אמזון מסתבכת עם עובדיה הלהט"בים

לאחר שמספר כרזות גאווה שעוצבו על ידי עובדים הושחתו במטה שלה, ספגה אמזון ביקורת קשה מכמה חברי צוות, שהאשימו אותה, ובצדק, שלא הפגינה מספיק תמיכה בקהילה

שומרת על להט"בים. טינדר. אילוסטרציה: דולגצ'וב, BigStock

הכל החל כש-10 כרזות גאווה מיוחדות, שעוצבו על ידי עובדים החברה ושנועדו לעודד את ההכלה בה ולקדם אירועי להט"ב, הושחתו במעליות אמזון (Amazon) במשרדיה הראשיים בחודשיים האחרונים, כך דיווח CNBC על בסיס מה שנכתב בהודעות דוא"ל פנימיות שנצפו על ידיו.

כך למשל נחתכה האות T, המייצגת את המלה טרנסג'נדר, מהמושג LGBT, שמשמעותו להט"ב, ושהופיע באחת הכרזות. על כרזות אחרות הוסיפו אלמונים את הכיתוב "למה?".

עוסקת בהשחתת הכרזות ולא במסר שמאחוריה

אמזון החליפה את הכרזות שנהרסו, והציגה במיילים חיזוק למסר שנכלל במדיניות החברה בנוגע לוונדליזם: "פוסטרים הם רכוש של חברה", ציינה ההנהלה והוסיפה כי "השחתת כרזות היא הפרה של המדיניות של אמזון".

לפי הדיווחים בתקשורת, עובדי אמזון הלהט"בים כועסים על החברה בגלל התגובה הצוננת שלה וההתייחסות המאוד נמנעת שלה בכל הנוגע לעמדות הטרנספוביות וההומופוביות שמסמלים מעשי הוונדליזם בכרזות.

לפי הדיווחים, מעל 100 תגובות פורסמו בשבוע שעבר בשרשור המיילים הפנימי. רבים מהמגיבים חשו כי אמזון לא עמדה לצד עובדיה חברה הקהילה, והביעו את אכזבתם מהדברים. "התגובה הנכונה לפגיעה בפוסטרי גאווה בתפוצה נרחבת היא לא רק הזכרת המדיניות האוסרת השחתה, אלא גם הצגה מסיבית ורבת עוצמה של תמיכה בגאווה בצורות רבות", נכתב בדוא"ל אחד. "אני מכיר אנשים שבאופן אישי התקרבו מאוד לפרוש מאמזון כתוצאה מההשחתות האלו", כתב אחר. רבים הרגישו שהתגובה של אמזון הייתה "ארגונית" מדי.

לא מגינה על העובדים

העובדים טענו שמדיניות זו של החברה לא תעשה שום דבר בכדי לענות על המטרה של עצירת היחס המפלה כלפי להט"בים, ולא תתרום לכך שחברי הקהילה יחושו בטוחים במקום עבודתם ויוכלו לסמוך על אמזון שתגן עליהם ביעילות מפני שנאה ודעות קדומות. היו שקראו לאמזון להתקין מצלמות אבטחה במעלית, בכדי לתפוס את העבריינים ולהכניס מסר ברור יותר, שהתנהגות כדוגמת זו של משחית או משחיתי הכרזות היא חמורה ולא מקובלת.

"אמזון מאפשרת לעובדים ליצור כרזות משלהם בכדי לפרסם אירועים ברחבי הקמפוס שלנו", הגיבה חברת הטכנולוגיה בהצהרה ל-CNBC. "כשנודע לנו שכמה כרזות שחגגו גאווה הושחתו, עבדנו מהר עם העובדים שיצרו אותן בכדי להחליפן, ופרסמנו כרזות חדשות בכדי להדגיש את המדיניות שלנו שאסור לשנות את הכרזות, ומאז לא היו תקריות אחרות שדווחו", הבטיחה הענקית בהצהרה באופן די מתנער ופושר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים