שנה טובה: לחיי שנת חדשנות טכנולוגית

שנת תשע"ח המסתיימת כעת המשיכה להביא עימה  חדשנות פורצת דרך עם שלל פיתוחים, המצאות, רעיונות ושכלולים שנועדו בראש ובראשונה להקל על חיינו ולשפרם ● מה מחכה לנו בשנה הבאה?

06/09/2018 17:11
שנה טובה. צילום: BigStock

עולם החדשנות סביבנו מתפצל לשניים: אלו שעומדים מאחוריו ואלו שלפניו. אלו שמפתחים, ממציאים, חוקרים, יוזמים והוגים ואלו שנהנים מפירות עבודתם לעיתים אפילו מבלי שידעו זאת, הלא הם רובנו. אם תרצו, העולם הזה מתחלק לספקי החדשנות ולצרכניה.

שנת תשע"ח המסתיימת כעת המשיכה להביא עימה  חדשנות פורצת דרך עם שלל פיתוחים, המצאות, רעיונות ושכלולים שנועדו בראש ובראשונה להקל על חיינו ולשפרם (אם כי יש גם מי שיחלוק על כך).

המציאות, כך נראה, עולה על כל דמיון והפיתוחים הופכים בלתי נתפסים  יותר ויותר לגבי אפשרויות התקדמות המדע והטכנולוגיה. מה שנראה כקוריוז בסרטים המיתולוגיים "בחזרה לעתיד" או ב"מסע בין כוכבים" הופך למציאות חיינו. לאן עוד אפשר להגיע? איך עוד אפשר לחדש? מה עוד לא המציאו?

אינסוף פיתוחים המבוססים על בינה מלאכותית, האינטרנט של הדברים, ביג דטה ומילים גדולות אחרות שהפכו שגורות בפינו כאן באנשים ומחשבים ובכלל זכו השנה לגדולות ולכותרות. כולם, כך נקווה, כאן כדי להקל על חיי היומיום שלנו ברגעים הקטנים או הגדולים שבהם (ואף להאריך אותם בצורה מכובדת). לפעמים זה נפלא, לפעמים גם קצת מפחיד.

האדם והטכנולוגיה כאילו היו גוף אחד

כך לדוגמה, עבור ישראל ישראלי, נאמר, נהג שמתזז עצמו בין ירושלים לתל אביב עם עיניים טרוטות מעייפות לצרכי פרנסה ומשפחה, עבדו השנה במרץ לא מעט חברות מובילות על פיתוח רכב אוטונומי; עבור מנהיגי העולם או מנהיגי חברות גדולות ומשפיעות, היו מי שהתעמקו בבניית רובוטים ומערכות מבוססות בינה מלאכותית וביג דטה כך שיוכלו לשקלל יתרונות וחסרונות על מנת לקבל את ההחלטות הטובות ביותר;.

עבור הדור הבא, תלמידי בתי ספר, מפותחים שלל תכניות ללימודי סייבר, פיתוח אפליקציות, מדעים ורובוטיקה שיוכלו להיות מיועדים אפילו כבר מגילאי הגן, ועבור כולנו יש המפתחים בתים חכמים שיעשו בשבילנו הכל אם  רק נבקש: החל מלהזמין לנו מאמזון אבקת כביסה למכונה ברגע שהיא נגמרת, דרך ויסות הטמפרטורה בבית כך שיהיה  נעים וקריר בימי הקיץ הלוהטים וכלה בדברים שעדיין אינם נתפסים לנו כאפשריים בכלל.

רק היום (ה') הזכרנו כאן בכתבתו של יוסי הטוני את דבר קיומו של פרויקט ניסיוני בשבדיה בו משתילים לאזרחים שבבים המשמשים כאמצעי זיהוי, תשלום וכמפתחות לדלתות הבית והמכונית. חיבור פיזי ממש ראשון מסוגו בין האדם והטכנולוגיה כאילו היו גוף אחד.

נותר רק לחכות לשנה הבאה ולראות מה מהפיתוחים והרעיונות יקרום ממש עור וגידים הלכה למעשה בעולם הריאלי ואיך באמת ישתנו חיינו, צרכני הפירות של אלו הפועלים בתחום.

נמשיך לעקוב (ולדווח) בציפייה לדבר הגדול והבלתי נתפס הבא.

מערכת אנשים ומחשבים מאחלת לקוראיה וקוראותיה שנה טובה ומתוקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים