קרן ההשקעות של אוני' ת"א השקיעה 1.4 מיליון דולר בשני סטארט-אפים

קסטור, שמאפשר לארגונים להבין מתי כדאי להדפיס בתלת ממד, גייס 400 אלף דולר, ו-Hoopo, שמאפשר מעקב וניטור אחרי אובייקטים בנמלי ים ותעופה, גייס מיליון דולר

עוד שנה של גיוסים. אילוסטרציה: BigStock

הסטארט-אפים קסטור, שפיתח מערכת שמסייעת להבין מתי כדאי להעדיף הדפסה בתלת ממד, ו-Hoopo, שהמוצר שלו מנטר את האובייקטים בשרשרת האספקה, סיימו באחרונה סבבי גיוס בסך כולל של 1.4 מיליון דולר. במסגרת הסבבים, שאותם הובילה TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב, גייסה קסטור 400 אלף דולר ו-Hoopo – מיליון דולר.

קסטור הוקמה אשתקד על ידי אלעד שילר ועומר בלייר. החברה מפתחת תוכנה תומכת החלטה עבור יצרנים בעולמות ההיי-טק השונים (אלקטרוניקה, רכב, אוויר וחלל, רפואה ואחרים), שמאפשרת להם לבחור מתי, כיצד והיכן להעדיף בתהליך הייצור הדפסה בתלת ממד על פני שיטות ייצור מסורתיות, כמו הזרקת פלסטיק ועיבוד שבבי. התוכנה מנתחת את כלל הרכיבים במוצר, בוחנת עבור כל חלק האם הוא בר הדפסה, מעריכה את הכדאיות הכלכלית של ההדפסה אל מול טכנולוגיית הייצור הקיימת, מתאימה את טכנולוגיית ההדפסה והחומר, וכן מספקת אומדן למחיר ולזמן האספקה עבור כל חלק. לבסוף, היא מאפשרת למשתמש לשלוח את החלקים ללשכת שירות מתאימה, על מנת להדפיס אותם.

יחד עם TAU Ventures, נמנים בין המשקיעים בסבב הגיוס הנוכחי של קסטור ג'רמי קולר (כחלק מזכייה בפרס הראשון בתחרות הסטארט-אפים של אוניברסיטת תל אביב), האקסלרטור Techstars ו-Stanley Black and Decker.

Hoopo בנתה מערכת שמאפשרת מעקב וניטור של אובייקטים עבור לקוחות בעולמות של שרשרת האספקה והלוגיסטיקה של קמפוסים דוגמת נמלי ים ושדות תעופה. באמצעות הטכנולוגיה שלה ניתן לנטר חיישנים – דבר שלפעמים עולה כסף רב – בצורה חסכונית וללא צריכת סוללה.

מקימי החברה, שמגיעים מעולם האיכון, הם איתי חיות, ארז אביב, מנחם טיפריס (ממייסדי NICE), ד”ר דניאל אביצור וד”ר אילן לוזובסקי. מלבד הקרן של אוניברסיטת תל אביב השקיעו בה בסבב הגיוס הנוכחי משקיעי מובילאיי, עמית גילון ובן מרקוס.

אקסלרטור עם השב"כ

TAU Ventures הוקמה לפני מספר חודשים וכבר הספיקה להשקיע, מלבד שני הסטארט-אפים הנוכחיים, ב-Loola ,Cyabra ו-Xtend. במקביל לזרוע ההשקעות שלה, היא מפעילה שני אקסלרטורים – האחד עם NEC היפנית והשני עם השב"כ.

לדברי נמרוד כהן, שותף מייסד ב-TAU Ventures, "כשהקמנו את הקרן רצינו לבנות מודל חדש, המזהה יזמים איכותיים ומעניק להם ערך באמצעות תכניות עם גופים שונים, הנגשה לידע אקדמי ומעבדות המחקר של אוניברסיטת תל אביב, וניצול הקשרים הטובים של האוניברסיטה בתעשייה העולמית. בתוך מספר חודשים נחשפנו למאות סטארט-אפים והשקענו בחמישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים