אובר לא מתכוונת לוותר על לונדון

חברת שיתופי ההסעות האמריקנית רוצה להמשיך לפעול בעיר האירופית החשובה ביותר מבחינתה, וכעת הגיע רגע האמת בערעור שהגישה לבית המשפט על ההחלטה לשלול את רישיונה בבירת אנגליה, שבמסגרתו תנסה להוכיח כי היא "כשירה וראויה" למשימה

אובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

המשפט שבמסגרתו מערערת חברת אובר (Uber) על ההחלטה שלא לחדש את רישיונה בלונדון יחל היום (ב') בממלכה המאוחדת.

בית המשפט יתבקש לקבוע האם חברת שיתופי ההסעות האמריקנית "כשירה וראויה" להחזיק ברישיון מפעיל בבירת אנגליה. לאחר שהבקשה לרישיון של חמש שנים נדחתה בשנה שעברה, אובר מבקשת כעת רישיון ל-18 חודשים בלבד, שבמהלכם היא מעוניינת להוכיח לרשויות כי עברה שינוי לטובה.

רשות התחבורה של לונדון, ה-TfL (ר"ת Transport for London) – גוף האחראי על הרכבות התחתיות, האוטובוסים והמוניות בעיר – הודיעה לאובר בחודש ספטמבר 2017 שלא תחדש את הרישיון שלה, בשל חששות לגבי בטיחות הציבור וביטחון. הגוף הרגולטורי הזכיר את כשלי החברה בגישתה לדיווח לרשויות אודות עבירות פליליות חמורות, וכן תלה את האשם לפסילה באופן שבו ביצעה אובר, או יותר נכון לא ביצעה, בדיקות פליליות ובדיקות רקע על נהגיה, כמו גם את הדרך הלא הוגנת שבה התקבלו האישורים הרפואיים לכשירות הנהגים. החששות של TfL כללו גם את נושא השימוש בתוכנה בשם Greyball, שסייעה לנהגי החברה לכאורה, להתחמק מאנשי אכיפת החוק.

מנכ"ל אובר בריטניה, טום אלביג', שייתן עדות בבית המשפט, אמר במאי: "אני יודע שעשינו דברים באופן לא נכון ושיש לנו עוד עבודה לעשות. אני מבטיח ללונדון שנמשיך לשמוע ולהשתפר, בעוד שאובר מתקדמת בכיוון החדש".

אובר: "השתנינו – תנו לנו להוכיח זאת"

הדיון יתקיים בבית משפט השלום וסטמינסטר (Westminster Magistrates’ Court), והוא צפוי להימשך מספר ימים. לדברי אובר, בחודשים האחרונים היא ביצעה שינויים משמעותיים בעסקיה, כולל שינויים בהנהגתה, שכללו בין השאר מינוי שלושה מנהלים עצמאיים למועצות המנהלים שלה.

עוד ציינה החברה כי שינתה את היישום שלה – המאפשר למשתמשים להזמין הסעות באמצעות הסמארטפונים שלהם, ואשר זמין ביותר מ-40 ערים ברחבי בריטניה – כך שכל נהג בשירות יהיה מורשה על ידי ה-TfL. לדברי אובר, 3.6 מיליון נוסעים משתמשים באופן קבוע באפליקציה שלה ברחבי לונדון, והיא מפעילה 45 אלף נהגים בעיר.

החברה הצליחה לפעול כרגיל במהלך תהליך הערעור, ואם זה יידחה לבסוף תוכל החברה להמשיך ולפנות הלאה, לערכאות גבוהות יותר, כך שהפסקה מלאה של שירותיה בעיר לא צפויה ממש בקרוב.

יצויין כי במקביל להפסקת הרישיון בלונדון בספטמבר, ה-TfL גם שלל את רישיון החברה לפעול בברייטון ויורק, ומנגד זיכה אותה ברישיונות חדשים להפעלת שירותיה בלסטר, שפילד, נוטינגהם וקיימברידג'.

המאמץ שלא לאבד את הרישיון לפעול בלונדון היווה את אחד האתגרים הגדולים הראשונים שבהם עסק המנכ"ל של אובר, דרה קוסרשאהי, החל מכניסתו לתפקידו בחודש אוגוסט אשתקד.

במייל ששלח קוסרשאהי לעובדים מיד לאחר תחילת עבודתו בחברה כתב המנכ"ל כי לדעתו ההחלטה בלונדון אינה הוגנת, אך ציין ש-"האמת היא שיש מחיר גבוה למוניטין רע". הוא הוסיף וטען כי "קריטי שנפעל ביושר בכל דבר שאנחנו עושים, ונלמד כיצד להיות פרטנרים טובים יותר לכל עיר שבה אנחנו פועלים".

מיד לאחר ההחלטה של ה-TfL צייץ קוסרשאהי בחשבון הטוויטר (Twitter) שלו וכתב כי אובר "רחוקה מלהיות מושלמת", אבל דחק בגוף התחבורה הלונדוני: "בבקשה עבדו איתנו בכדי לתקן את המצב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים