החדש של אסוס: המחשב הנייד הדק מסוגו הוא גם יפה

"אם צריך להסתפק במילה אחת כדי לתאר את העיצוב של UX391UA אז המילה הנבחרת היא 'נהדר'. הוא פשוט נראה נפלא" ● צבי קצבורג בחן מקרוב את היכולות והמראה של Asus ZenBook S UX391UA והתרשם לטובה

ZenBook S UX391UA. צילום: יח"צ

רבים מהצעירים של ימינו נולדו לעידן בו טלפון חכם הוא הדבר הראשון שקונים ומחזיקים ביד. זה קורה בדרך כלל עוד לפני שבכלל רואים מחשב נייד בסביבה. עם זאת, הגלגל של תחרויות היופי, שלפעמים נערכות בין הטלפונים, הומצא לפני שנות דור במונחים של שוק המחשוב באופן כללי.

עוד לפני שבוואן פלוס הקדישו פוסטים מיוחדים כדי לספר על טלפון במהדורה מוגבלת עם גב בצבע אדום; עוד לפני ששיאומי הציגה טלפון בעיצוב מיוחד ששואב את השראתו מהמוזיאון הבריטי לאומניות; ועוד לפני שבשוק הטלפונים התחוללה למשך זמן מה תחרות אימים לגבי זהות החברה שתשיק את הטלפון הכי דקיק שאפשר – עוד הרבה לפני כל זה – יצרניות המחשבים הניידים הקדישו לא מעט מחשבה וזמן לדרכים בהם אפשר לקשט, לעטר וגם לקצץ בעובי ובמשקל של המחשבים הניידים.

זה קרה ברגע שהמחשב הנייד הפך לאירוע צרכני ולא רק מכשיר לשימוש עסקי, וזה קרה פחות או יותר ברגע שה-WiFi חדר בעוז, ששו ושמחה לחיינו. זה בא ליד ביטוי בעיצובי צבע מיוחדים, מהדורות מיוחדות שעוצבו בידי אמנים, בחיבור למותגים ידועים כמו למברוגיני וזה הוביל בסופו של דבר למחשבי האולטרה-בוק הדקיקים שבהמשך גם הפכו למחשבי 2-ב-1 הפיכים ומתנתקים.

אבל כנראה שאף מחשב עם מסך בגודל 13.3 אינץ' ועם מקלדת פיזית מלאה לא הצליח להגיע לדקיקות שמציעה אסוס במחשב היחסית חדש שלה ZenBook S UX391UA. עוביו המרבי עומד על 12.9 מ"מ בלבד. הוסיפו לזה משקל של קצת פחות מקילוגרם בודד ועיצוב שגורם לו לבלוט היטב בין כל המחשבים מסביב ותבינו שעוד לפני שבכלל מדליקים אותו, מיד כשמוציאים אותו מהקופסה הוא מעורר חשק להשתמש בו. בסופו של דבר, חוויית שימוש היא אחד הדברים החשובים ביותר גם בעולם העסקי – כי אם אפשר לעבוד עם תוספת של וואוו ועם הרגשה ייחודית מבלי להקריב נוחות עבודה ועוצמה, אז למה לא?

אם צריך להסתפק במילה אחת כדי לתאר את העיצוב של UX391UA אז המילה הנבחרת היא 'נהדר'. הוא פשוט נראה נפלא. הצבע השולט הוא אמנם אפור, אבל שילוב של נגיעות בצבע זהב בלוגו, בקצוות ועל המקשים הופך את המראה ליוקרתי אם כי מעט מאופק או לפחות רחוק מלהיות צעקני.

אחד הדברים המעניינים במחשב זו הדרך בה המקלדת מתרוממת

אבל זה לא רק שילוב הצבעים. אחד הדברים המעניינים במחשב זו הדרך בה המקלדת מתרוממת מעלה בעת שפותחים את המכסה כך שהחלק התחתון של המסך הופך למעין רגלית. כך נוצרת זווית שנוחה להקלדה וגם נוצרת מתחת לגוף מנהרת אוויר שמאפשרת לקרר את המחשב גם מלמטה – ומי שנחשף לתופעת השולחן החם לאחר שמרימים ממנו מחשב נייד, יודע בדיוק על מה מדובר. במהלך הזה נחשפות גם מאחור יציאות מערכת האוורור של המחשב שמוסתרות מהעין כל עוד המכסה סגור. זה אולי לא ייחודי למחשב המסוים הזה, אבל זה בהחלט מוסיף לעיצוב הכולל שלו.

12.9 מ"מ- כמה זה דק? כשמסתכלים מהצד מבינים בדיוק כמה זה דק. UX391UA מגיע עם יציאות USB Type-C בלבד. שלוש כאלה והפעם ה-'בלבד' קצת רועם. גם הספק מתחבר למחשב באמצעות חיבור Type-C מה שאומר שאפשר לחבר אותו לכל אחד משלוש היציאות.

העובי של המחשב, במקום הכי עבה שלו, הוא ממש מעט יותר ממה שנדרש לגודל של היציאות הקטנטנות הללו. למעשה, כדי להבטיח זאת החליטו אנשי אסוס להעביר את יציאת האוזניות/מיקרופון לקצה התחתון הימני של המסך. רעיון לא רע בכלל.

באסוס ציידו את ZenBook S UX391UA במעבד ממשפחת מעבדי ה-U של מעבדי ה-Kaby Lake ב-TDP נמוך של 15 וואט. הבחירה במחשב המסוים שהגיע לבדיקה הייתה Core i7-8550U מדובר במעבד ארבע ליבות עם תמיכה בעבודה בריבוי נימים, עם מהירות בסיסית קצת נמוכה של 1.8 גיגה-הרץ אבל עם מהירות מרבית לליבה אחת של 4 גיגה-הרץ. הוא מגיע עם שבב גרפי מובנה ובמקרה שלו מדובר ב-UHD Graphics 620.

16 גיגה-בייט זיכרון RAM

המחשב מגיע עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM ועם כרטיס SSD לאחסון של סמסונג (Samsung) בנפח נאה של 1 טרה-בייט. מעבר לכך מצויד המחשב במצלמת רשת באיכות HD, מציע תמיכה בקישוריות אלחוטית בתקן 802.11ac בערוץ כפול ובבלוטות’ 4.2, והוא גם מציע רמקולי סטריאו שקיבלו רישוי מ-Harman Kardon ומביאים טכנולוגיה שאסוס מכנה SonicMaster. לפי החברה, טכנולוגיה זו מספקת קול היקפי איכותי. העוצמה של הרמקולים עצמם סבירה והקול, גם בעוצמה הגבוהה ביותר, נקי מרעשים אולם יחד עם זאת גם לא מציע יותר מדי בס.

המחשב אופן מפתיע מציע נוחות עבודה עם מקלדת שמפתיעה לטובה למרות הדקיקות של השלד. מקלדת זו כוללת את כפתור ההפעלה/כיבוי וגם כפתור ייחודי לקביעת מצב העבודה של מקשי הפונקציה. במשטח השליטה ממוקם חיישן טביעות אצבע שעובד במדויק ובמהירות, ולמרות שהמשטח אינו גדול במיוחד הוא נוח לעבודה – אם כי לא ממש ברור היכן ממוקם 'האמצע' שלו שמבדיל בין לחיצת עכבר ימנית לשמאלית.

הבעיה היחידה באמת של המחשב הזה הוא שהגוף הדקיק גרם לכך שכנראה הסוללה שבפנים לא ממש גדולה, בעדינות. נפח עבודה שלה הוא 50 וואט/שעה ולפי החברה היא אמורה להספיק לזמן עבודה שיכול להגיע עד 13.5 שעות. במבחנים המספר הזה היה רחוק  – בהרצה רציפה הוא הגיע רק לכשלוש וחצי שעות, מהזמנים החלשים במבחנים הללו לאחרונה. זה לא אומר שהוא לא יספיק ליום עבודה תקני, זה אומר אבל שאולי הוא לא ממש יספיק למסעות ארוכים.

כך אם אינכם נוסעים למרחקים ארוכים ורוצים מחשב שגם ייראה טוב ובסך הכל מציע ביצועים טובים – ZenBook S UX391UA של אסוס הוא יותר ממחשב נחמד. המחיר שלו עומד כיום על כ-7,000 שקלים, בדומה למחירם של מחשבי יוקרה אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים