בכירים מסכמים את השנה: יובל כהן, StageOne Ventures

ביקשנו מבכירים בהיי-טק הישראלי ובתעשיות נילוות להעריך את המגמות בענף בשנה האחרונה ובזו הקרובה, ולבחור את איש/ת השנה שלהם ● והפעם: יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בקרן הון-הסיכון StageOne Ventures

יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בקרן הון-הסיכון StageOne Ventures. צילום: דניאל בראון

מה היה הדבר הבולט ביותר בהיי-טק הישראלי בשנה האחרונה?
"הדבר הבולט ביותר היה עלייה בהשקעות בסקטור אל מול ירידה בהיקף ובמספר האקזיטים. הזמן לאקזיט מתארך, וזה נובע בעיקר מכך שהיזמים והמשקיעים בישראל מוכנים להתאזר בסבלנות ולבנות חברות משמעותיות לפני החתירה לאקזיט. בניגוד לעבר, יש מספר גדל והולך של חברות בהיי-טק הישראלי שמייצרות מאות מיליוני שקלים של מכירות בשנה. אם לפני כעשור, גופים בינלאומיים רכשו חברות ישראליות באקזיט ממוצע של עשרות מיליוני דולרים, בהתבסס על רעיון טכנולוגי מבריק ומכירות מועטות, הרי שבימינו צומחות בישראל חברות טכנולוגיה, שנרכשות לא רק בגין החזון הטכנולוגי שלהן, אלא גם על סמך ביצועים עסקיים מוצקים".

מה יהיה הדבר הבולט ביותר בשנה הקרובה?
"הדבר הבולט, להערכתי, יהיה המשך זרם ההשקעות בעולמות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה – שני תחומים בעלי פוטנציאל לשנות תעשיות שלמות מן היסוד. דוגמאות בולטות הן תעשיית הרכב ותעשיית הרפואה בכלל, עם דגש על הרפואה הדיגיטלית. יכולות המחשוב המתקדמות של ימינו מאפשרות להתמודד עם מספר עצום של נתונים בטווחי זמנים קצרים יחסית. תחום למידת המכונה יאפשר לייצר 'מחשבים לומדים חכמים יותר', באופן שמדמה יותר את מוח האדם".

מיהם אנשי השנה בהיי-טק הישראלי?
"יזמי דטורמה, שמעבר לאקזיט המדהים שביצעו השנה כאשר מכרו את החברה ל-Salesforce ביותר מ-800 מיליון דולר, הצליחו לבנות עוד לפני האקזיט חברה עם מוצר אטרקטיבי, שוק גדול ומכירות של מאות מיליוני שקלים. המהלך הזה מתיישב טוב עם המגמה בהיי-טק הישראלי של מכירת חברות בשלות יותר, שמייצרות הכנסות משמעותיות – כאמור, בניגוד לשנים הקודמות, שבהן חברות ישראליות נרכשו בסכומים נמוכים יותר בעיקר על בסיס הטכנולוגיה שאותה פיתחו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים