מסתמן: ישראל והונג קונג יחתמו על הסכם בתחום הפינטק

שר האוצר, משה כחלון, ומקבילו מהונג קונג סיכמו לקדם חתימת הסכם שכזה ● לא ברור עדיין מה בדיוק ייכלל בו, אבל לדברי כחלון, "כאשר הקהילות העסקיות והטכנולוגיות שלהם ושלנו יתאחדו, הדבר ללא ספק יקרין על הנוף הטכנולוגי הגלובלי"

שרי האוצר של ישראל והונג קונג. צילום: דוברות משרד האוצר

פעילות הפינטק הישראלית עתידה לקבל בקרוב חיזוק בדמות הסכם שהממשלה צפויה לחתום עם המקבילה שלה בהונג קונג. שר האוצר, משה כחלון, ומנכ"ל המשרד, שי באב"ד, סיכמו על קידום הסכם שכזה בפגישה שקיימו היום (ד') עם שר האוצר של הונג קונג, ג'יימס לאו, והמזכיר הפיננסי שלה, פול צ'אנג.

הונג קונג היא אזור אוטונומי במידה רבה בתוך סין, שרשאי לחתום על הסכמים כאלה בנפרד מהמדינה האם. לאו וצ'אנג הגיעו לארץ בראש משלחת של 60 אנשי עסקים, במטרה להעמיק את היחסים הכלכליים בין הצדדים.

לא ברור במה בדיוק מדובר מתחת לכותרת של "הסכם פינטק בין הונג קונג לישראל", אולם השר כחלון אמר כי "כאשר הקהילות העסקיות והטכנולוגיות שלהם ושלנו יתאחדו, הדבר ללא ספק יקרין על הנוף הטכנולוגי הגלובלי. הונג קונג מצטרפת למדינות רבות בעולם שמכירות בישראל כמדינה מובילה בתחומי הבינה המלאכותית, הביו-רפואה, הביו-טכנולוגיה, אבטחת הסייבר והטכנולוגיה הפיננסית – פינטק".

כמו כן, הצדדים הסכימו על קידום חתימה על אמנה למניעת כפל מס ובחינת קיום פגישות סדירות בין הדרגים המקצועיים של משרדי האוצר הישראלי וההונג קונגי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים