מסתמן: דל תחזור להיות ציבורית – ותבצע הנפקת IPO

החברה תפנה לבנקי השקעות שיעריכו את ההשפעה של הנפקה עליה ● החברה החליטה לדבוק בעסקה עם VMware ולא לצאת להנפקה "מסורתית"

מקום 31 בעשירי תבל. מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל. צילום: יח"צ

דל החליטה בתחילת השנה שלא לבצע הנפקה, אולם באחרונה מנהליה שוקלים זאת שוב והעניין יעמוד בקרוב בפני הכרעה, לאחר שתבקש מבנקי השקעות להעריך כיצד זו תשפיע עליה ולנסח עבורה כללים מנחים לביצועה – כך מסר הוול-סטריט ג'ורנל.

נראה כי מנהלי החברה יעדיפו לבצע הנפקה ראשונית (IPO) ולא הנפקה "מסורתית", שכן זו עוררה התנגדות אצל כמה מהמשקיעים בה. כך או כך, אם היא תקבל את ההחלטה לצאת להנפקה, היא תחזור להיות חברה ציבורית, לאחר שנים שבהן הייתה פרטית.

לפי דיווחים בתקשורת הכלכלית האמריקנית, המצב הפיננסי המשופר של החברה, יחד עם סיוע ודחיפה מסוימת של מנהלי קרנות גידור למהלך שנעשה ביולי – עסקת ביי-אאוט לרכישת המניות העוקבות של VMware, בסכום כולל של 21.7 מיליארד דולר – יוצרים הזדמנות להנפקה.

דל שקלה הנפקה, אבל העדיפה לדבוק בעסקה עם VMware

כאמור, דל כבר שקלה הנפקה מוקדם יותר השנה, אך נסוגה בה לבסוף מההחלטה, בשל החששות שבוול סטריט לא יאהבו את החוב המסיבי שלה. במקום זאת, היא החליטה לדבוק בעסקה בשווי 21.7 מיליארד דולר, שמשמעותה שהיא רכשה מניות מעקב של קרנות גידור, כולל אלה של המשקיע קרל אייקן.

סכום העסקה שבוצעה ביולי שיקף את שווי השוק של VMware, ענקית הווירטואליזציה שדל אוחזת במניות השליטה בה (כ-80% מכלל המניות, יחד עם מייקל דל). כחלק מההסכם, VMware שילמה לבעלי המניות העוקבות דיבידנד בסכום של 11 מיליארד דולר. דל הציעה את יתרת סכום העסקה, בין אם במזומן או במניות: היא החליפה כל מנייה מרמה V ב-1.3665 מניות מרמה C, או בסכום מזומן של 109 דולר. כך זכו בעלי המניות מרמה V, על פי ההערכות, ב-20% עד 30% ממניות דל, וזו האחרונה הידקה את השליטה שלה ב-VMware. מנהלי קרנות הגידור, כולל אייקן, סבלו מהעסקה האמורה, כי הם האמינו שלדל יש ערך רב יותר.

אם דל תונפק בבורסה, בעלי המניות הללו ייאלצו למכור את כל מניות המעקב שלהם. החברה, כך דווח, מעוניינת לעבוד עם בנקים להשקעות, על מנת לקבוע כיצד ההנפקה עשויה בסופו של דבר להשפיע – הן על פעילותה והן על בעלי המניות.

דל לא הגיבה לדיווחים בנושא.

המהלך שבוצע לפני חודשיים וחצי הגיע לאחר סקירה אסטרטגית שדל ניהלה כבר כמה חודשים, מכיוון שהיא רצתה לאחד את מבנה הבעלות המורכב שלה – מבלי להעמיס על המאזן שלה, שנמצא בחוב של כ-50 מיליארד דולר. המקור לחוב הוא רכישת הענק של דל את EMC.

דל קנתה את חלקה ב-VMware באוקטובר 2015, במסגרת רכישתה את EMC – עסקת ענק, ששוויה הכולל עמד על 67 מיליארד דולר – ויצירת החברה המאוחדת. נושא הפיכתה של דל לציבורית עומד על הפרק כבר זמן לא מועט. בינואר האחרון הועלו הערכות שלפיהן VMware
היא זו שתרכוש את דל, וזו האחרונה תהפוך לציבורית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים