תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » אילו חברות טכנולוגיה יצרו את הערך הכי גבוה לבעלי המניות?
ובמקום הראשון... צילום אילוסטרציה: Elnur, BigStock

אילו חברות טכנולוגיה יצרו את הערך הכי גבוה לבעלי המניות?

תחום הטכנולוגיה וההיי-טק שולט כמעט ללא עוררין בדו"ח החברות יוצרות הערך של BCG, ומגיע למקום גבוה ברשימת התחומים ● מה אומר הדו"ח? ואיזו חברת ענק מופיעה השנה בפעם הראשונה?

מאת 29 ביולי 2018, 16:51 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

אין ספק שטרנספורמציה דיגיטלית יוצרת ערך רב לחברות ותחומים שונים. נכון שמדובר בטכנולוגיה, אבל שינוי תרבותי בחברות נדרש לא פחות

חברת הייעוץ האסטרטגי בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) פרסמה לפני כמה ימים את דירוג החברות יוצרות הערך (Value Creators) שלה, על בסיס התשואה הכוללת לבעלי המניות (TSR). זהו הדו"ח ה-20 ברציפות שהחברה מפרסמת.

מדד הערך הוא אחד הנתונים היותר משמעותיים ומהווה את השורה התחתונה הקובעת, שמראה למשקיעים האם ההשקעה במנייה זו או אחרת הייתה כדאית במהלך השנה האחרונה או לא. אמנם, הדו"ח סוקר חברות בכל מגזרי המשק, אבל השנה ניתן לראות שחברות הטכנולוגיה והמדיה מובילות בדירוג עשרת הגדולות. על בסיס ה-TSR הממוצע שלהן במהלך חמש השנים בין 2013 עד 2017, הן תופסות תשעה מתוך עשרת המקומות הראשונים ו-13 מתוך 20 הראשונים. לשם השוואה, חברות בתחום התעופה והחלל וחברות בתחום שירותי הבריאות תופסות יחד חמישה מתוך 20 המקומות הראשונים בדירוג.

עשרה יוצרי הערך המובילים סיפקו בשנים הנסקרות תשואה ממוצעת כוללת לבעלי המניות של 49%, בטווח של 35% עד 76%. מדובר בביצועים מרשימים, בהתחשב בכך שברשימה הנוכחית יש פחות מהפכים מאשר בשנים קודמות, כולל 2017, בה ה-TSR הממוצע היה 41% עם טווח של בין 30% ל-66%. לשם השוואה, ה-TSR החציוני של יותר מ-2,400 החברות במסד הנתונים של BCG היה 15.6%.

אז מי ברשימה השנה?

Nvidia, יצרנית ערכות שבבים לעיבוד גרפי, כרטיסי מסך ושבבים לטלפונים חכמים, מדורגת במקום הראשון, עם TSR של 76.1% בחמש השנים האחרונות. במקום השני ניצבת נטפליקס, ענקית שירותי הסטרימינג, עם 70.7%, ושלישית נמצאת ברודקום, מפתחת מוליכים למחצה ומעגלים לשוק תקשורת המחשבים, עם 54.6%. למקום הרביעי הגיעה Tecnet holdings ובמקום החמישי נמצאת פייסבוק, עם הופעת בכורה ברשימה. חברות נוספות בין 10 הראשונות – כמעט כולן מתחום הטכנולוגיה – הן סוני במקום השישי, יצרנית החיישנים Keyence בשביעי, אמזון בשמיני ואדובי תשיעית. במקום ה-10 ניצבת חברת אופנה מהמזרח – Keychow.

בין המותגים האחרים בתחום ההיי-טק, שמדורגים נמוך יותר, נמצאים טקסס אינסטרומנטס במקום ה-20, מיקרוסופט ב-26 וגוגל ב-37.

עורכי הדירוג מציינים כי תחום הטכנולוגיה זינק השנה למקום השלישי ביצירת ערך, מהמקום ה-14 לפני שנה. לעובדה זו יש משמעות רחבה הרבה יותר מהערך של המידע עבור המשקיעים. היא מלמדת עד כמה תחום הטכנולוגיה תופס תאוצה בכלכלה העולמית, לפני תחומים חמים באופן מסורתי כמו המד-טק, שנמצא במקום החמישי מבין כל המגזרים המסוקרים.

איך החברות עושות זאת?

ב-BCG מצביעים על נקודה מעניינת נוספת: השאלה, הם כותבים, אינה רק אילו חברות ותעשיות גוברות בביצועי הערך שלהן על האחרות, אלא איך בדיוק הן עושות זאת.

אם רוצים להסתכל על הדירוג הזה בעין אחרת, הרי שיש לנו פה הוכחה שתחום הטכנולוגיה משנה ומשבש את מפת הערך שיוצרות חברות, כשחברות מסורתיות, שהיו בצמרת בעבר, פינו את מקומן לחברות מוטות היי-טק ודיגיטל. דוגמה לכך היא תחום התיירות, שהדומיננטיות של הטכנולוגיה בו גרמה לשינויים דרמטיים בענף זה.

חברות הפרמצבטיקה הגדולות, שהיו התעשייה יוצרת הערך מספר אחת רק לפני מספר שנים, יצאו לגמרי מרשימת 20 התעשיות המובילות ומדורגות השנה במקום ה-22. זאת, בעוד החברות הפרמצבטיקה בעלות השווי הבינוני תופסות את המקום הראשון. בדרך כלל אלה הן חברות בעלות אופי טכנולוגי, גמישות וזריזות יותר מהענקיות המסורבלות.

השורה התחתונה: אין ספק שטרנספורמציה דיגיטלית יוצרת ערך רב לחברות ותחומים שונים. נכון שמדובר בטכנולוגיה, אבל שינוי תרבותי בחברות נדרש לא פחות.

אילו חברות טכנולוגיה יצרו את הערך הכי גבוה לבעלי המניות? Reviewed by on . חברת הייעוץ האסטרטגי בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) פרסמה לפני כמה ימים את דירוג החברות יוצרות הערך (Value Creators) שלה, על בסיס התשואה הכוללת לבעלי המניות (TSR). חברת הייעוץ האסטרטגי בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG) פרסמה לפני כמה ימים את דירוג החברות יוצרות הערך (Value Creators) שלה, על בסיס התשואה הכוללת לבעלי המניות (TSR). Rating: 0

הגיבו