המודיעין ההולנדי סיכל ניסיון רוסי לפרוץ לארגון המתנגד לנשק כימי

אנק ביילפלד, שרת ההגנה של הולנד, חשפה את פרטי המקרה ופנתה לרוסיה בקריאה להפסיק את מתקפות הסייבר שלה, אשר ''מטרתן לערער את היציבות בדמוקרטיות של ארצות המערב" ● רוסיה הכחישה

דגלי הולנד ורוסיה. צילום אילוסטרציה: BigStock

המודיעין ההולנדי סיכל באפריל השנה ניסיון של המודיעין הרוסי לפרוץ למחשבי הארגון למניעת הפצה של נשק כימי, OPCW, הממוקם בהאג. אנק ביילפלד, שרת ההגנה של הולנד, גילתה זאת במסיבת עיתונאים שערכה היום (ה').

ביילפלד פנתה לרוסיה בקריאה להפסיק את מתקפות הסייבר שלה, אשר "מטרתן לערער את היציבות בדמוקרטיות של ארצות המערב". היא ציינה כי בעקבות חשיפת האירוע, הולנד גירשה מתחומה ארבעה סוכנים רוסים.

הסוכנים הרוסים הגיעו להולנד ב-10 באפריל השנה. הם החנו, לדברי השרה, מכונית ובה ציוד אלקטרוני רב, בחניון של מלון הנמצא ליד ארגון OPCW בהאג, בניסיון לפרוץ את מערכת ה-IT שלו. קצינים מהיחידה ללוחמה בטרור ההולנדית עצרו את הסוכנים.

באותה תקופה הארגון ערך תחקיר במסגרתו ניסו אנשיו לגלות את זהות החומר שבו הורעלו – חודש קודם לכן – סרגיי סקריפל, מרגל רוסי לשעבר, ובתו יוליה, בסולסברי שבאנגליה. על פי גורמי ביון במערב, רוסיה היא שהייתה אחראית להרעלה, שנעשתה באמצעות החומר הכימי נוביצ'וק. באותו מועד גם הארגון ניסה לגלות את זהות החומר הכימי שפוזר במתקפת צבא סוריה על המורדים בעיר דומא.

"המעורבות של פעילי המודיעין הללו מדאיגה ביותר", אמרה ביילפלד, וציינה כי הסוכנים התגלו כמי ששייכים ל-GRU, המודיעין הצבאי הרוסי, וכי בריטניה סייעה לה במבצע החשיפה שלהם. ניסיון הפריצה, כך לפי פקידי מודיעין הולנדי, נעשה לאחר מתקפת פישינג ממוקדת על מטה הארגון, שנכשלה.

רוסיה דחתה את ההאשמות הבריטיות, לפיהן מרגלים שלה הם העומדים מאחורי מתקפות סייבר עולמיות, ואמרה כי ההאשמות אינן ראויות והן חלק ממסע דיסאינפורמציה, שמטרתו לפגוע באינטרסים של רוסיה. מריה זחרובה, דוברת של משרד החוץ הרוסי, אמרה כי מדובר בהאשמות שווא, פרי דמיון עשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים