בכירים מסכמים את השנה: ירון אלעד, אלרון

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: ירון אלעד, סמנכ"ל הכספים של אלרון

ירון אלעד, סמנכ"ל הכספים של אלרון. צילום: שי בן אפרים

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"המשך המגמה החיובית בענף, כפי שמתבטא הן בנתונים הכמותיים והן במספר האקזיטים, שכל כך חשובים על מנת להמשיך ולתמוך בתעשייה הזו. מדו"ח של IVC עולה כי היקף האקזיטים במחצית הראשונה של 2018 הגיע לכ-6.2 מיליארד דולר. הכוונה ה יא לעסקות הדגל שאירעו בשנה החולפת, דוגמת נוירודרם, קייט פארמה, אורבוטק, דאטורמה, NDS ומפרסומים אחרונים גם אקזיט ענק לקולורצ'יפ, ולכך שאנחנו עדים ללא מעט עסקות בהיקפים של עשרות ומאות מיליוני דולרים. הן משקפות מגמה של אימוץ טכנולוגיות על ידי גופים באופן אסטרטגי בשלבים מוקדמים יותר, כך שהחובה המוטלת על הסטארט-אפים הישראליים היא לצמוח במהירות האפשרית, בטרם יעלו על הרדאר.

גם בשנה החולפת, ההיי-טק הישראלי המשיך לייצר באופן שיטתי מובילות טכנולוגית, שתורמת לשגשוג הכלכלה הישראלית ומהווה מודל לחיקוי בעולם כולו. כולם מעוניינים לקחת נתח מההצלחה של ההיי-טק הישראלי ואנחנו רואים יותר ויותר משקיעים זרים שמחפשים טכנולוגיות בישראל, לצד גופים בינלאומיים שמקימים כאן מרכזי פיתוח. ניתן בפרוש לומר כי גם בשנה החולפת, ההיי-טק הישראלי היה קטר הצמיחה של המשק, וכולנו תקווה שימשיך להיות כזה גם בשנה החדשה".

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בשנה הקרובה?
"לצד מהפכות הבינה המלאכותית, הרובוטיקה והמכונות הלומדות, מתפתחת מגמה ברורה שממצבת את מפתחי התוכנה בקדמת הבמה הטכולוגית. מיקרוסופט, שרכשה את Github, פלטפורמת התכנות הגדולה ביותר בעולם, נתנה את החותמת לכך שקהילת המתכנתים היא הדבר המשמעותי ביותר בהיי-טק. הם אלה שיתנו את הטון ויקבעו איך העולם הטכנולוגי יעבוד. ההחלטה של מיקרוספט משקפת את האמונה בכוחם העולה של המפתחים ותמורת סכום של כ-7.5 מיליארד דולר, היא הבטיחה שהכוח של המפתחים יהיה אצלה. גם כך אנחנו עדים לצמיחה של תעשיית הכלים למפתחים וה-DevOps ועל הרקע הזה, תחום זה ימשוך בשנה הקרובה השקעות רבות ועניין רב".

מיהו איש השנה בהיי-טק הישראלי?
"בחרתי בשניים: האחד הוא ניר צוק, מייסד פאלו אלטו, שרכשה השנה את סקדו – חברת פורטפוליו של אלרון ביחד עם RDC, חברה בבעלות משותפת של אלרון ורפאל. החברה פיתחה טכנולוגיה בעולמות ה-Incident response והגנת משתמש הקצה.

משה חוגג, הבעלים החדש של בית"ר ירושלים. צילום: פלי הנמר

משה חוגג, הבעלים החדש של בית"ר ירושלים. צילום: פלי הנמר צילום: פלי הנמר

איש השנה השני שלי הוא משה חוגג. אני אוהב את השילוב של איש היי-טק שמעורב בניהול קבוצת כדורגל. כחובב כדורגל מושבע, אני רואה את היתרונות הממשיים הטמונים בשילוב של ניהול מעולמות ההיי-טק עם הכדורגל שלנו, שכל כך זקוק למנהלים בעלי חזון. מי ייתן שהוא יפרוץ את הדרך לכניסתם של בעלי קבוצות נוספים מעולם ההיי-טק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים