CARROT Weather: מזג אוויר עם נקודת מבט

מסי לא הגיע? המונדיאל בשער? מצעד הגאווה הגדול אי פעם? מזג האוויר שהיה או יהיה הוא תמיד נושא השיחה המרכזי ● הכירו את האפליקציה שתיתן לכם את כל האמת על מזג האוויר בפרצוף, בדיוק, ועם חיוך

תחזית מזג האוויר באפליקציה. צילום הדמייה: BigStock

תרשו לי להמר, ואין לי ספק שבאחוזי הצלחה גדולים למדי, שבמהלך החודש האחרון, פחות או יותר, יצא לכם מהפה לפחות פעם אחת משפט כמו "איזה חום היום, ואנחנו אפילו עוד לא הגענו לקיץ". אני חושב שגם למשפט "זה לא החום כמו הלחות" יש מיקום גבוה במצעד משפטי מזג האוויר בקיץ הנוכחי, אבל הוא בטח לא טוען להובלה כמו "זה הקיץ הכי חם שאני זוכר בעשור האחרון", בכל גרסה אפשרית שלו, כמובן.

מסי היה בדרך ולא הגיע? המונדיאל דופק בשער? מצעד הגאווה הכי גדול אי פעם? עזבו שטויות. שום דבר לא מחזיק מעמד בתחרות על מזג האוויר שהיה, יהיה ועדיין נותר נושא השיחה המרכזי, ולא משנה אם מדובר בשיחה בספסל הציבורי, במזגן של בית הקפה, או בין שני אנשים שנפגשים בלית ברירה בתחנת אוטובוס.

אני חושב שאפילו לא קשה להבין למה מזג האוויר הוא נושא כל כך פופולרי לשיחה – ראשית, הוא פשוט נמצא כל הזמן. בחורף, בקיץ, בסתיו ובאביב, אין יום כמעט בו הוא לא נמצא בחדשות, אם כנושא שמדווחים עליו או שפשוט מתארים את השתנותו – או שלא. שנית, לא צריך להיות בעל דוקטורט כדי לדעת לדבר עליו. לכל אחד יכולה להיות דעה, גם אם הוא לא שמע כבר קודם חזאים, למרות שבימינו אנו קצת קשה לרדת עליהם – איפה ימי האורי כאן, איפה. והכי חשוב – זה נושא שיחה שבדרך כלל לא גורם לוויכוחים ולא למחלוקות. המקום הכי טוב לברוח אליו כשלא רוצים, לדוגמה, לדבר על פוליטיקה.

אצל רבים זה מגיע לכדי תשוקה לדעת מה מזג האוויר בעצמם. חזאים? מי צריך אותם אם יש לא מעט אפליקציות שמנגישות את הנושא מספיק טוב. לדוגמה, אפליקציה בשם CARROT Weather, שכבר קיימת מזה זמן מה למשתמשי המכשירים של אפל (Apple). היא ממוקמת נכון לכתיבת שורות אלו במקום ה-5 והמאוד מכובד ברשימת אפליקציות מזג האוויר, ועושה צעדים די ראשונים בעולם האנדרואיד, שם היא מוצעת עדיין כאפליקציה במצב בטא.

יודעת לזהות כמעט תמיד במדויק את המיקום של המשתמש

אפליקציה זו מבוססת על נתוני מזג האוויר הגלובליים של דארק סקיי (Dark Sky), מאגר נתוני מזג אוויר שנחשב לאחר המדויקים שקיימים. האפליקציה מנצלת את המנוע העיקרי בכדי להגיש את מזג האוויר בפרטי פרטים – טמפרטורה בכל שעה בשעות היום, אחוזי לחות, עוצמת הרוח וכיוונה וכדומה.

היא מאפשרת לראות קדימה עד שבוע פחות או יותר מה תחזית מזג האוויר, ברמה שמאפשרת לכל אחד להיות פחות או יותר אורי בץ. גם אם גשם מפתיע מחכה מעבר לפינה, היא כנראה תצליח לספר לכם קודם ואולי אפילו יום יומיים לפני ולא רק בהתראה של כמה שעות.

רמת הדיוק באה לידי ביטוי גם בכך שהאפליקציה יודעת לזהות כמעט תמיד במדויק את המיקום של המשתמש, בזכות איכון נכון של ה-GPS. כלומר, אל תשכחו לבדוק אם הוא פועל או שכיביתם אותו כדי לחסוך עוד שש וחצי דקות סוללה.

בבדיקה קלה שבוצעה לרוחב כמה מכשירים ואפליקציות מתחרות ברחבי הארץ, התוצאות של CARROT Weather הפתיעו לטובה. אמנם במקום GPS אפשר גם להשתמש במידע רשת בכדי לזהות מיקום, בדומה למה שגוגל (Google) עושה במפות שלה כשאין ברירה, אבל GPS העלה אמת דיוק גבוהה יותר.

ואולם, עם כל הכבוד, רמת דיוק, תצוגה של שעות וכדומה, נו, לא בשביל זה מחליפים אפליקציית מזג אוויר. מה שעושה את CARROT Weather למיוחדת קצת יותר היא קודם כל הגישה. יש הומור שבא לידי ביטוי בבוט הקולי שמלווה את האפליקציה – שדבריו גם מוצגים טקסטואלית – ויש לו מה לומר על מזג האוויר ועליכם כמעט בכל פעם שנכנסים לאפליקציה. המשתמשים אף יכולים להיכנס להגדרות בכדי לבחור עד כמה ידידותי או אכזרי (ועוד כמה רמות באמצע) יהיה הבוט, וכשהוא אכזרי הוא אפילו יודע 'לברך'. אפשר גם לבחור האם הבוט יהיה ליברלי, ימני, סוציאלי ועוד כמה השקפות עולם. הבחירות הללו משפיעות גם על הנושאים שמועלים.

מסע שמסתתר באפליקציה

מעבר לכך יש גם סוג של מסע שמסתתר באפליקציה, וזה לזהות מקומות בולטים ברחבי העולם. זה מתחיל בבית הלבן בארצות הברית וממשיך משם לכל מיני מקומות. כדי לזהות את המיקומים הללו מקבלים רמזים והם, איך נגדיר, מוגשים בשפה עשירה. כמובן שבכל מיקום כזה אפשר גם לקבל תחזית מזג או נזק אוויר.

גרסת הפרמיום מוסיפה לחבילה מכונת זמן, שמאפשרת לבדוק כמה עשרות שנים אחורה מה היה מזג האוויר באותו יום במיקום שלכם – וזו אחת השיטות הכי טובות שכנראה תמצאו להביא הוכחות למשפט "הכי לח שאני זוכר מאז ומעולם" וכיוצא בכך. בעתיד היוצר יוסיף גם אפשרות להציב ווידג'ט בדף הבית.

CARROT Weather, כאמור, במצב בטא, ויש מדי פעם בעיות, אבל היא מנגישה את המידע המזג אווירי באופן נינוח וצבעוני. קשה לא לאהוב אפליקציה שתיאור העדכון שלה מתחיל ב-"אנחנו מקווים שאתם נהנים מעונת האלרגיות".

לאנדרואיד, במצב בטא, ל-iPhone, בתשלום של 4.99 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים