בעקבות הפריצה: פייסבוק עלולה להיקנס ב-1.6 מיליארד דולר

אחרי שבימים האחרונים נחשפה גניבת כ-50 מיליון ממשתמשיה, יצא האתר TechCrunch במאמר חריף תחת הכותרת "פייסבוק לא יכולה לשמור אתכם בטוחים"

תקלה בפייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק עלולה להיקנס בסכום של כ-1.6 מיליארד דולרים, על ידי האיחוד האירופי, בשל הפריצה לשרתים לה, אשר גרמה לדליפת פרטים של כ-50 מיליון גולשים של ענקית המדיה החברתית.

סוכנות ההגנה על הפרטיות באירלנד, אשר אמונה על הפיקוח על פעילות פייסבוק באיחוד האירופי, הודיעה כי דרשה מענקית הרשת החברתית פרטים נוספים בדבר פרצת האבטחה, אשר עלולה לפגוע באזרחי אירופה.

ביום ו' הודיעה פייסבוק כי מתקפת האקרים על שרתי החברה חשפה את המידע האישי של כ-50 מיליון משתמשים ברשת. בחברה זיהו חולשה בקוד של פייסבוק, אשר השפיע על הנראות של פרופיל המשתמשים. הניצול של חולשה שכזו אפשר להאקרים להשתלט על המפתחות הדיגיטליים של המשתמשים ועל החשבונות של מיליונים רבים מהמתמשים. מפתחות דיגיטליים אלה הם המחברים את המשתמשים לרשת, בלא שהם נדרשים להזין מחדש את הסיסמה.

בהודעתה מסרה החברה ביום ו' כי החולשה נחשפה ביום ג' והוסיפה ותיארה ש"המהנדסים שלנו גילו בעיית אבטחה, אשר עלולה להשפיע על 50 מיליון איש". התקלה אפשרה להאקרים להשתלט על החשבון – כלומר לגלוש בשמם בפייסבוק, להתחזות אליהם, או לשלוח באמצעותם הודעות במסנג'ר. בחברה לא מסרו כמה, אם בכלל, השתלטו בפועל על החשבונות – ובאיזה היקף. פייסבוק איפסה את המפתחות הדיגיטליים של 50 מיליון המשתמשים אשר נפגעו, והודיעה כי זו לא טעות – כי אם ניסיון חדירה של האקרים – וכי היא דווחה על כך לרשויות החוק.

התגובות ברשת לפרצה, כמו גם אלו שבתקשורת המסורתית, לא איחרו לבוא. כך, למשל, יצא האתר TechCrunch במאמר חריף עם הכותרת "פייסבוק לא יכולה לשמור אתכם בטוחים".

ההודעה ששלחה פייסבוק למשתמשיה שחשבונותיהם נפגעו. צילום מסך.

ההודעה ששלחה פייסבוק למשתמשיה שחשבונותיהם נפגעו. צילום מסך.

ההודעה ששלחה פייסבוק למשתמשיה שחשבונותיהם נפגעו. צילום מסך.

ההודעה ששלחה פייסבוק למשתמשיה שחשבונותיהם נפגעו. צילום מסך.

ג'ייסון פולאקיס, מרצה למדעי המחשב באוניברסיטת אילינוי בשיקגו, אמר כי משתמשי פייסבוק צריכים לבדוק את האפליקציות המקושרות שלהם – עבור כל החשבונות שהם לא נרשמו אליהם. פולאקיס, שבאחרונה סייע בכתיבת נייר עמדה על הסיכונים הביטחוניים הכרוכים בכניסה למערכות המאובטחות ב-SSO, אמר כי המשתמשים לא בהכרח צריכים לשנות את סיסמאות הפייסבוק שלהם. הוא גם ציין כי מחיקת פרופילים בפייסבוק לא תשפיע על כל החשבונות באתרים אחרים, שהגישה אליהם הייתה כרוכה בשימוש בטוקנים, כי פייסבוק ביטלה את התקפות שלהם. דיימון מקוי, פרופסור למדעי המחשב והנדסה באוניברסיטת ניו יורק, יעץ למשתמשים לבדוק את הגדרות האבטחה וההגדרות שלהם בפייסבוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים