מיזם חדש: ללמד קשישים מהי בנקאות דיגיטלית

בבנק ישראל ובמשרד לשוויון חברתי קשובים לטענות על כך שהמעבר לדיגיטל למעשה פוסח על הקשישים, ויישמו תכנית שמטרתה לצמצם את הפערים

אוריינות דיגיטלית לגיל השלישי. צילום אילוסטרציה: BigStock

הבנקים מצמצמים בשנים האחרונות את מספר הסניפים הפיזיים שלהם, ומעבירים את הלקוחות אט אט לסניפים דיגיטליים, ולפעילות מול מכונות אוטומטיות ובאמצעות אפליקציות. על רקע זה התעוררו תלונות של קשישים, שמתקשים להתחבר לטכנולוגיה ורגילים ללכת לסניפים ולכן, המעבר לדיגיטל בעצם פוגע בהם. עקב כך, החליטו בנק ישראל והמשרד לשוויון חברתי על יוזמה חדשה, שאמורה לתת להם מענה.

במהלך החודש הנוכחי יקיימו שני הגופים מבצע ארצי, שבו יעברו האזרחים הוותיקים הדרכות כיצד להשתמש בשירותים הדיגיטליים הקיימים בבנק. ביתר פירוט, בחלק הראשון של המבצע ייערכו הרצאות במקומות שונים בארץ בו זמנית, תחת הכותרת העצמה בנקאית דיגיטלית. הקשישים יוכלו לשמוע את ההרצאות במסגרת מיזם שלישי בשלייקס של המשרד לשוויון חברתי, שמאפשר להם לצפות בסרטים בבתי קולנוע בעלות של 10 שקלים. לפני כל הקרנה תיערך הרצאה. בשלב השני, במהלך החודשים נובמבר ודצמבר, ייערכו הדרכות בסניפי הבנקים ליחידים או לקבוצות, שם יסבירו להם אודות הפלטפורמות הדיגיטליות של הבנק. בין היתר, ייחשפו האזרחים הוותיקים לאתר האינטרנט של הבנק, יודרכו כיצד להפעיל את האפליקציה, איך לעקוב דיגיטלית אחרי תנועות בחשבון וכיצד לבצע פעולות חשבונאיות במכשירים האוטומטיים.

יצוין כי בפברואר השנה קיבלה הממשלה סדרת החלטות שמטרתן לקדם את הידע הדיגיטלי בקרב אוכלוסיות שמתקשות בהפעלת שירותים אלה, מכל הדתות והמגזרים. עוד לפני כן, החל הפיקוח על הבנקים בקיומם של אירועים דומים: לפני כשנתיים הוא קיים שבוע מודעות פיננסית למשקי בית, בשנה שעברה נערך חודש מודעות פיננסית בקרב בני נוער בבתי הספר והשנה הוטמעה לומדה בנושא מודעות פיננסית בקרב חיילי חיל המודיעין של צה"ל.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה כי "האתגר שלנו הוא לדאוג שהמהפכה הדיגיטלית לא תפגע בשירותים שאנחנו נותנים לאזרחים הוותיקים". לדברי המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, "המערכת הבנקאית כולה נמצאת בעיצומה של מהפכה שכוללת מעבר לשירותים דיגיטליים, אבל יחד עם זאת, יש בה קשיים למי שלא מורגל בשירותים הדיגיטליים. מטרת המיזם היא להתגבר על הקשיים האלה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסף פארי

    תבורכו אני מעוניין להשתתף בקורס הנל

אירועים קרובים