תעשיית הפס הרחב האמריקנית נגד קליפורניה: בטלי את ניטרליות הרשת

קואליציה של קבוצות מהתעשייה, המייצגת את ספקיות התקשורת הגדולות בארה"ב, הגישה אתמול (ד') תביעה פדרלית המבקשת לבטל את החוק שקיבלה המדינה, בטענה כי אינו חוקי

החלטה לטובת תומכי תקנות ניטרליות הרשת. צילום: Designer491, BigStock

המלחמה הקשה על חוק ניטרליות הרשת לא עומדת לשכוך. ארבע קבוצות לובי המייצגות את תעשיית הפס הרחב תבעו את קליפורניה לבטל את חוק ניטרליות הרשת החדש שהתקבל במדינה לאחרונה.

הדברים מגיעים לאחר שהאסיפה הכללית של מדינת קליפורניה העבירה בתחילת ספטמבר האחרון באופן גורף חוק לשמירה על ניטרליות הרשת, האוסר על ספקי אינטרנט ליישם שיטות מפלות. הצעת החוק עברה באסיפה ברוב של 59 מול 18, כשהחוק מכונן מחדש תקנות להגנה על ניטרליות הרשת, שאותן ביטלה רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית, ה-FCC, בדצמבר האחרון. ההצעה, שעדיין צריכה לעבור בסנאט הקליפורני כדי להיכנס לתוקף, אוסרת על ספקיות שירותי אינטרנט וחיבור לניידים לנטר קצבי העברת נתונים לפי שיקוליהן או לתעדף אתרי אינטרנט ואפליקציות מסוימים על פני אחרים.

התביעה הנוכחית הוגשה בבית המשפט המחוזי של ארה"ב במחוז המזרחי של קליפורניה על ידי מספר גופים – הלובי של תעשיית המובייל, CTIA; הלובי של תעשיית הכבלים, NCTA; לובי של חברות הטלקום, USTelecom; והגוף המכונה American Cable Association, המייצג חברות כבלים קטנות ובינוניות. יחד, ארבע קבוצות הלובי הללו מייצגות את כל ספקיות האינטרנט הנייד והביתי הגדולות ביותר בארה"ב, וכן מאות ספקיות שירותי אינטרנט קטנות יותר.

הענקיות קומקאסט, צ'רטר, וריזון, ספרינט, AT&T, T-Mobile US, Cox ו-Frontier – כולן נכללות בקבוצות התובעות.

"תקנה לא חוקית מטעם המדינה"

לפי התביעה, "מקרה זה מציג דוגמה קלאסית של תקנה לא חוקית מטעם המדינה". עוד נכתב בכתב התביעה כי חוק ניטרליות הרשת שהועבר בקליפורניה "נועד בכוונה להתנגד ולערער את החוק הפדרלי על ידי כפיית התקנות (על חברות הפס הרחב – ג"פ), שה-FCC ביטלה במפורש בצו החזרת האינטרנט שלה לשנת 2018".

ספקיות שירותי האינטרנט אומרות כי החוק בקליפורניה מסדיר באופן שאינו מקובל אינטרסים מסחריים. "זה לא יכול להיות, בלתי אפשרי או בלתי מעשי, בעבור ספקיות שירותי אינטרנט המציעות פס רחב להבחין בין תנועה (רשתית – ג"פ) העוברת רק בקליפורניה לבין תנועה שחוצה את גבולות המדינה", נאמר בתלונה של קבוצת הלובי.

הקבוצות ביקשו מבית המשפט להצהיר כי חוק המדינה הוא "תקדימי ובלתי חוקתי", לחייב את קליפורניה לציית לצמיתות לביטולו על ידי ה-FCC.

הספקיות הפס הרחב טוענות: לצרכנים מגיע אינטרנט חופשי

החוק אמור להיכנס לתוקף בקליפורניה ב-1 בינואר 2019, אלא שכעת עומדת קליפורניה עומדת בפני שתי תביעות משפטיות מרכזיות, המאתגרות את חוק ניטרליות הרשת, שנחתמו על ידי הנגיד ג'רי בראון ביום א'. מלבד התביעה של קואליציית תעשיית הפס הרחב, גם משרד המשפטים תבע את קליפורניה, ומבקש צו מניעה זמני שימנע את יישום החוק במדינה.

"ספקיות הפס הרחב של המדינה הם המנוע החדשני של הכלכלה הדיגיטלית של אמריקה ונשארות מחויבות לאינטרנט פתוח לצרכנים", אמרו ה-CTIA, NCTA, ACA ו-USTelecom בהודעה משותפת. "אנו מתנגדים לפעולה של קליפורניה לרגולציית הגישה לאינטרנט, משום שהיא מאיימת להשפיע לרעה על השירותים בעבור מיליוני צרכנים ופוגעת בהשקעות חדשות ובצמיחה כלכלית". הקבוצות הוסיפו כי ימשיכו בעבודתן "בכדי להבטיח שהקונגרס יאמץ חקיקה דו-מפלגתית בכדי ליצור מסגרת קבועה להגנה על האינטרנט הפתוח שצרכנים מצפים וראויים לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים