעותית את צוות הפיתוח ולהתקדם להבאת פרטיות אמיתית ופרקטית לעידן הענן. הטכנולוגיה שלנו מתגברת על קירות שפתרונות עבר נתקלו בהם. הפתרון שלנו מאפשר לארגונים הגנה הרמטית ושליטה על המידע שלהם השמור בענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים