מתחברים לאתר של גוגל? לא תחוברו עוד אוטומטית לכרום

החברה תאפשר למשתמשים לבטל את אפשרות ברירת המחדל הזאת – החל מהגרסה הבאה של הדפדפן שלה, שתצא באמצע החודש הבא

חדש בכרום: זיהוי משתמש באמצעות Passkey.

גוגל תאפשר למשתמשים בגרסת הכרום הבאה שלה, ה-70 במספר, לבטל את אפשרות ברירת המחדל, שלפיה משתמשים בדפדפן שלה שנכנסים לאתר או שירות כלשהו של החברה – למשל יוטיוב או Gmail – מחוברים באופן אוטומטי גם לדפדפן. זאת, לאחר שמשתמשים ומומחים גילו שזה מה שגוגל עושה בכרום 69, שהוכרז לפני שבועות אחדים.

אחד מהם הוא פרופ' מת'יו גרין, מומחה בהצפנה, שפרסם בסוף השבוע האחרון פוסט בו הסביר שבעקבות הגילוי שלו, הוא החליט "להתגרש" מכרום. פרופ' גרין נימק זאת בכך שגוגל מבצעת את החיבור האוטומטי מבלי לשאול את המשתמש ואפילו מבלי להודיע לו על כך. לדבריו, יש לשינוי הזה השלכות רבות על הפרטיות של המשתמש ועל אמונו בגוגל, והוא חורג ממדיניות הפרטיות של החברה.

זאק קוך, מנהל מוצר כרום בגוגל, פרסם היום (ד') פוסט באתר החברה, בו הוא מנסה להסביר את הדברים. הוא טען כי השינוי לא יוצר סנכרון בין כרום לאתרי הגוגל שאליהם המשתמש נכנס, אלא "מסייע לאנשים שונים שמשתמשים במכשיר אחד". לדברי קוך, החברה ביצעה את השינוי לאחר שקיבלה משובים ממשתמשים, שציינו שלא ברור להם מה סטטוס החיבור שלהם. אלא שהוא ציין שגוגל קשובה לדברי המבקרים, והחל מגרסה 70 של הדפדפן, שתשוחרר באמצע החודש הבא, היא תוסיף אפשרות לבטל את הקישור הזה בין האתרים שלה לכרום. "כך, תהיה למשתמשים שליטה רבה יותר על חוויית הגלישה שלהם", כתב.

עוד ציין קוך כי החברה תשנה את הדרך שבה היא מאפשרת למחוק את ה-Auth cookies. בעוד שעד כה גוגל השאירה אותן, כך שהמשתמשים יכולים להישאר מחוברים גם אחרי שהם מנקים את ה-Cookies, מגרסה 70 ינוקו כלל ה-"עוגיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים