מי יהיו המצטיינים של 2018?

אנשים ומחשבים תקיים ברבעון הבא שלוש תחרויות שנועדו להכתיר את המצטיינים בענף – המנמ"רים, מנהלי הדיגיטל וכמובן IT Awards ● הזוכים עדיין לא נבחרו, אבל מה שבטוח הוא שיהיה מעניין

ההצטיינות במרכז. צילום אילוסטרציה: Wittayayut, BigStock

שיא החופשות בעיצומו, בימי קיץ אלה ולקראת עונת החגים הבאה עלינו לטובה. מיד אחרי החגים ניכנס כולנו לרבעון הרביעי – הישורת האחרונה של השנה, שבה עוסקים בסיכומה ובהיערכות לשנה הבאה. גם אנחנו, באנשים ומחשבים, נערכים ל-"אחרי החגים" עם שלוש תחרויות מצטיינים, שהפכו לחלק מהמסורת של ההיי-טק. מאז שהם החלו, המיזמים הללו נועדו לעודד את המצוינות בקהילה.

אילו תחרויות צפויות עד סוף השנה? התחרות המרכזית והוותיקה ביותר היא IT Awards. התחרות מכתירה מדי שנה כמה עשרות ארגונים שהוכיחו הצטיינות ויזמות, שהביאו לפרויקטים שתרמו לליבה העסקית של הארגון בהכנסות, רווחים, הגדלת מספר הלקוחות החיצוניים, שיפור השירות ללקוחות הפנימיים והתייעלות פנים ארגונית.

הקטגוריות של התחרות, כפי שנקבעו על ידי צוות של שופטים מקצועיים ובלתי תלויים, כוללות תחומים כמו טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות, ניתוח נתונים, אנליטיקה ובינה מלאכותית. קטגוריה נוספת היא בתחום יישומי הענן, כשהשנה יחפש חבר השופטים יישומים בעלי משמעות ואף קריטיים, ששינו את פני הארגון בזכות הענן. לא נפקד מקומו של הסייבר, שממשיך לאתגר את המנמ"רים, את הספקיות ואת שאר הארגונים. כמו כן, התחרות תיתן השנה במה לסטארט-אפים שמציעים פתרונות לשוק הארגוני, ופרסים מיוחדים לדור העתיד של המדענים ואנשי המחשוב.

תחרות נוספת היא הכתרת המנמ"רים המצטיינים. כאן מתבקשים המנמ"רים וסמנכ"לי מערכות המידע בארגונים להוכיח מצוינות אישית בניהול, בהובלת תהליכים ובהבאת חדשנות לארגון. המצטיינים נבחרים על ידי ועדת שופטים בראשות פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

התחרות השלישית תכתיר את מנהלי הדיגיטל המצטיינים. אנחנו בעיצומה של המהפכה הדיגיטלית והשנה ארגונים רבים ביצעו קפיצת מדרגה בתחום זה. כחלק מפעילות פורום מובילי הדיגיטל של אנשים ומחשבים, מתקיימת תחרות שבה יוענק אות הערכה למנהלים שהובילו פעילות דיגיטלית יוצאת דופן בארגונים, ויישמו פתרונות מתקדמים לטובת השגת היעדים העסקיים של הארגון. התחרות כבר החלה, רבים בתעשייה כבר הגישו את מועמדותם ו-ועדת האיתור, בראשותו של אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, אמורה להתכנס בתחילת החודש הבא כדי למיין את המועמדים ולראיינם.

ממד חזק יותר של מצוינות

אין ספק שהמצוינות, שהייתה מאז ומתמיד אבן יסוד בפעילות ה-IT בשוק הארגוני, מקבלת בשנים האחרונות ממד חזק יותר. הסיבה לכך היא השינויים הטכנולוגיים, שמאיצים את הארגונים לממש אסטרטגיה דיגיטלית, משום שהם מבינים שזו הדרך היחידה שבה הם יכולים לשרוד בתחרות הקשה.

כבכל שנה, הבחירה במצטיינים היא מלאכה קשה, שהשופטים השונים מתקשים להחליט בה, ומגיעים להחלטה לאחר דיונים קדחתניים. ברוח המסורת, כל התחרויות מתנהלות בצורה שקופה וברורה, כשהמסר הוא שעצם ההשתתפות בתחרות מהווה סמל למצוינות.

על אף שכל התחרויות מיועדות לכאורה למשתמשים, הרי שהן מהוות אתגר גם לחברות הספקיות. אין תודת הכרה טובה יותר והוכחה להצלחה גדולה יותר מאשר כשפרויקט בארגון מסוים מקבל אות הצטיינות. האות הזה למעשה ניתן גם לשותפים האסטרטגיים של הפרויקט – החברה הספקית. שהרי ללא שותפות אמת בין הספק ללקוח, לא רק שלא תהיה מצוינות, אלא גם קיומו של הפרויקט מוטל בספק.

השורה התחתונה: עונת התחרויות החלה. אתם מוזמנים להיערך, להירשם ולעקוב, על מנת לגלות מיהם מצטייני 2018 בענף ה-IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים