Zbook 14u G5 – מחשב נייד עסקי ולעניין

הנייד החדש של HP הוא ממש לא מחשב לגיימרים, אלא כזה שיכול לשרת היטב את האנשים בארגון שעוסקים ביצירת תוכן

HP Zbook 14u G5. צילום: יח"צ

אין ספק, ולא לרגע, מבחינת המראה החיצוני, ש-Zbook 14u G5 הוא מחשב עסקי. יש ל-HP נטייה לשמור על עיצוב נאה ומסוגנן אך מאופק עבור כל המחשבים שלה שהיא מפנה לשוק הארגוני. סכימת העיצוב שלה מבוססת על צבע אפור בגוונים שונים, והיא די מזוהה עמה. ומי שלא בטוח בכך, מספיק שירים את המכסה ויראה את ערכת השליטה הנוספת, עם הידית הקטנה באמצע המקלדת ושני כפתורי העכבר מעל משטח השליטה, כדי להבין זאת.

אבל ה-Zbook 14u שהגיע לבדיקה – שלפי שמו אפשר להבין שהוא מגיע עם מסך 14 אינץ' – הוא יותר ממחשב עסקי. יש בו רכיב מסוים שהופך אותו לתחנת עבודה, ומדובר בכרטיס התצוגה Radeon Pro WX 3100 של AMD, שמוצע בכל הגרסאות של המחשב המסוים הזה עם 2 גיגה-בייט זיכרון תצוגה. מדובר בכרטיס שוק כניסה לתחום העסקי, והוא נמצא לצד השבב הגרפי שמגיע כברירת מחדל במעבד הראשי של המחשב. מבחינות רבות מדובר במעין אח תאום, כמעט לחלוטין, של EliteBook 840 G5, אבל כאמור עם כרטיס התצוגה הוא הופך לתחנת עבודה ניידת.

HP, כמו כל יצרנית מחשבים אחרת בסביבה, מציעה גם את ה-Zbook 14u, בכל דור ודור, עם מגוון אפשרויות בחירה למשתמש, ואפילו בהיבט של התצוגה. המחשב המסוים שהגיע לבדיקה צוייד במסך IPS ברזולוציית FHD מסוג מאט, שנוח מאוד לעיניים, במיוחד לאלו שמרבים לשהות מול המסך, כמו רבים בקהל שאליו המחשב מכוון – מעצבים, מתכנתים, בוני אתרים וכדומה. וכן, גם כתבי מחשב. הבעיה שהבהירות של המסך המסוים הזה יחסית נמוכה, אז לא בטוח שתיהנו מעבודה באור שמש מלא, ותצטרכו להסתפק במקומות סגורים יותר. המסך גם תומך במגע, אבל אם אינכם משתמשים בעט אלקטרוני בעבודה, לא ממש ברור בשביל מה צריך את זה במחשב בסגנון אולטרה-בוק קלאסי.

המחשב הגיע עם Core i7-8650U, המעבד החזק נכון לעכשיו שמציעה החברה עם הדגם הזה, שהוא מעבד שאפשר עבודה במהירות בסיסית של 1.9 גיגה-הרץ, עם צריכת כוח נמוכה יחסית של 15 וואט לכל היותר. הוא מלווה ב-32 גיגה-ביט זיכרון DDR4, במהירות של 2,666 מגה-הרץ ובכרטיס SSD של סמסונג מסוג NVMe בנפח גדול יחסית של 512 גיגה-בייט.

אחד ההיבטים הנוספים המובהקים שמצביעים על הכיוון העסקי של המחשב הנייד הזה הוא שילוב של שתי מצלמות במסגרת, כשבאחת מהן משולבת עדשה רחבה שמטרתה לאפשר לקלוט גם מספר משתמשים בו-זמנית מצדדי המחשב, וגם חיישני איפרא-אדום בכדי לאפשר לראות תמונה טובה גם בחדרי ישיבות או התוועדות שאינם מוארים היטב.

תכונות שאנשי עסקים ומנהלי IT יאהבו

כמו בסדרת ה-EliteBook המעודכנת לדור החמישי שלה, גם Zbook 14u מציע כמה וכמה טכנולוגיות שאנשי עסקים, ובמיוחד מנהלי ה-IT שלהם, יאהבו. HP Sure Start, שנכנסת לעבודה ברגע שמפעילים את המחשב, שומרת על ה-BIOS, וגם יכולה לבצע תיקון עצמי במקרה של זיהוי פגיעה; HP Workwise מאפשרת להשתמש בטלפון החכם ובאפליקציה הייעודית כדי להעביר את המחשב למצב שינה ברגע שמתרחקים ממנו; ויש גם חיישן טביעות אצבע, אותו ניתן להגדיר בקלות בדיוק כמו בטלפון, כולל באמצעות אפליקציית אבטחה כוללת שכדאי להריץ לאחר ההפעלה הראשונית של המחשב – ובסביבה ארגונית, כנראה שב-IT, גם יחייב אתכם לעשות זאת.

ויש גם מה שמכנה החברה 'מקלדת שיתופית', שכוללת למעשה כמה מקשי קיצור דרך לפעולות שמשתמשים עסקיים זקוקים להם, לפחות לדעת HP: כפתור למענה מהיר לשיחות Skype ואחר לניתוק מהיר, כפתור שמאפשר מעבר מהיר ללוח הפגישות המבוסס על Outlook של מיקרוסופט, כפתור שמאפשר להכהות את המסך באופן מיידי בכדי למנוע ככל האפשר הצצות מהצדדים ומאחור, וגם תאורת לד אחורית בארבע רמות (כולל בלי).

אבל מה עם הביצועים? הבדיקה הכי חשובה של המחשב הנחילה אכזבה מסוימת. את תרחיש בדיקת זמן הסוללה, המבוסס על מצב העבודה של יישום הבדיקה PC Mark 8, סיים המחשב לאחר 2:27 שעות. ה-Zenbook S של אסוס שנסקר לאחרונה הוציא באותו מבחן 3:29 שעות. אז נכון שה-Zbook 14u G5 אינו דק ואינו קל באותה מידה, אבל עדיין זה אומר שככל הנראה מתישהו בסביבות יום העבודה הרגיל יש צורך לחפש שקע חשמלי.

מבחינת עוצמת מחשוב הוא בהחלט עמד בציפיות, אבל לא ממש מעבר לכך, עם 11,104 נקודות -Geekbench לדוגמה, שזה בסדר, אבל לא מדהים בלשון עדינה. הכרטיס הגרפי, Radeon Pro WX 3100, נכנס לעבודה במבחנים הגרפיים והציע 35.65 פריימים לשנייה במבחן ה-OpenGL של 35.65 פריימים/לשנייה, ומכיוון שלא מדובר בכרטיס גרפי שמיועד למשחקים, אלא לספק עזרה בעוד קצת כוח לעבודות שבהן יש שימוש בגרפיקה רבה יחסית, זו תוצאה מספקת.

העיצוב של המחשב דקיק יחסית עם עובי מרבי של 17.9 מ"מ. המשקל כ-1.48 ק"ג. זה לא מחשב ששייך לחבורה שמכונה Thin and Light, אבל גם לא יותר מדי רחוק משם, ובתמורה הוא מציע ביצועים גבוהים יותר.

המחיר הוא בסביבות ה-8,500 שקלים, וכאמור הוא מציע לא מעט סיבות טובות לאנשי ה-IT לשקול אותו בעבור אותם אנשים בארגון שעוסקים ביצירת תוכן, אם כי הוא ממש לא מושלם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים