JVP ו-SOSA הישראליות יקימו מרכזי סייבר בניו-יורק

החברות זכו במכרז של עיריית ניו-יורק, שבשלב ראשון מקצה לצורך כך 30 מיליון דולר ● היעד: 10 חברות סייבר חדשות בעיר בתוך שנה

HUB.NYC - פלטפורמת חדשנות וזרוע השקעות בינלאומית של קרן JVP הישראלית בניו-יורק. צילום: יח"צ

אומת הסייבר הישראלית – גם בניו-יורק: קרן JVP ו-SOSA הן בין הזוכות במכרז של עיריית ניו-יורק להקמת מרכזי סייבר, כחלק ממגמה להפוך את התפוח הגדול למרכז עולמי בתחום. יחד עם החברות הישראליות זכו במכרז ארבע האוניברסיטאות המובילות בעיר – קולומביה, NYU, קורנל ו-CUNY.

הקרן הירושלמית תקים בעיר מרכז יזמות והשקעות סייבר, כחלק ממתחם חדש שהיא משיקה שם, תחת השם HUB.NYC. זרוע ההשקעות הבינלאומית של הקרן תתמקד בהקמת חברות, שותפויות אסטרטגיות ובניית אקו-סיסטם מקומי. המודל שלה יהיה דומה לזה של המרכזים ש-JVP הקימה בארץ – בירושלים ובבאר שבע.

JVP תתמקד בהשקעות סייבר, פיתוח עסקי ואסטרטגי לחברות סייבר בשלב הצמיחה המעוניינות להיכנס לארצות הברית, בזיהוי טכנולוגיות סייבר חדשות, בהכוונה של תחומי המחקר באוניברסיטאות של ניו-יורק ובבחינת מסחור של טכנולוגיות חדשות. מרכז השקעות הסייבר העולמי של העיר יפעל מתוך HUB.NYC.

SOSA תרתום את הרשת הגלובלית שלה על מנת ליצור שיתופי פעולה בין כלל השחקנים הרלוונטיים בתעשייה המקומית, על ידי עבודה ישירה עם התאגידים הגדולים בעיר וחיבורם לטכנולוגיות סייבר מישראל ומהעולם. הרשת של החברה מונה 8,500 סטארט-אפים ומעל ל-150 תאגידים ומשקיעים. המרכז יפעל במתחם ייעודי בבניין SOSA ניו-יורק החדש, בן שמונה הקומות, שייפתח ב-2019 בצ'לסי, מנהטן. הוא יספק ליזמים ישראליים ואחרים בסיס לפעילות בעיר וחיבור לבעלי העניין בתחום. במקום יתקיימו תכניות ייעודיות, וגם חללי עבודה ליזמים ותאגידים.

המרכז של SOSA בניו-יורק. צילום: יח"צ

המרכז של SOSA בניו-יורק. צילום: יח"צ

מדובר במהלך כולל שמובילה עיריית ניו-יורק, שבמרכזו חיזוק ומיצוב מעמדה של העיר כמוקד הגנת סייבר בינלאומי. לקידום המיזם מעמידה העירייה 30 מיליון דולר כפעימה ראשונה, לצד צפי השקעה נוסף בהיקף של 50 מיליון דולר.

בנוסף, הכריזה היום קרן JVP על פתיחת מרכז החדשנות הבינלאומי החדש שלה בתפוח הגדול, תחת המותג Hub.NYC By JVP, המהווה חלק מאסטרטגיית ההשקעות של הקרן והחלטתה לייצא את המודלים שפיתחה לבניית אקוסיסטם יזמי-טכנולוגי, הפועלים בערים כמו ירושלים, באר שבע, לעוד מדינות ברחבי העולם, בשיתוף פעולה הדוק עם העיריות, הממשלות המקומיות, גופי אקדמיה בינלאומיים, חברות גלובליות וכמובן יזמים.

בסיס לפעולת חברות הפורטפוליו בעיר

JVP, שכבר נמצאת בקשרי עבודה מתקדמים עם חברות בינלאומיות הממוקמות בניו-יורק, מתכוונת לבצע השקעות משותפות איתן בחברות הפועלות בניו-יורק. במסגרת פעילותה בניו-יורק, JVP תציע לחברות הפורטפוליו שלה בסיס לפעילותן בעיר, מה שיאפשר לחברות של הקרן לפתוח במרכז החדש את מטות הפעילות שלהן בארה"ב. עוד תאפשר הקרן לצוות השותפים שלה, שיהיו חלק אינטגרלי מפיתוח הפעילות שלה בניו-יורק – בהם: יואב צרויה, פיונה דרמון, גדי פורת, טלי רבין ונוספים – לעבות את שדרת הניהול, הצוות ולבצע גיוסים חדשים.

"בניו-יורק פועלות 45 מ-500 החברות הגדולות בעולם, היא מאכלסת מעל מיליון סטודנטים, קהילת סטארט-אפים שהחלה לצמוח וזכתה להשקעות של מעל 1.2 מיליארד דולר רק בשנה האחרונה, לצד מעל 100 אוניברסיטאות ומכוני מחקר מובילים", אמר יו"ר קרן JVP, אראל מרגלית. "השילוב הזה מייצר הזדמנות גדולה לעיר ניו-יורק למתג עצמה גם מול החוף המערבי, כמרכז חדשנות גלובלי מוביל ובתחומי הסייבר בפרט. אין לי ספק שהחדשנות והטכנולוגיה הישראלית יהיו מאיץ משמעותי למהלך הזה".

"במיזם זה, בו חברנו לעיריית ניו-יורק והחברה הכלכלית שלה – NYCEDC, נתמקד בחברות בשלב הצמיחה (Growth stage), מתוך כוונה למנף את המאפיינים הייחודיים של ניו-יורק לטובת בנייה משותפת של אותן חברות לשלב הבא", אמר יואב צרויה, שותף כללי ב-JVP. "לשם כך, חברנו לחברות מובילות ממגוון סגמנטים, ובכללם שווקי ה-Financial Services, Insurance, Health, Smart City ועוד, על מנת לייצר חשיבה אסטרטגית משותפת והזדמנויות פיתוח עסקי עבור החברות בשלב הצמיחה איתן נעבוד".

"אנו מאמינים בהשקעה ובניית חברות גדולות", הדגיש מרגלית, "אקזיטים מהירים זה דבר נחמד, ועשינו עד כה 32 אקזיטים כאלה בקרן, אבל חברות גדולות מייצרות אימפקט גדול יותר ואני שמח שזה מתכתב עם המטרה המרכזית של עיריית ניו-יורק, על הקמת מרכז חדשנות גלובלי. לעיריית ניו-יורק יעד שאפתני של יצירת 10,000 מקומות עבודה בתוך חמש שנים. חברות שלנו כמו סייברארק התחילו כסטארט-אפ קטן. במקום לעשות אקזיט מהיר, בחרנו להמשיך להשקיע בחברה, לבנות אותה ולהוביל אותה להנפקה בנסד"ק. עם שווי שוק של כ-2 מיליארד דולר, סייברארק מעסיקה כיום מעל 1000 עובדים ברחבי העולם, ואנחנו מתכוונים להביא את ההצלחות האלו לניו-יורק", אמר מרגלית.

עזי שפר, מנכ"ל SOSA, ציין כי "הבחירה בשני גופים מישראל להוביל את בניית מרכז הסייבר העולמי בניו-יורק מהווה הבעת אמון בתעשיית ההיי-טק הישראלית והכרה ביכולות שבנתה – יצירת קהילת היי-טק מפותחת עסקית, עם יכולות טכניות גבוהות, לצד חיבורים למשקיעים, תעשיות ותאגידים מכל העולם. קהילה שבאמצעות חיבורים הדדיים מקדמת את כלל חבריה".

שפר ציין כי "הזכייה במכרז מהווה אבן דרך משמעותית בצמיחה של SOSA ותייצר ערך רב לכל הקהילה שלנו, הכוללת תאגידים בינלאומיים, יזמים ומשקיעים. מרכז הסייבר בניו-יורק יעבוד ישירות מול החברות הגדולות בעיר וישמש משטח נחיתה ליזמים מהעולם ומישראל, שיתמוך בכניסתם לשוק האמריקני ויספק להם גישה ישירה לשחקנים המובילים בתפוח הגדול".

הוא אמר כי "השקעות בסטארט-אפים ישראליים היוו 16% מכלל ההשקעות העולמיות בתחום הגנת הסייבר ב-2017 – סכום של 814 מיליון דולר. ישראל ניצבת בהקשר זה שנייה לארצות הברית ומביאה לשוק יכולות יוצאות דופן. שוק זה ילך ויגדל לאור הצורך ההולך וגובר של תאגידים כמעט מכל תחום בפתרונות סייבר. הפוטנציאל עבור התעשייה הישראלית ברור. על רקע זה, מרכז הסייבר החדש מספק הזדמנות אדירה ליזמי הסייבר הישראליים לחשיפה ולנגישות לחברות הגדולות בארצות הברית, לשיתופי פעולה עסקיים, מקצועיים ואקדמיים".

"תעשיית ההיי-טק הישראלית זקוקה לחיבור ישיר לשוק הגלובלי. מרכז הסייבר בניו-יורק ייצור הזדמנויות עסקיות משמעותיות ליזמים ולחברות סייבר ישראליות, יתמוך בחיבורן לשוק האמריקני העצום ויאיץ את צמיחתן והתרחבותן הגלובלית", סיכם שפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים