סרינה וויליאמס עשויה לגרוף מיליונים גם בהיי-טק

כוכבת הטניס המפורסמת עתידה להרוויח כסף רב גם מזירת הטכנולוגית, ולא רק מזו הספורטיבית, כתוצאה מההנפקה הציבורית הראשונה של SVMK - חברת האם של SurveyMonkey, המציעה למשתמשיה סקרי אונליין בהרכבה עצמית

סרינה וויליאמס. העיניים נשואות גם לרווחי היי-טק? צילום: BigStock

חברת SVMK, שהיא חברת האם של תוכנת יצירת הסקרים SurveyMonkey, מתכוונת לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה ראשונה שלה לציבור, כך על פי הודעת רישום שהוגשה ל-SEC. אחת מבעלות האופציות בחברה, ומי שיושבת בדירקטוריון שלה, היא הטניסאית הסטארית סרינה וויליאמס, שעשויה לגרוף מיליונים כתוצאה מההנפקה.

SVMK מפעילה שירות אונליין המאפשר ליחידים ולעסקים ליצור ולנהל מחקרי שוק וסקרים ולהפיק מהם דרך שירותיה נתונים נלווים. החברה הפועלת מקליפורניה, ארה"ב,סקרים נוסדה בשנת 1999 במטרה לספק למשתמשים דרך להבין טוב יותר את הלקוחות שלהם. ההנפקה המתכוננת עשויה להכניס עוד כמה דולרים לכיסים התפוחים בלאו הכי, ולא מכדורי טניס, של סרינה וויליאמס. SVMK הגישה, כאמור, ביום ד' את בקשת ההנפקה לציבור, אך לא אמרה לעת עתה כמה מניות תמכור או את המחיר שבו היא תציע אותן.

וויליאמס, שמן הסתם עיסוקה המרכזי היה ונשאר טניס, הרוויחה יותר מ-84 מיליון דולר עקב ריבוי הזכיות במהלך הקריירה המצליחה שלה, היא דירקטורית בחברה ומחזיק בכ-210,000 אופציות ועוד 35,000 מניות חסומות. SVMK העניקה לוויליאמס את האופציות בשנה שעברה, כאשר זו הצטרפה לדירקטוריון שלה, ואת המניות החסומות, שזמן ההבשלה שלהן הוא ארבע שנים, קיבלה הטניסאית מוקדם יותר החודש. החברה צופה כי כ-3,499 ממניות אלו ימומשו במלואן במועד ההנפקה.

SVMK רכשה בשנה שעברה כ-12 אלף מניות ממשקיעים בסכום של 12.21 דולרים למניה. לפי המחיר הזה, שווי המניות שבידי וויליאמס עשוי לעמוד על 427 אלף דולרים, אך הציפיות בחברה הן שמחיר המניה יהיה גבוה יותר. אם אכן כך יהיה – אחזקותיה של וויליאמס ב-SVMK עשויות להיות מכניסות במיוחד.

יצוין כי שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק (Facebook) ואושיה נחשבת בקהילה הטכנולוגית בארה"ב, המשמשת גם היא כדירקטורית ב-SurveyMonkey, הודיעה במסמך הרגולציה כי היא מתכננת לתרום את מניותיה בחברת הסקרים המקוונת לקרן הצדקה שלה. סנדברג מחזיקה בכ-10% מערך מהחברה, שבעלה המנוח, דיוויד גולדברג, שימש כמנכ"לה משנת 2009 ועד מותו בשנת 2015.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים