בכירים מסכמים את השנה: רז דרבי, מפעיל

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: רז דרבי, מנכ"ל מפעיל

רז דרבי, מנכ"ל מפעיל. צילום: יח"צ

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"הדפסות תלת ממד תופסות יותר ויותר מקום בתעשייה הישראלית והעולמית. בשנה האחרונה, תחום זה נחשב לחלק בלתי נפרד מעולמות עיצוב המוצר, תעשיית התעופה, הביטחון, מכוני המחקר והאקדמיה, הבריאות והסטארט-אפים. בין אם מדובר במדפסות תלת ממד שולחניות קטנות וקומפקטיות או תעשייתיות וגדולות, ארגונים מכל קצוות המשק אימצו אותן וראו בהן כלי חשוב להצלחה.

אחת הסיבות להשתלבות מואצת זו היא העובדה שהדפסה בתלת ממד עברה ממודל קונספטואלי, ממוקד אבות טיפוס, במסגרת תהליך הפיתוח, אל הייצור הפונקציונלי.

ראינו השנה שהמהפכה התעשייתית הרביעית מקבלת תנופה גם ממשרד הכלכלה, עם תכנית לאומית לייצור מתקדם בתעשייה ועבור המפעל החכם, במטרה לסייע בהגברת הפריון של התעשייה שלנו והיכולת התחרותית של מדינת ישראל. ואכן, התעשייה הישראלית, על כל גווניה, חותרת לאימוץ טכנולוגיות מגוונות, שמייעלות את רצפות הייצור ומביאות בקצה שרשרת האספקה ערך רב יותר למפעל וללקוח הקצה".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה הקרובה?
"בתשע"ט נראה יותר ויותר חברות שבוחנות את גבולות טכנולוגיית ההדפסה בתלת ממד, במטרה למנף את היכולות והביצועים של המוצרים שלהן. לצד העלייה בביקושים, אנחנו צפויים לראות את יצרניות ההדפסה בתלת ממד משיקות דגמים חדשים בטכנולוגיות מתקדמות, מהירים יותר, עם יותר תכונות ופיצ׳רים חדשים, במגוון רחב של חומרים ובשיתוף פעולה עם יצרניות החומרים והכימיה המובילות בעולם".

מיהו ארגון השנה בהיי-טק הישראלי?
"מפעיל רואה את צמצום הפער הדיגיטלי כמטרה חשובה לעין שיעור, ולכן לוקחת חלק בפרויקטים חברתיים וקהילתיים רבים שקמו בשנים האחרונות לטובת קידום החינוך בישראל. על כן, אני רוצה להצביע על קרן אתנה כעל ארגון השנה שלי, ובמיוחד להזכיר את פרויקט מחשב נייד לכל מורה, שמטרתו העצמת מורי ישראל, שיפור מעמדם וצמצום הפערים הדיגיטליים מול התלמידים. קרן אתנה שמה לה למטרה שעד 2020, כל מורה במדינת ישראל יצויד במחשב נייד, בשילוב הדרכה מקצועית של 120 שעות, שתקנה לו כלים להעצמתו כמורה מתקדם, מתוקשב ובעל כלים מקצועיים להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקידו ממקור ידע למנטור, מנחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים