חברת הסטארט-אפ INTSITE גייסה כ-5 מיליון שקלים

החברה, אשר מפתחת את העגורן האוטונומי הראשון, גייסה את הסכום מקרן טרה ונצ'ר פרטנרס ומהרשות לחדשנות

צח ומור רם-און, מייסדי INTSITE. צילום: יח"צ.

קרן ההון סיכון טרה ונצ'ר פרטנרס, המשקיעה בחברות סטרט-אפ המייצרות אימפקט על החברה והסביבה, השקיעה ב-INTSITE, המפתחת את העגורן האוטונומי הראשון העומד לחולל מהפכה בתעשיית הבנייה.

החברה גייסה מימון סיד של כ-5 מיליון שקלים מקרן טרה ונצ'ר פרטנרס, רשות החדשנות של ישראל ומשותפים נוספים, וכעת פועלת מ-TerraLab – החממה הטכנולוגית של טרה ביקנעם.

אוכלוסיית האזורים העירוניים בעולם גדלה כיום בקצב של 200,000 בני אדם ליום, וכולם זקוקים לדיור במחיר סביר כמו גם לתשתית חברתית ותחבורתית ולשירותים ציבוריים. מגמה גלובלית עצומה זאת מכתיבה את עתיד ענף הבנייה – מגזר בעל השפעה רבה על הכלכלה, הסביבה והחברה. למרות השפעתו המשמעותית, מגזר ההנדסה והבנייה מתקדם בעצלתיים, ומתאפיין בהססנות בכל הקשור לאימוץ חדשנות טכנולוגית. כתוצאה מכך, גם תפוקת עבודת הכפיים אינה גדלה. הפורום הכלכלי העולמי מעריך שגידול של 1% בלבד בפריון בענף הבנייה היה יכול לחסוך 100 מיליארד דולר לשנה.

כ-30% מהעגורנים הנמצאים בשימוש נחשבים מיושנים ואף מסוכנים לפועלים באתר, לעוברים ושבים ולמפעילים. זאת מאחר שתפעול העגורנים מתבצע לעתים קרובות בסביבות בלתי מבוקרות. עגורן טיפוסי נשלט כיום על-ידי שני אנשים, מופעל ללא מערכת תמיכה ומשנע כ-70% מחומרי הבנייה באתר. כל אלה הופכים את העגורנים לצוואר בקבוק בתהליך הבנייה.

הטכנולוגיה של INTSITE מכוונת לייעול העגורנים ולשיפור רב של רמת הבטיחות בסביבה שבה הם פועלים. החברה הוקמה על-ידי האחים צח ומור רם-און, האחד מהנדס אזרחי והשני מהנדס אווירונאוטיקה. הטכנולוגיה עושה שימוש בעיבוד תמונה ובינה מלאכותית, בכדי לנתח נתוני מצלמה בזמן אמת, על מנת לאתר עובדים ועצמים בסביבת העגורן. הודות להבנת העומק והקרבה, INTSITE מסייעת במניעת התנגשויות ותאונות על-ידי התראות למפעיל העגורן, בשעה שהבקרה הממוכנת מגדילה את ההספק של הכלי, מייעלת את עבודתו ותורמת לסיום מוקדם יותר של הפרויקט. הטכנולוגיה נמצאת כעת בבדיקה באתרים של שיכון ובינוי סולל בונה, מחברות הבנייה הגדולות של ישראל.

אסטורה מודנה, מייסד ושותף בקרן טרה: "אנו מאמינים שבענף הבנייה יש פוטנציאל עצום לשיפור הפריון והיעילות באמצעות דיגיטציה, טכנולוגיות חדשניות וטכניקות בנייה חדשות. המגזר הזה נמצא באותו מקום שבו היה מגזר השיווק 16 שנים לפני השקת סיילספורס, פחות מ-1% של ההכנסות מבנייה מוקדשות לתוכנה, לעומת 3.5-4.5% בענפים אחרים. אנו נרגשים מההזדמנות של INTSITE לממש את הפוטנציאל שלה".

צח רם-און, מנכ"ל INTSITE: "אני נרגש מהתמיכה שטרה ונצ'ר פרטנרס מעניקה לנו לאורך הדרך ומאמין בצוות הגדל שלנו ובפתרון שפיתחנו. בנימה אישית, כמהנדס אזרחי אני שמח שמגזר הבנייה מתחיל לקצור את הפירות של הטרנספורמציה הדיגיטלית. ב-2019 נתחיל בניסוי המערכת שלנו בבריטניה וצרפת ואני בטוח שננחל הצלחה גדולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים