עיתון לכל מיליארדר: מארק ולין בניוף רכשו את המגזין טיים ב-190 מ' ד'

היו''ר והמנכ''ל המשותף של Salesforce ואשתו רכשו את המגזין האייקוני תמורת 190 מיליון דולרים ● השניים מצטרפים לשורה של מיליארדרים אחרים שרכשו גופי תקשורת מובילים בהם ג'ף בזוס ולורן פאואל ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל משותף של Salesforce ואשתו לין רכשו את המגזין האייקוני טיים תמורת 190 מיליון דולרים. המגזין הופיע בראשונה במרץ 1923.

הבעלות על הטיים תעבור מידי קבוצת מרדית לבניוף, הנמנה בין ארבעת מייסדי ענקית ה-CRM בענן, כך נמסר אתמול (א').

קבוצת מרדית השלימה את רכישתו של המגזין לפני שמונה חודשים. הרכישה של בני הזוג בניוף צפויה להיסגר בתוך חודש ימים. השניים רוכשים את המגזין כבעלים פרטיים בלא קשר ל-Salesforce.

בני הזוג הוציאו הודעה לעיתונות בה נמסר כי אין בכוונתם להיות מעורבים בניהול פרטני ויומיומי של העיתון או בהחלטות מערכתיות-עיתונאיות וכי בכל הנושאים הללו תטפל ההנהלה הנוכחית של המגזין.

המגזין, כמו חלק ניכר מהעיתונות המודפסת, נמצא בשקיעה כלכלית עקב ירידה בהיקף הפרסום בענף העיתונות המודפסת,וירידה בכמות העותקים המודפסים הנמכרים.

טום הרטי, מנכ"ל ונשיא קבוצת מרדית, אמר בעקבות הרכישה כי "אנו שמחים שמצאנו כאלה בעלים פרטיים למכירת המותג. במשך יותר מתשעה עשורים טיים עומד בחזית סיפורם של רוב האירועים המשמעותיים והמשפיעים אשר עיצבו את השיח הגלובלי".

"משקיעים בחברה בעלת השפעה עצומה על העולם"

בחודש מרץ השנה העמידה קבוצת מרדית את המגזין למכירה. שלושת המתמודדים האחרים לרכישה היו פורצ'ן, Money וספורטס אילוסטרייטד. המגעים עימם, למרות הידיעה על הרכישה של בניוף, נמסר – נמשכים.

בראיון לוול סטריט ז'ורנל, בניוף אמר כי הוא ואשתו "משקיעים בחברה בעלת השפעה עצומה על העולם המהווה גם עסק חזק מאוד. זה מה שאנחנו מחפשים כאשר אנחנו משקיעים כמשפחה".
בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב בניוף עוד כי הוא ואשתו "מרגישים כבוד להוביל מותג אייקוני זה. כוחו של הטיים היה תמיד בדרך הייחודית שלו לספר סיפורים על אנשים ונושאים אשר משפיעים על כולנו ומחברים בינינו. המגזין הוא אוצר של ההיסטוריה והתרבות שלנו".

לבניוף בן ה-53 יש הון המוערך ביותר מ-6 מיליארד דולרים. הרכישה שלו מצטרפת למגמת רכישה של כלי תקשורת על ידי מיליארדרים נוספים, חלקם מעמק הסיליקון. בשנת 2013, ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, רכש את הוושינגטון פוסט ברבע מיליארד דולר. כמה ימים לאחר הרכישה של בזוס, איש העסקים ג'ון הנרי, בעל השליטה בקבוצות הספורט בוסטון רד סוקס וליברפול, רכש תמורת 70 מיליון דולר את העיתון בוסטון גלוב. כמו כן, בשנה שעברה קנתה לורן פאואל ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס המנוח, רכשה את השליטה במגזין אטלנטיק דרך הארגון שלה, אמרסון קולקטיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים