בניינים של AT&T משמשים מרכזי ריגול מהותיים של ה-NSA

הסוכנות לביטחון לאומי האמריקנית זכתה בשיתוף פעולה הדוק ולאורך שנים מצד חברת התקשורת הענקית, שאירחה ב-8 ממתקני הדטה שהיא מפעילה במדינה את מרכזי הריגול שלה, כך על פי דיווח של אתר החדשות The Intercept

AT&T

אתר החדשות The Intercept חשף שמונה בניינים של ענקית התקשורת האמריקנית AT&T המשמשים לצורך מרכזים שמהם מנהלת הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA, את המעקב והציתות באינטרנט. לפי הדיווח, שניים מהמתקנים שוכנים בקליפורניה, אחד בוושינגטון ואחר בוושינגטון די.סי, ואחד נוסף בכל אחת מהמדינות ניו יורק, טקסס, אילינוי וג'ורג'יה.

לדברי האתר, אזרחים יכולים לעבור על יד אחד מבנייני AT&T הללו מבלי שיהיה להם מושג שהם משמשים למעשה כ"מרכזיים ליוזמת ריגול של NSA, אשר עוקבת במשך שנים אחרי מיליארדי הודעות דוא"ל, שיחות טלפון וצ'אטים מקוונים העוברים ברחבי ארצות הברית".

אתר החדשות The Intercept הושק בפברואר 2014 בידי First Look Media, תאגיד חדשות שהקים מייסד eBay, פייר אומידיאר, והוא משמש כפלטפורמה לדיווח של מסמכים שמפרסם חושף השחיתויות אדוארד סנואודן – עובד קבלן לשעבר בארגון הביון שחשף בדיעבד רבים מסודותיו, שנמצא כיום במקלט מדיני ברוסיה, כמו גם, לפי הגדרתו, "ליצירת עיתונות לוחמת ואופוזיציונית במגוון רווח של נושאים".

תכניות מעקב שמתנהלות כעת

גוף התקשורת הלוחמני הסביר אודות תכניות מעקב חסויות של סוכנות הריגול האמריקנית – שלהם ניתנו שמות קוד כמו SAGUARO – שככל הנראה מתקיימות כיום בשמונה מתקני AT&T שפורטו. נוסף על כך, המאמר ציין "תזכיר סודי ביותר של ה-NSA", ש"לא נחשף קודם לכן". לפי הפרסום, התזכיר "הסביר כי הסוכנות אוספת מאסה של מסרים של אנשים אם אחד מהם נמצא כמכיל "סלקטור" (selector) – כמו כתובת דוא"ל או מספר טלפון – שמופיע ברשימת יעדים".

"דוגמה לכך היא כאשר משתמש בשירות דואר אינטרנטי ניגש לתיבת הדואר הנכנס שלו; אם תיבת הדואר הנכנס מכילה הודעת אימייל אחת שבה נמצא בורר של משימות הסוכנות, NSA תרכוש עותק של תיבת הדואר הנכנס כולה, ולא רק את הודעת האימייל הפרטית שמכילה את בורר המשימה", נאמר בתזכיר.

הפרסום מגלה כי שמונה מתקני הנתונים האמריקנים של AT&T נחשבים כאתרים בעלי ערך גבוה ל-NSA, בזכות כך שהם מספקים לסוכנות "עמוד השדרה" ישיר וגישה לנתונים גולמיים שעוברים בהם, כולל הודעות דוא"ל, פרטי גלישה באינטרנט, פרסומים במדיה החברתית, וכל צורה אחרת של פעילות מקוונת לא מוצפנת.

לפי הפרסום, ה-NSA משתמשת באינטרנט של שמונה הרכזות בעבור פעולת מעקב בשם FAIRVIEW, תוכנית מעקב שכבר דווח עליה בעבר על ידי הניו יורק טיימס (The New York Times). לפי טענות הכתבה, התוכנית, שהחלה כבר ב-1985, "כרוכה בהתקשרות לכבלי תקשורת בינלאומיים, לנתבים ולמתגים", ופועלת רק בתיאום ישירות עם AT&T ולא עם שאר המפעילים הניידים הגדולים בארה"ב.

על אף שדוברים מטעם AT&T ו-NSA לא אישרו את השימוש ב-8 המיקומים הללו, שבדרך כלל מנתבים את תעבורת הנתונים של חברת הטלקום, עובדי AT&T לשעבר אישרו את הפרסום. יצוין כי AT&T מתייחסת לאתרים אלו כאל "קומפלקס לשירותי Node Routing".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים