"הטכנולוגיה צריכה לאפשר לארגונים לעשות עסקים חדשים"

"הדרישות כיום באות לענות על צרכים עסקיים מיידים של שארגון, הרוצה לממש רעיון עסקי שלו מחר בבוקר, ולא להיכנס לפרויקט ארוך שיעלה כסף רב", אמר עמי גולדברג, מנהל תחום סאפ דיגיטל בנס

עמי גולדברג, מנהל תחום סאפ דיגיטל בנס. צילום: יח"צ

"הלקוחות הארגוניים מחפשים כיום דרכים חדשות ויעילות יותר לעשות תהליכים ופעילויות עסקיות אותם עושים כשגרת עבודה היום ובעבר. בנוסף, הארגונים כבר לא רוצים לעשות רק את הביזנס הקיים יותר מהיר ומתוחכם אלא לעשות עסקים חדשים, שלא היו קיימים בעבר", כך אמר עמי גולדברג, מנהל תחום סאפ דיגיטל בנס (Ness).

נס ערכה באחרונה מפגש לקוחות שדן באתגרים היומיומיים שכל מקבל החלטות בארגון מתמודד עימן – תרבות של חדשנות, יעילות ואפקטיביות, מהירות וקיצור טווחי הגעה לשוק, חווית לקוח, חווית עובד, התמודדות עם רגולציה ועוד. המפגש הציע פתרונות אפשריים מתודולוגיים וטכנולוגיים שפלטפורמת סאפ מציעה כמענה לצרכים אלה.

"עיקר השיח כיום נוגע לשתי נקודות מבט חדשות", הסביר גולדברג. "האחת, הצורך ליישם חדשנות בצורה מיטבית. כאן צריך לשכלל את השיטות הישנות של ייצור תוצרים. אם פעם היינו מביאים מדריך לכיתה של 30 אנשים היום לחלק מהקהלים הדרכה דיגיטלית היא התשובה. אם פעם היינו מאפיינים את המסכים לפי יכולות המערכת, היום יש לדאוג לתהליך העסקי ולפתור מאחורי הקלעים את הפערים הטכנולוגיים. השנייה, התבוננות חדשה על הפרויקט מנקודת המבט של הלקוח הסופי".

לדבריו, "הדרישות כיום באות לענות על צרכים עסקיים מיידים של הארגון, הרוצה לממש רעיון עסקי שלו מחר בבוקר ולא להיכנס לפרויקט ארוך שיעלה כסף רב. בנוסף, הארגון רוצה להכיר את לקוחותיו טוב יותר. לכן, יש לשלב מידע הנאסף ממגוון מקורות כמו אפליקציות, רשתות חברתיות ו-Big Data שיכול גם לקחת מידע ממערכות הפנים ארגוניות. יש ליצור פלטפורמות דינמיות, המספקות אנליטיקה חיזויית. כך, הוא יוכל לזהות את הלקוח ורצונותיו ולהציע לו הצעות ערך עוד בטרם הלקוח פנה אליו".

"עולם ה-IT למקורות מידע שלא היו זמינים בעבר"

"היום", אמר, "המערכות הארגוניות, למשל, מערכות ERP, מיושנות יחסית בהיבטי ממשק המשתמש ואופן שמירת המידע. כעת הם נדרשים לחשוף את המידע בצורה מהירה על פלטפורמה דיגיטלית חדשנית עם ממשק משתמש חדשני, עם יכולת לשילוב מידע פנימי וחיצוני, ומתן מענה מהיר ומידי לצרכים העסקיים".

לדבריו, "נס פועלת בעולם הסאפ שנים רבות ומתמחה בו. פלטפורמת SAP S/4 HANA מאפשרת ללקוחותיה יכולות שלא היו עד כה בענן ובסביבה הפנימית. סאפ אף יצאו עם פתרון לעולם ה- CRM – C/4 HANA, המאפשר למשל ניתוח נתונים לצרכי ייעול פנימי ושיפור השיווק ללקוחות. סאפ מאפשרת למערכת לקלוט מידע גם מרכיבים שאינם תוכנות כמו חיישנים ורכיבים עם יכולת IoT. כך נפתח עולם ה-IT למקורות מידע שלא היו זמינים בעבר". הוא הוסיף כי "החברה משלבת את טכנולוגיית ממשק המשתמש SAP Fiori, המעניקה חוויה דיגיטלית למשתמשי הארגון ומאפשרת לעובד, החל מרמות התפעול ועד להנהלה, לראות בכל רגע בצורה גרפית נתונים עדכניים על מצב החברה".

התאמה אישית של ביטוח לפי הרגלי הנהיגה של הנהג

"כך, כדוגמה לשירותים חדשים", הוסיף גולדברג, "מוסד פיננסי היום יכול למכור פוליסות ושירותים חדשים שלא מכר בעבר ולעשות זאת בקצבי זמן קצרים. לשם כך הוא נדרש לפלטפורמה דיגיטלית שתתמוך בתהליכים אלה. הפוליסות החדשות יתבססו על נתוני חיתום ידועים, וגם באופן דינמי, על נתונים שנאספים בקביעות על הלקוח. אם הלקוח הוא נהג חדש, ניתן לשלב מידע שנאסף ברכב על צורת נסיעתו של הנהג שנוטרה. בהתאם, אם הוא זהיר, יציעו לנהג הנחות, כלומר תגמול כספי ומידי. אני צופה שבעתיד הלא רחוק רבים יבחרו באופציה זו".

בהיבט הטכנולוגי, הסביר, "הדבר נעשה בכמה אופנים: הגירה מהירה של הנתונים, דחיסתם וביצוע חישובים מהירים, יכולות גישה ושליפה מהירות של הנתונים: מפרקי זמן של ימים לשניות ספורות. בנוסף, נדרשים כלים להתחברות לעולם החיצוני, ל-IoT, חיישנים, מצלמות ועוד".

SAP S/4 HANA, ציין, "מבוססת בסיס נתונים In Memory, עם מחברים המאפשרים קבלת מידע מעולם מערכות המידע המסורתי וגם מהשטח. זאת, בנוסף לכלי Big Data, בינה מלאכותית ומנועי חיזוי אנליטי המפשטים וממריצים את תהליכי הטיפול בנתונים. לאלה סאפ מחברת תהליכים עסקיים והנה, יש פלטפורמה דיגיטלית עכשווית".

גולדברג סיכם באמרו כי "נס מובילה את השוק בחדשנות בכלל וחדשנות מבוססת סאפ בפרט. מדובר בפרויקט הדורש ידע טכנולוגי ספציפי עם יכולות אינטגרציה, הבנה של תהליכים עסקיים מעבר לתהליכים הטכנולוגיים והכרת השוק סביב. אנו מובילים את חיבור הלקוח לעולם הטכנולוגי עם השקעה בחדשנות ומתרגמים עבורו את הרעיון העסקי שלו לפרויקט טכנולוגי חדשני ובר-מימוש. בלא ספק אנחנו חווים מהפכה בכל מימד בו אנו חיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים