שירות המוזיקה פנדורה נרכש ב-3.5 מיליארד דולר על ידי SiriusXM

המיזוג של חברת תכני הרדיו לרכבים מסיאטל עם שירות הזרמת המוזיקה מגיע על רקע ההתמודדות תעשיית הרדיו עם תחרות דיגיטלית עוצמתית, במתכונת של הזרמת מוזיקה ופודקאסטים, בתקווה לסינרגיה שתוליד הישרדות והצלחה בתחום

נרכשה על ידי SiriusXM. פנדורה

SiriusXM אחזקות הודיעה אתמול (ב') שהיא רוכשת את שירות הזרמת המוזיקה הוותיק פנדורה בעבור כ-3.5 מיליארד דולר.

ל-SiriusXM יש יותר כבר כיום יותר מ-36 מיליון מנויים בצפון אמריקה. פנדורה, המספקת הזרמת מוזיקה במתכונת חינמית ולמנויים משלמים, מתגאה ביותר מ-70 מיליון מאזינים חודשיים. לטענת חברת הרדיו מסיאטל, ארה"ב, המיזוג יהפוך אותה לחברת הבידור מתחום האודיו הגדולה מסוגה, עם מעל 7 מיליארד דולר הצפויים להוות הכנסות בתום שנת 2018.

חברת פנדורה מדיה, שנוסדה בשנת 2000, מציעה שירותי הזרמת מוזיקה והמלצות חכמות, שפועל במתכונת של רדיו אינטרנטי המבוסס על ידי פרויקט הגנום המוזיקלי. החל באוגוסט 2017, השירות, שהיה בעבר בינלאומי, הפך לזמין רק בארצות הברית, ומוצע, כאמור, גם למשתמשים משלמים במתכונת פרימיום נטולת פרסומות. משתמשי השירות צריכים לחפש בו שיר שהם אוהבים ואז זוכים לרשימת השמעה שמבוססת על תכונות מוזיקליות דומות לבחירתם המקורית. הם יכולים ואף כדאי להם לספק משוב חיובי או שלילי לשירים שנבחרו על ידי השירות, והמשוב הזה נלקח בחשבון בבחירה הבאה של השירים שיוצעו בפליי-ליסט.

מיזוג לצורך הצלחה בגזרה החמה של ההזרמה

למרות הוותק והפיוניריות שלו, השירות מתמודד כיום עם תחרות "כבדה" שמיוצגת על ידי היישום ספוטיפיי ושירותי Apple Music של ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו. גם יוטיוב, שבבעלות גוגל, מהווה מעין תחרות בגזרה החמה של ההזרמה.

SiriusXM הייתה עד כה הבעלים של 15% מנכסי פנדורה וכעת, עם הבעלות המלאה על שירות ההזרמה, היא מאמינה שתוכל "להרחיב באופן משמעותי" את שירותי הרדיו הלווייני, שלה שנועד עד כה לכלי רכב, גם אל פלטפורמות ניידות אחרות, כמו גם לבתים. עם זאת החברה מבהירה שבשלב הראשוני המאזינים לא ירגישו כל שינוי מיידי בחוויות ההאזנה שלהם.

לפי ההודעה הרשמית, SiriusXM מתכננת ליצור "חבילות אודיו ייחודיות" ולהגדיל את ההפצה של פנדורה להאזנה במכונית על ידי מינוף שליטתה החזקה בלאו הכי בשוק זה. הרוכשת מתכננת גם ליצור "פלטפורמת קידום מכירות" לא שגרתית לאמנים שתתואם אישית למשתמשים בכדי לספק להם חוויות האזנה מוצלחות יותר ולחבר אמנים למעריציהם הקיימים, כמו גם למעריצים חדשים פוטנציאליים.

מנכ"ל SiriusXM, ג'ים מאייר, כינה את פנדורה "עסק משלים", והוסיף ואמר שהחברה שלו העריכה כבר מזמן את ההיצע הפופולרי לצרכנים של פנדורה, שמשך קהל מסיבי".

מאייר תיאר את ההזדמנות להשקיע בפנדורה כ"מנוע חדשנות שיאיץ את הצמיחה מעבר למה שיהיה זמין לחברות הנפרדות, וכך גם לצרכנים, לאמנים ולקהילות התוכן הרחבות יותר. יחד נספק אפילו יותר מהתוכן הטוב ביותר ברדיו למאזינים הנלהבים והנאמנים שלנו ונמשוך מאזינים חדשים על פני שתי הפלטפורמות שלנו".

מנכ"ל פנדורה, רוג'ר לינץ', דיבר גם הוא על "הזדמנויות הענק" שמתאפשרת על ידי רכישת החברה שלו על ידי SiriusXM. לינץ' אמר כי הוא צופה גידול בעסקי הפרסום של פנדורה כמו גם את הרחבת נפח המנויים שלה והבהיר כי החוזקה של המיזוג יוצרת את "הצירוף החזק של התוכן של SiriusXM, המיקום במכונית, ומוצרי פרימיום למנויים, יחד עם שירות הזרמת האודיו הגדול ביותר בארה"ב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים